دانلود و خرید کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری) توماس گوردون ترجمه ایرج صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری) اثر توماس گوردون

کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)

معرفی کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)

کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری) نوشته توماس گوردون است و با ترجمه ایرج صابری در نشر آسیم منتشر شده است.

درباره کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)

نویسنده در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد روشی را که در این کتاب شرح داده‌، در طول سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از آنچه در زمینه برقراری ارتباط و حل‌وفصل کشمکش‌ها و تضادها در خانواده و جامعه می‌تواند مطرح باشد دربرگرفته است  و به عبارات و واژه‌هایی چون «گوش فرادادن هدفمند» و «پیام‌های متشکل از اول شخص مفرد» و «حل‌وفصل بدون بازنده اختلافات» می‌پردازد. 

نویسنده دریافته‌ است که این روش نه‌تنها در مورد روابط میان والدین و فرزندان، بلکه نسبت به روابط میان همه انسان‌ها در همه زمینه‌ها در داخل خانه و محل کار و محیط مدرسه و درواقع در همه جای دنیا کارآیی دارد و درواقع، هرجا که سخن از روابط بین فردی و حل‌وفصل مناقشات و اختلافات به میان آید، مندرجات این کتاب سرفصل و منبع اطلاعات مهمی را تشکیل می‌دهد.

این مهارت‌ها در ایجاد صلح و آرامش جهانی هم کاربرد دارند. خانواده‌های دموکراتیک و آزادی‌مدار در صلح و آرامش به سر می‌برند و در جوامعی که اکثر خانواده‌های آن در صلح و آرامش قرار دارند خشونت جایگاهی ندارد و جنگ و جدال امری ناپذیرفتنی است.

خواندن کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تربیت یک فرزند موفق و مشاوران و مربیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)

پدران و مادران در مورد مسائل نوجوانان و مشکلاتی که جوانان در جامعه ایجاد می‌کنند، مقصر قلمداد می‌شوند. متخصصان امور تربیتی و بهداشت امریکا پس از بررسی آمار تکان‌دهنده مربوط به افزایش سریع تعداد کودکان و جوانانی که دچار مشکلات ناتوان‌کننده احساسی و روانی می‌شوند و به مواد مخدر معتاد شده و یا دست به خودکشی می‌زنند، پدران و مادران را مقصر می‌یابند. سیاستمداران و مسئولان اجرای قوانین هم گناه به وجود آمدن نسلی مرکب از جوانان حاضر در گروههای تبهکار و آدمکش و دانش‌آموزان شرور و جنایتکاران را به گردن پدران و مادران می‌اندازند و هنگامی که دانش‌آموزی مردود می‌گردد یا ترک تحصیل می‌کند، آموزگاران و مسئولان آموزشی پدر و مادر او را مقصر می‌پندارند.

با این فرض، آیا کسی به یاری پدران و مادران شتافته است؟ و چه تلاشی به عمل آمده تا پدران و مادران را در مؤثرتر شدن راه و روش تربیت فرزندان یاری دهد؟ و چگونه پدر و مادر می‌توانند بیاموزند که خطای آنان در تربیت فرزندانشان چیست؟

هر سال میلیونها زن و مرد در قالب پدر و مادر مسئولیتی را به عهده می‌گیرند که به جرئت می‌توان گفت مشکل‌ترین کاری که انسان می‌تواند بپذیرد، به دنیا آوردن نوزادی است که کاملا درمانده و نیازمند است و قبول مسئولیت کامل سلامت جسمانی روانی و تربیتی این موجود نو رسیده است که باید به گونه‌ای باشد که روزی بتواند انسانی پربار و همراه و همیار شود. با این وجود، می‌بینیم که تعداد کمی از پدران و مادران برای انجام این وظیفه خطیر آموزش داده می‌شوند. در سال ۱۹۶۲ میلادی، که من کار آموزش پدران و مادران را در شهر پاسادینای ایالت کالیفرنیا در کشور امریکا آغاز کردم، تنها هفده نفر در کلاسم شرکت کردند که اکثر آنها والدینی بودند که در آن زمان با فرزندان خود مشکلات جدی داشتند.

