دانلود و خرید کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران احمد گلستانی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران اثر احمد گلستانی‌فر

کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران

معرفی کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران

کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران نوشته احمد گلستانی‌فر است. این کتاب نگاه تازه‌ای به فوتبال ایران دارد.

درباره کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران

امروزه سازمان‌ها بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش غیرقابل انکاری در زندگی افراد دارند. در عصر کنونی، سازمان‌های ورزشی نیز اثر زیادی در زندگی افراد جامعه دارند و به شیوه‌های مختلفی می‌توانند افراد را تحت تأثیر قرار دهند. هر سازمان فقط در صورتی می‌تواند مؤثر عمل کند که منابع ضروری را در اختیار داشته باشد. این منابع در قالب منابع مادی در شکل سرمایه، تسهیلات، امکانات و منابع انسانی گروه‌بندی می‌شوند.

توجه به عوامل مختلفی مانند تنوع مشاغل و وظایف، تغییرات ناگهانی و در بعضی موارد تغییرات پایدار محیط، ساختار و فرهنگ سازمان‌ها، روحیه‌های مختلف افراد در مشاغل و غیره، به نظر می‌رسد مشاغل نیاز به تحلیل بیشتری دارند که نتیجه آن طراحی و طراحی مجدد شغل است. از این رو با توجه به این که داوری فوتبال به مثابه یکی از مشاغل حساس و تعیین‌کننده در ورزش به شمار می‌آید، محقق قصد دارد با بررسی ویژگی‌های شغلی داوران فوتبال، رابطه ویژگی‌های شغلی را با عملکرد و استرس شغلی داوران فوتبال ایران بسنجد.

فوتبال در ایران نیز از رایج‎ترین و پر طرفدارترین ورزش‌ها است که در مقایسه با تمام رشته‎‌ها، بیشترین تعداد ورزشکار و تماشاگر را به خود اختصاص داده است. از دیدگاه سنتی، عوامل متعددی مانند مربیان، بازیکنان و تماشاگران در موفقیت یا شکست تیم‌های ورزشی دخالت دارند، اما امروزه مشخص‎شده که است که عامل مهم و تأثیرگذار دیگر در سرنوشت تیم ها، در رشته‌‎های مختلف ورزشی، داور یا قاضی میدان است که از جنجالی ترین بحث‌های فوتبال ایران و جهان است که با موانع و مشکلات متعددی رو‌به‌رو است. قضاوت ورزشی، شغلی پرهیجان و در هر سطحی استرس زا است. و حتی می‌تواند سبب پیامدهای جسمانی و فیزیولوژیک نامناسب شود. گزارش های پژوهشی نشان می‌دهد شغل داوری نیز مانند برخی مشاغل خاص، استرس زاست و داوران با عوامل استرس‌‎زای متنوعی روبه‌رو هستند. این کتاب به تحلیل فعالیت داوران فوتبال در ایران می‌پردازد.

خواندن کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان ورزشی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ویژگی های شغلی، عملکرد و استرس داوران فوتبال ایران

نمی توان از ورزشکاران و مربیان بهترین عملکرد را انتظار داشت، داوران هم نمی توانند با وجود استرس، قضاوت و عملکرد درستی داشته باشند (میردار و همکاران، ۱۳۸۹). داوری مهمترین زاویه از مثلث طلایی فوتبال است. عملکرد داور همچون پلی میان بازیکنان و تماشاگران و همینطور میان تیم‎های حریف است. به عبارت دیگر، او بازی را در میدان و در یک محدوده از قبل تعیین شده مورد ارزیابی قرار می دهد. داور نقش مهمی را برای انجام یک بازی خوب، مهیج، منصفانه، پرحادثه، اعتراضی، آشفته و نامتوازن ایفا می‎کند (اورتا ، ۲۰۰۲). اگر قضاوت به درستی انجام شود، نتیجه رقابت با توجه به مهارت و برتری تاکتیکی مشخص می شود، در غیر این صورت، دیگر عوامل ممکن است در نتیجه رقابت تاثیرگذارد و ورزشکاران و تماشاگران از یک مسابقه چالش برانگیز لذت نخواهند برد. در فوتبال، مدیریت و یکپارچگی بازی توسط یک داور و دو کمک داور مورد نظارت قرار می گیرد. هدف از داوری فوتبال، عملکرد صحیح در زمین بازی است (ویلسون ،۲۰۱۰).

از بررسی و مطالعه موضوعات گوناگون علم مدیریت درمی‎یابیم که موضوع عملکرد از مباحث مهم به شمار می آیند. چون مشکلات عدیده ای در امر داوری رشته فوتبال در ایران وجود دارد و اشتباهات داوری می تواند باعث بروز رفتارهای نابهنجار از طرف دو تیم و حتی هواداران آنها شود و همین امر منجر به خشونت و پرخاشگری بازیکنان نسبت به تیم مقابل شود (لقمانی، ۱۳۹۱). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان