دانلود و خرید کتاب کتاب عدالت (کتاب دوم)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب عدالت (کتاب دوم) اثر مهران کریمی سادات محله

کتاب کتاب عدالت (کتاب دوم)

معرفی کتاب کتاب عدالت (کتاب دوم)

کتاب عدالت (کتاب دوم) نوشتۀ مهران کریمی سادات محله و سید علی کشفی است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

درباره کتاب عدالت (کتاب دوم)

کتاب عدالت یک کتاب کاربردی است؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و باید نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده است تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را بر اساس «بیانات رهبر انقلاب» پاسخ گفته و محتوایی «کاربردی» و ناظر به حل مسئله در اختیار مخاطب قرار گیرد. ازآنجاکه کتاب تلاش داشته یک کتاب عملیاتی باشد، براین‌اساس محتوا در دو قالب ساختاری بخش اصلی و بخش مکمل چینش داده شده است:

خواندن کتاب عدالت (کتاب دوم) را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب عدالت (کتاب دوم)

عدالت اجتماعی، اساس است. اگر رونق اقتصادی در کشور باشد، اما عدل اجتماعی نباشد، این رونق اقتصادی به درد فقرا و مستضعفان نخواهد خورد و محرومیت را برطرف نخواهد کرد؛ همچنان که امروز در بسیاری از کشورها شما ملاحظه می‌کنید که تولید بالاست، کارخانه‌های بزرگ مشغول کارند، ثروت تولید می‌شود؛ اما محرومیت در آن کشورها هست؛ از جمله همین کشورهای پیشرفتة اروپایی و غربی. آنچه که از این کشورها در تلویزیون‌ها و از پشت دوربین‌ها به من و شما نشان می‌دهند، جاهای خوبش است. محلات فقیرنشین و زندگی‌های تلخ و گرسنگی‌ها و محرومیت‌ها و حسرت‌ها را که نشان نمی‌دهند ساختمان‌ها و خیابان‌های عالی و باغ‌های بزرگ و امثال اینها را نشان میدهند اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد، اما عدالت اجتماعی نباشد، می‌شود همین وضعیت و وضعیت بعضی از کشورهایی که از آنها هم بدترند. ما که این را نمی‌خواهیم. ما در جامعه فقط رونق اقتصادی را نمی‌خواهیم؛ ما رونق اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی را می‌خواهیم. البته نمی‌گوییم عدالت اجتماعی باشد، اما رونق اقتصادی نباشد، چون در آنجایی که هیچ رونق اقتصادی نیست، عدالت اجتماعی عامل چندان مهمی نیست و درعین‌حال جامعه به رفاه و به برخورداری لازم نخواهد رسید. اگر عدل اجتماعی همراه با | پیشرفت اقتصادی باشد، جامعه شکوفا خواهد شد.

۱۳۷۹/۲/۱۴

) عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطوط در مکتب سیاسی امام بزرگوار ماست....... پرکردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفادهی از منابع گوناگون ملی در میان طبقات مردم، مهم‌ترین و سخت‌ترین مسئولیت ماست. همة برنامه ریزان، قانونگذاران، مجریان و همة کسانی که در دستگاه‌های گوناگون مشغول کار هستند، باید این را مورد توجه قرار دهند و یکی از مهم‌ترین شاخصهای حرکت خود به حساب آورند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان