دانلود و خرید کتاب یک لقمه اناگرام افسانه کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک لقمه اناگرام اثر افسانه کرمی

کتاب یک لقمه اناگرام

معرفی کتاب یک لقمه اناگرام

کتاب یک لقمه اناگرام نوشتهٔ افسانه کرمی در انتشارات امید کویر به چاپ رسیده است. اناگرام (شخصیت‌شناسی) به زبان ساده است. این کتاب، به‌صورت مفصل و با بیانی ساده و روان به توضیح ۹ تیپ شخصیتی متفاوت و خصوصیات هریک می‌پردازد.

درباره کتاب یک لقمه اناگرام

با فراگیریِ اناگرام، شما می‌توانید به رازهای درون خود و دیگران پی برده و تمامی نقاط ضعف، قوت، علایق و استعدادهای خود را بشناسید و برای زندگیِ آیندۀ خود (تحصیل، شغل، ازدواج و ...) به‌درستی تصمیم‌گیری کنید و به ‌این ‌ترتیب، در مسیر صحیح زندگی قرار گرفته و بارِ اضطراب، استرس و فشارهای روانی را از دوش خود بردارید و قدم در راه موفقیت و شادکامی بگذارید. در مبحث اناگرام، افراد از نظر تفاوت‌های شخصیتی دسته‌بندی ‌شده و در قالب ۹ تیپ شخصیتی قرار می‌گیرند که هر کدام خصوصیات رفتاری خاص خود را دارند.

کتاب یک لقمه اناگرام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که به مطالعهٔ کتاب‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی علاقه  دارند پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب یک لقمه اناگرام

اناگرام چگونه به ما کمک می‌کند؟

۱) شناخت خود

با علم اناگرام می‌توانیم بهتر خودمان را بشناسیم و نسبت به استعدادها، توانمندی‌ها و نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کنیم. احساسات خودمان را بشناسیم. بدانیم چه کارهایی را باید انجام دهیم و از چه کارهایی باید اجتناب کنیم. درواقع، نقابی که بر چهره داریم را بر می‌داریم و آنچه در زیر آن پنهان است را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

مثال: من فکر می‌کردم فرد حسودی نیستم ولی با یادگیریِ اناگرام متوجه شدم فرد حسودی هستم. من فکر می‌کردم فرد مهربانی هستم ولی متوجه شدم فرد مهرطلبی هستم.

۲) مدیریت احساسات خود و توانایی برقراری ارتباط با خود

با شناخت خودِ واقعی، با تمام وجود خودم را می‌پذیرم و دوست دارم.

اگر اشتباهی از من سرزد، خودم را سرزنش نمی‌کنم و مدام خودم را بد و بدبخت خطاب نخواهم کرد و به‌دنبال رفع مشکل به طریق صحیح خواهم بود.

با شناخت خود، برای خودمان دردسر درست نمی‌کنیم و به خودمان آزار نمی‌رسانیم.

به‌طور مثال:

فردی درس زیست‌شناسی را دوست دارد و تصمیم می‌گیرد پزشک شود ولی بعد از مدتی متوجه می‌شود علاقهٔ واقعی او چیز دیگری است و در رشتهٔ پزشکی موفق نیست و مجبور به تغییر رشتهٔ تحصیلی خود می‌شود.

یا فردی که شغلی را برای خود انتخاب می‌کند، بعد از گذشت چند سال و کسب تجاربی در این شغل، تازه متوجه می‌شود که این شغل، شغل دلخواه او نیست و به‌قول معروف، او مال این کار نیست و مجبور به تغییر آن می‌شود. اینجاست که فرد خودش را آزار داده و زمان و شاید هزینه زیادی را هم از دست داده است.

۳) شناخت دیگران

با شناخت تیپ شخصتی دیگران، به‌راحتی از افکار، احساسات و درونیات آن‌ها مطلع می‌شویم و می‌توانیم با آن‌ها ارتباط مؤثر و خوبی برقرار کنیم.

۴) مدیریت احساسات دیگران و توانایی برقراری ارتباط با آن‌ها

با شناخت تیپ شخصیتی دیگران و همچنین شناخت افکار و احساسات آن‌ها، می‌توان رفتارهای آن‌ها را پیش‌بینی کرده و طوری رفتار کنیم که ارتباط خوب و مناسبی برقرار شود.

تمام صفات مربوط به یک تیپ شخصیتی به‌طور همیشگی در فرد دیده نمی‌شود. با شناخت اناگرام می‌توانیم بگوییم که هر فرد چگونه جهان را می‌بیند. چه معیارها و ارزش‌هایی را در نظر دارد. در مواقع فشارهای عصبی چگونه عمل می‌کند و به‌طور کلی با شناخت الگوی شخصیتی، تفاوت‌ها را خیلی راحت‌تر می‌پذیریم.

نظرات کاربران

کاربر ۷۳۳۱۰۶۵
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

کتاب خیلی مختصر و کاملا مفید و علمی به مبحث اشاره کرده

Mohsen
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

کتاب خیلی سطحی و خلاصه هست. برا آشنایی خ مقدماتی شاید مناسب باشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان