دانلود رایگان کتاب جمعه ها علی‌اکبر سیف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمعه ها اثر علی‌اکبر سیف

کتاب جمعه ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جمعه ها

کتاب الکترونیکی «جمعه ها» نوشتهٔ علی‌اکبر سیف در انتشارات دیدار چاپ شده است. دکتر علی‌اکبر سیف استاد مسلم روان‌شناسی تربیتی در ایران است که برای تمامی دانشجویان روان‌شناسی و معلمان و جامعه آموزش و پرورش شخصیت شناخته‌شده و محبوبی است. این کتاب حاوی زندگینامهٔ ایشان به قلم خودشان است.

درباره کتاب جمعه ها

این کتاب زندگینامهٔ خودنوشت دکتر علی‌اکبر سیف است. زندگی نامه اجمالی وی نیز در پایان کتاب درج گردیده است.

دکتر «علی اکبر سیف» در ۲۶ آبان ۱۳۲۰ در شهر نهاوند در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در شهر زادگاهش گذراند و در خرداد ۱۳۴۱ موفق به اخذ دیپلم ریاضی گردید. در دی‌ماه ۱۳۴۱ به خدمت سربازی مشغول شد و پس از گذراندن دوره تعلیماتی نظام‌وظیفه در رده سپاه دانش در شیراز، در اردیبهشت ۱۳۴۲ در یکی از روستاهای نهاوند به نام گنبد‌کبود مأمور به تدریس شد. پس از اتمام خدمت سربازی در مرکز شبانه‌روزی آموزش کشاورزی کرمانشاه، دوره تکمیلی آموزش سپاه دانش را گذراند و در آبان ۱۳۴۳ رسماً به‌عنوان آموزگار به استخدام اداره آموزش و پرورش نهاوند درآمد. در خرداد ۱۳۴۷ با رتبه اول، دانش‌نامه لیسانس آموزش و پرورش ابتدایی با گرایش روان‌شناسی را دریافت کرد و در شهریور ۱۳۴۸ با استفاده از بورس تحصیلی به آمریکا اعزام شد. در خرداد ۱۳۵۰ موفق به اخذ درجه فوق‌لیسانس در رشته روان‌شناسی تربیتی از داشنگاه ایلینویز جنوبی و در خرداد ۱۳۵۲ موفق به اخذ دانش نامه دکتری در رشته روان‌شناسی تربیتی همان دانشگاه شد.

کتاب جمعه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به زندگینامه‌های خودنوشت و کسانی که مایل هستند دربارهٔ دکتر علی‌اکبر سیف اطلاعات بیشتری کسب کنند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جمعه‌ ها

من در دوسالگی پدرم را از دست داده بودم و مادرم مسئولیت نگهداری مرا به عهده داشت. پس از مرگ پدر، مادرم تصمیم گرفت که نزد پسرهای بزرگترش که از شوهر قبلی اش داشت زندگی کند. من و مادر در یک اتاق کوچک در خانه ای که برادرها از پدرشان به ارث برده بودند و در آنجا با مادربزرگ پدری شان زندگی می کردند اسکان یافتیم. خانه ارث پدری من در حاشیه شهر و دور از خانه برادرها بود. از این رو، مادر تصمیم گرفت تا زمانی که من کوچک بودم پیش برادرهایم زندگی کنیم.

من دو برادر ناتنی از سوی مادر) داشتم. برادر بزرگ هنوز ازدواج نکرده بود؛ مغازه تجاری داشت، و خرج برادر کوچکترش - که فلج و خانه نشین بود و مادربزرگش (مادر پدرش را او میداد. علاوه بر این دو برادر، من یک خواهر ناتنی (آن نیز از سوی مادر) هم داشتم که ازدواج کرده بود و با خانواده خودش در گوشه ای دیگر از محله ما زندگی می کرد. خرج زندگی من و مادرم از درآمد زمین‌های کشاورزی ارث پدرم که به‌وسيله کشاورزان کشت می‌شدند تأمین می شد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۶۷۹۶۲
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

در همین اول راه میگویم از خواندنش مست شدم و حس و حال عجیبی به من دست یافت ..

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
رایگان