مهارت‌های زندگی (برای کودکان)
سیداصغر ساداتیان
۵۰ روش برای علاقه‌مند کردن فرزند به مطالعه
کتی ای. زاهلر
مدلی برای راهنمایی معلمان در شناسایی و آموزش دانش‌آموزان مستعد در مدرسه
میراکا گروس
مدارس یادگیرنده
پیتر سنگه
با نوجوان سرکش چه کنیم؟
راسل بارکلی
رهایی از استرس؛ راهنمایی برای کاهش استرس در کودکان (مهارت‌های زندگی جلد بیستم)
مایکلین ماندی
کلیدهای کمک به کودک برای برخورد با مرگ عزیزان
دن شافر
۱۰۱ تکنیک دیگر بازی‌درمانی (جلد دوم)
الهه محمداسماعیل
گوش‌دادن فعال
محمدامین شریفی
۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان
راس. دی. ناس
کلیدهای آموختن به کودکان درباره‌ی خدا
ایریس یاب
توجه آگاهی در اتاق درمان
کلی ویلسون
کمک به کودک مضطرب
رانلد راپی
راهنمای مسئولان پایه
ناتان مریلین
اختلالات یادگیری (راهبردهایی برای معلمان)
معصومه خسروی
اصول کارکرد مغز در نوجوانان
جان مدینا
کتاب کار کاهش استرس برای نوجوانان
جینا م. بیگل
بادکنک نقره ای
جسی اولیوروس
باغ رز
پیتر اچ. رینولدز
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
والدینی که نیازها و خواسته‌های خود را از طریق تلاش مؤثر و مستقل خود برآورده می‌کنند، نه‌تنها از آنچه هستند رضایت دارند، بلکه برای خشنود ساختن خود به رضایتمندی از رفتار فرزندشان متکی نیستند و نیاز ندارند که فرزندشان به گونه خاصی از آب درآید. کسانی که از عزت‌نفس بالایی برخوردارند و زندگی خود را بر شالوده استواری از پیشرفت شخصی و مستقل قرار داده‌اند، فرزندان خود و رفتار آنها را آسان‌تر می‌پذیرند.
کاربر ۵۰۳۷۰۱۰
«خداوندا، به من شهامت عطا کن تا آنچه را که تغییرپذیر است، تغییر دهم؛ وقار و آرامش عطا کن تا آنچه را که تغییرپذیر نیست، بپذیرم؛ و خرد عطا کن تا تفاوت میان آنچه را که تغییرپذیر است و آنچه را که تغییرپذیر نیست، درک کنم.»
کاربر ۵۰۳۷۰۱۰
«شما مطمئنآ می‌توانید به فرزندتان ارزشها و اعتقاداتتان را بیاموزید، ولی به آنان برای قبول آن زیاد فشار نیاورید.» مطالب موردنظرتان را به روشنی به آنها بگویید، ولی از تحمیل آن پرهیز کنید. اعتقادات و دانش خود را سخاوتمندانه در اختیار فرزند خود قرار دهید، ولی او را مورد نصیحت و موعظه قرار ندهید. این ارزشها را با اطمینان به او توضیح دهید، ولی آن را به او تحمیل نکنید. پس از این اقدام خود را از صحنه خارج کنید و اجازه دهید خودش مطالب شما را ارزیابی کرده، آن را بپذیرد یا رد کند. گوش فرادادن هدفمند را از خاطرتان دور مدارید. اگر چنین کنید، فرزندتان به احتمال زیاد مجددآ به شما مراجعه خواهد کرد و شما را به عنوان مشاوری قابل اعتماد همواره در نظر خواهد داشت و از شما و خانه گریزان نخواهد شد.
کاربر ۵۰۳۷۰۱۰

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان