دانلود و خرید کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات) عبدالعلی رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات) اثر عبدالعلی رضایی

کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات)

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات)

کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات) نوشتۀ عبدالعلی رضایی است. این کتاب را انتشارات کتاب فردا منتشر کرده است. اثر حاضر تلاشی است برای بیداری هدایت جامعۀ دین‌مدار به‌سوی پی‌ریزی محیط اجتماعی خود بر اساس آموزه‌های اسلامی که هدف نهایی رسیدن به معنویت و کرامت انسانی است.

درباره کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات)

تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی در مقیاس تمدنی، طی سه دهه گذشته در دنیا که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شتاب و جهت‌گیری بی‌نظیری پیدا کرد؛ شرایط مناسبی در بعد فکر و فرهنگ، برای تولید مغزافزار و نرم‌افزار مدیریت توسعۀ اجتماعی، ایجاد کرده است. مطالبۀ مکرر رهبر انقلاب اسلامی از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حوزۀ علمیه و دانشگاه در خصوص پی‌ریزی بنیادهای تمدن اسلامی، نشانگر درک درست ایشان از «زمان و مکان» این دوران جدید است که تاریخ نظام مدیریت جهانی به پایان لیبرالیسم نزدیک میشود. جامعه بشری در این مسیر برای حل چالشها و بحرانهای به وجود آمده، نیاز به پاسخ و نسخهای فراگیر دارد که بتواند امید به حیات طیبه و زندگی بر پایۀ ایمان و عدالت را برای همگان فراهم سازد.

ضرورت پرداختن به اندیشه‌‏های نوین و کارآمد، ریشه در مرحله تاریخی دارد که جامعه تشیع و ایران اسلامی در آن قرار گرفته است. اصلی‌‏ترین پیامی که انقلاب اسلامی مطرح کرده است دعوت بشر به عدالت‌‏خواهی، معنویت‌‏گرایی و کرامت انسانی است. جامعۀ دین‏‌مدار ایران با پشت سر گذاشتن جنگ و طی‌کردن دو موج سازندگی و اصلاحات، هم‌‏اکنون با عبور از ایده‌سازی و اشاعه آرمانی انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی، به مرحلۀ پی‌‏ریزی تمدن اسلامی رسیده است. در این مرحله، اساسی‏‌ترین نیاز، تولید نرم‌افزارهای مهندسی تمدن اسلامی خواهد بود تا بدین‌وسیله بتواند فضای تازه‌‏ای را به‌عنوان زیست معنوی در مقابل تمدن دین‌‏گریز غرب برای بشر فراهم کند. درصورتی‌که ایجاد، هدایت و کنترل محیط اجتماعی همچنان تحت اختیار و سلطه مهندسی غیراسلامی باشد، تعارض بین مطلوبیت‌های آرمانی با شرایط عینی اجتماعی موازنه قدرت را به نفع شرایط محیطی و عینی تغییر می‏دهد و عملاً هدایت جامعه در اختیار فرهنگ بیگانه قرار خواهد گرفت.

ازاین‌رو برای تحقق تمدن دینی نیازمند تلاش فکری و علمی جامعه اسلامی بر محور دستیابی به توسعه عقلانیت ایمانی و تولید نرم‌افزارهای دین‌‏محور هستیم که ما را قادر به برنامه‏‌ریزی در جهت نیل به اهداف موردنظر در قالب یک تمدّن خواهد کرد.

آنچه در این مجموعه آمده تلاشی به‌قدر بضاعت در جهت تبیین و پاسخگویی به ندای یگانه پرچم‌دار تمدن اسلامی در عصر حاضر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام ظله)، است که با طرح «رستاخیز علمی» و «جنبش نرم‌افزاری»، روح تازه‌‏ای به پیکر علمی جامعه دمید که نویدبخش دستیابی به آینده و سرنوشتی روشن در عصر ظهور است.

سرنوشت حتمی عبارت از این است که تمدّن اسلامی یک‌بار دیگر بر مجموعه عظیمی از دنیا پرتو خود را بگستراند.

خواندن کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به جامع شناسی در حوزه اسلامی مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب مهندسی تمدن اسلامی (موانع و الزامات)

مشابه‏‌سازی، از شگردهای اصلی دشمنان نظام توحیدی در طول تاریخ - به‌‏ویژه سده‏‌های اخیر - بوده است. دفاع موذیانه و هم‏زمان از «تحجر و روشنفکری» و تلاش برای اشاعه این افکار در میان مللی که به آنها «جهان سوم» می‌‏گویند، در غالب اوقات مؤثر افتاده است، زیرا جوامع اسلامی با غفلت یا تغافل از فرهنگ کهن خود، مسحور شعبده‏‌های فناوری مادی گشته و با فراموش‌کردن پیشینه درخشان خویش در عرصه علم و ادب و فرهنگ، ریزه‏‌خوار این سفره شده‌‏اند. ظهور نظام‌های بشر ساخته‌ای چون بهائیت، وهابیت، و طالبانیزم و امثال آن در سال‌ها و سده‏‌های اخیر، نشان از برنامه‌‍‏ریزی تمدن مادی برای شکستن پایه‌‏های اعتقادات ملت‌های تحت سلطه، کارگر افتاده است و شعار «جهانی‌سازی» نیز با همین ابزار و شیوه‏‌ها حاکمیت نظام الحادی را بر جوامع اسلامی تضمین می‌‏کند.

در این حال، طبیعی است که قرآن، کتاب تروریست‌ها، و اسلام؛ مکتب ضد حقوق بشر قلمداد شود! با حذف آخرین لوح دعوت پیامبران الهی (اسلام) از لوح قلوب اهل توحید، منشور ماده‌‏پرستی مدرن سرلوحه رفتار اجتماعی ملل دنیا قرار خواهد گرفت و این بار نه‌تنها سوسیالیسم، بلکه اسلام و مکاتب توحیدی را هم باید تنها در موزه تاریخ جستجو کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

حجم

۷۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان