دانلود و خرید کتاب به سوی بصیرت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی بصیرت اثر منصوره کردی

کتاب به سوی بصیرت

گردآورنده:منصوره کردی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب به سوی بصیرت

کتاب به‌سوی بصیرت نوشتۀ منصوره کردی است. این کتاب را انتشارات نواندیشان دنیای کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

خواندن کتاب به سوی بصیرت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب به سوی بصیرت

پیتر سنگه می‌گوید: " ما در عصر تناقض زندگی می‌کنیم. تمام جوامع محصول عصر خود هستند و در مقابل، عصر خود را می‌آفرینند. ما امروز در مرحله گذار بین دنیای قدیم وجدید به سر می‌بریم. جامعه معاصر ما با مشکلات متعددی مثل: تخریب محیط‌زیست، زوال ساختارهای خانواده و اجتماع، فساد سیستم‌های آموزش عمومی و بی‌عدالتی روبروست. این مشکلات، پیامد جنبی فرایند صنعتی‌شدن هستند". وی معتقد است که انسان‌ها هرگز با تغییر مخالفت نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها با تغییر کردن خودشان مخالف هستند.

آگاهی و به عبارتی داشتن پیش‌آگاهی از رویدادها، نقش بسزایی در مواجهه انسان با پیشامدهای آتی خواهد داشت. نقل است که «محمد بن حسن جهرودی طوسی» مشهور به خواجه‌نصیرالدین طوسی در تاریخ ۱۵ جمادی‌الاول سال ۵۹۸ هجری قمری در طوس ولادت یافته است. او به تحصیل دانش علاقه زیادی داشت و از دوران جوانی در علوم ریاضی و نجوم و حکمت سرآمد شد و از دانشمندان معروف زمان خود گردید. طوسی که یکی از سرشناس‌ترین و بانفوذترین چهره‌های تاریخ اسلامی است در سال‌هایی می‌زیست که با حملهٔ هلاکوخان مغول و چهل سال پس از حمله خانمان‌سوز چنگیزخان مصادف بود.

او اعتقاد داشت «جامعه برای حفظ خود به سه چیز نیازمند است: شمشیر، قلم و دینار؛ شمشیر و دینار در دست دشمن است؛ اما قلم که از همه کارسازتر است در دست ماست. اگر بتوان قلم را به قدرت رساند، شمشیر و دینار را هم می‌توان از دشمن گرفت.»

خواجه با همین نقشه تصمیم گرفت به درون حکومت مغول‌ها راه یابد و اندیشه و رفتار آن‌ها را تغییر دهد و موفق هم شد. او می‌خواست یک مرکز علمی بسازد، اما متقاعدکردن هلاکوخان کار آسانی نبود؛ لذا «تشتی» بزرگ فراهم کرد و دو تن را مأمور کرد تا شبانگاه آن را از بالای قلعه پایین بیندازند. البته او قبلاً خان مغول را از این ماجرا آگاه ساخته بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان