دانلود و خرید کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) دانیل لویتین ترجمه سروش پولادمست طهرانی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) اثر دانیل لویتین

کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول)

معرفی کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول)

کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) نوشتهٔ دانیل لویتین با ترجمهٔ سروش پولادمست طهرانی‌نژاد و مه‌سیما جعفریان در انتشارات نظری چاپ شده است.

درباره کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول)

کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) به دو مورد تأثیرگذار در خوب پیرشدن اشاره می‌کند. اول کودکی و بعد عادت‌هایی که به‌خاطر محیط اطراف در وجود ما جوانه زدند. همین مباحث می‌توانند انقلابی در برنامه‌های ما برای پیری‌مان ایجاد کنند، دیدگاه خانواده و شهروندان را به پیرها تغییر دهند و امید به زندگی را به طور چشمگیری افزایش دهند و این یعنی یک شب خوب پس از اطلاعاتی که در طول روز کسب کرده‌ایم.

محققانی که روی مغز تمرکز کرده‌اند بر این باورند که با بالارفتن سن، تغییرات شیمیایی در مغز اتفاق می‌افتد که پذیرش مرگ را آسان‌تر می‌کند. آیا این هم از تأثیرات ژنتیک است؟ شاید هم شخصیت، یا اصلاً ممکن است فقط شانس دخیل باشد. چه می‌شود که مغز این تغییرات را به وجود می‌آورد؟ چگونه می‌توان این روند فرسایشی را متوقف کرد؟

چطور ممکن است بعضی‌ها در هشتاد یا نودسالگی، هنوز هم پیشرفت کنند. درحالی‌که خیلی‌ها از زندگی خسته شده‌اند و خودشان را در محدودیت‌ها غرق کرده‌اند، خیلی‌ها از زندگی اجتماعی خود راضی‌اند! اما سؤال اینجاست که چه مقدار می‌توانیم این رفتارها را کنترل کنیم و آن‌ها را پیش‌بینی و پیشگیری کنیم؟ این کتاب دیدگاه‌های جدید برای دهه‌های آخر زندگی ما به وجود می‌آورد. این کتاب با همراه‌کردن پژوهش‌های اخیر در حوزهٔ عصب‌شناسی با روان‌شناسی، تفاوت‌های انسان را به ما نشان می‌دهد که پیری هم می‌تواند مانند دوره‌های دیگر زندگی ثمربخش باشد.

کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ افرادی که مایل هستند سیر طبیعی افزایش سنشان را بهتر طی کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پیر شدن موفقیت آمیز (جلد اول) 

من اخیرا به یک مرکز مراقبت روزانهٔ کودکان پیش دبستانی مراجعه کردم و از اینکه چقدر زود تفاوت‌های فردی و صفات کودکان، خود را نشان می‌دهند تحت تاثیر قرار گرفتم. بعضی از کودکان برونگرا و بعضی از آن‌ها خجالتی هستند. برخی دوست دارند که محیط پیرامون را کنکاش کنند و خطر را به جان بخرند، درحالیکه بعضی ترسو هستند. بعضی‌ها با دیگران کنار می‌آیند و بعضی حتی با داشتن ۴ سال سن قلدری می‌کنند. والدین جوانی که بیشتر از یک بچه دارند خیلی سریع تفاوت‌ها در حالات خواهر و برادرها را متوجه می‌شوند، همان‌گونه که تفاوت‌ها را در بچه‌ها و خودشان می‌بینند.

در انتهای دیگر زندگی، تفاوت‌های آشکاری در چگونگی گذران عمر وجود دارد. بعضی از مردم به نظر راحت تر از دیگران عمر می‌کنند. حتی گذشته از تفاوت‌های سلامت فیزیکی و بیماری‌های مختلف که ممکن است در اواخر عمر گریبان گیرمان شوند، برخی از بزرگسالان با پویایی، دلمشغولی و فعالیت بیشتر نسبت به دیگران زندگی می‌کنند. آیا می‌توانید به یک بچهٔ پنج ساله نگاه کنید و بگویید که در هشتاد و پنج سالگی موفق خواهد بود یا نه؟ بله می‌توانید.

این اکتشاف که پیر شدن و سلامتی به شخصیت مرتبط هستند نتایج کار بسیار بود. در ابتدا دانشمندان مجبور بودند راهی برای سنجش شخصیت بیابند. ماهیت آن چیست؟ چگونه آن را با دقت و به عنوان یک کمیت نگاه می‌کنید؟ در اینجا شاید آن‌ها از این سخن گالیله الهام گرفته‌اند که می‌گوید: "شغل یک دانشمند سنجش چیزی است که قابل سنجش باشد و اگر قابل سنجش نبود پارامتر قابل سنجشی را به عنوان جایگزین ارائه دهد." و آن‌ها نیز همین کار را می‌کنند.

از قاطعانه‌ترین یافته‌ها این است که شخصیت یک کودک، تاثیر متعاقب بر سلامت بزرگسالی او در آینده دارد. کودکی را در نظر بگیر که در مقطع ابتدایی همیشه مشکل بوجود می‌آورد و به عنوان یک نونهال همین راه را ادامه می‌دهد. به عنوان یک نوجوان ممکن است سیگار، الکل و ماریجوانا استعمال کند. در اصطلاحات شخصیت، ما ممکن است بگوییم که این نوجوان به دنبال احساس و ماجراجویی بوده است. او برونگرایی را به مقدار زیاد و وجدان کاری و پایداری احساسات را به مقدار کم دارد. کودک در خطر زیاد اعتیاد به مواد مخدر، یا کشته شدن با موتور سیکلت در حال مستی بوده است. اگر او جان سالم بدر برده باشد این کارها خطر را در آغاز جوانی تشدید می‌کنند و عاداتش را تغییر نمی‌دهند. آن‌ها ممکن است با خطر افزایش سرطان ریه از سیگار کشیدن یا آسیب کبد از نوشیدن الکل مواجه شوند. حتی رفتارهای نامحسوس تر می‌توانند دهه‌ها بعد تاثیر خود را نشان دهند: قرار گرفتن در معرض آفتاب جهت برنزه شدن، بهداشت بد دندان، رفتارهای ورزشی بد و چاقی همگی آسیب رسان خواهند بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۹ صفحه

حجم

۵۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان