دانلود و خرید کتاب هوش اخلاقی بروس واینستین ترجمه امین پورحسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش اخلاقی اثر بروس واینستین

کتاب هوش اخلاقی

معرفی کتاب هوش اخلاقی

کتاب هوش اخلاقی نوشتهٔ بروس واینستین با ترجمهٔ امین پورحسن در انتشارات بذر خرد به چاپ رسیده است.

درباره کتاب هوش اخلاقی

این پنج فرمان پنج اصل هوش اخلاقی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌های ممکن را بگیرید، زیرا این اصول‌ بهترین خصوصیات شما را برمی‌انگیزند. تلاش برای پیشبرد امور زندگی براساس اصول هوش اخلاقی که کار ساده‌ای نیست، بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایتان است و انتخاب براساس هوش اخلاقی یک سبک زندگی محترمانه و مفید است. این نوع انتخاب‌ها به حقوق دیگران احترام می‌گذارند و در بلندمدت، به نفع همه ازجمله خود شما تمام می‌شوند.

کتاب هوش اخلاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که به تقویت مهارت‌های فردی خود اهمیت می‌دهند.

بخشی از کتاب هوش اخلاقی

با این‌که این اصول نقش محوری در زندگی روزمرهٔ ما ایفا می‌کنند، به راحتی می‌توان اهمیت آن‌ها را فراموش کرد و براساس تکانه‌هایی که ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند عمل کرد؛ اما این کار در بلندمدت بیش از آن‌که کمکمان کند رنج‌آور خواهد بود.

برای مثال، فرض کنید در یک بعدازظهر در بزرگراه رانندگی می‌کنید و رانندهٔ پشت سر شما چراغ و بوق می‌زند تا شما با سرعت بیشتری برانید؛ اما شما با حداکثر سرعت مجاز حرکت می‌کنید و حتی در خط سبقت نیستید. هیچ دلیل خوبی برای افزایش سرعت وجود ندارد، بنابراین رانندهٔ پشت سرتان را نادیده می‌گیرید.

ناگهان، رانندهٔ پشت سر حرکت می‌کند و از کنار شما سبقت می‌گیرد، علامتی ناپسند به شما نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد زیر لب صفت توهین‌آمیزی را به شما نسبت می‌دهد. شاید وسوسه شوید که همان علامت را به او نشان دهید، چراغ بزنید و حتی شیشهٔ پنجره را پایین بکشید و شما نیز به او توهین کنید؛ اما این تصمیم چه پیامدهایی خواهد داشت؟ به احتمال زیاد شما:

احساس بدتری خواهید داشت، نه بهتر؛

باعث خواهید شد که رانندهٔ دیگر نیز احساس بدتری داشته باشد، نه بهتر؛

خطر جراحت یا مرگ خود و اطرافیانتان را افزایش خواهید داد؛

خود را در معرض جریمهٔ افسر پلیس قرار خواهید داد؛

اگر شخصی (به ویژه فرزندتان) همراه شما باشد، نمونهٔ بدی از نحوهٔ واکنشْ به موقعیت‌های دشوار را به او ارائه خواهید کرد. (بدآموزی)

نظرات کاربران

🌸فطرس🌸
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

برای فردی که میخواد با نمونه هایی از موقعیت های زندگی که به هوش اخلاقی مربوطه آشنا بشه کتاب مفیدی هست اما اگر بخواین از دیدگاه تحقیقاتی و علمی به هوش اخلاقی نگاه کنین،بهتره داخل مقالات مربوطه جستجو کنید و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان