دانلود و خرید کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی علی درازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی اثر علی درازی

کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی

معرفی کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی

کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی نوشته علی درازی است. این کتاب را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

درباره کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی

این کتاب ۶۷ اثر از مجموعه دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان است که با هدف همراه کردن کودکان و نوجوانان با حقیقت انقلاب نوشته شده است. ایوب معادی متولد ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۳۴ است. پدرش یونس مرد ساده و زحمت‌کشی بوده است که سال‌ها در منطقه شمال ایران زندگی کرده بود و بعد از ازدواج با مادر ایوب به اردبیل می‌رود و زمانی که ایوب ۴-۵ ساله است دوباره به چالوس برمی‌گردند. 

ایوب پسر باهوش و درس‌خوانی بود و زمان کنکورش در سه رشته پذیرفته شد. او هم‌زمان درس می‌خواند و هم‌زمان به فعالیت انقلابی مي‌پردازد تا اینکه در سال ۱۳۵۶ توسط ساواک دستگیر می‌شود. شکنجه و آزار او ادامه پیدا می‌کند تا شهید می‌شود. این کتاب روایت زندگی مردی شجاع است که برای آزادی و برابری تلاش می‌کرد. 

خواندن کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی شهدا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی

در سومین سال از حیات زندگی ایوب وضعیت مالی آقا یونس آنچنان تنگ شد که او چاره ای جز مهاجرت به چالوس برای خود ندید چالوس از آن جهت انتخاب آقا یونس بود که او از سالها پیش به این شهر شناخت داشت و قبل از ازدواج سالها در این شهر زندگی و کار کرده بود.

این تصمیم با توجه به اینکه خانواده همسرش مخالف این هجرت بودند سخت اختلاف برانگیز شد به طوری که تعداد مخالفان بیشتر از موافقان شدند و سحرانه خانم (مادر ایوب) با وجود مخالفت شدید والدینش و با وجود دلبستگی های فراوانی که به خانواده اش داشت ولی همسرش را د راین تصمیم تنها نگذاشت و با آینده ای نامطمئن و با کودکی سه ساله همراه آقا یونس راهی چالوس شد.

آقا یونس به همراه خانواده اش بعد از رسیدن به چالوس خانه ای بسیار محقر در حاشیه شهر اجاره کرد و مغازه ای کوچک نیز در منطقهٔ شیخ قطب چالوس به اجاره گرفت و شغل کفاشی را شروع کرد سالهای اول زندگی برای او و خانواده اش در چالوس بسیار سخت می‌گذشت و ایوب در حالی که بزرگ می‌شد این سختی و مشقت خانواده را با تمام وجود احساس می‌کرد در همین ایام آقا یونس و سحرانه خانم صاحب فرزند پسر دیگری هم شدند اما در روزهای سخت زندگی و در حالی که این کودک یک ونیم سالش بود بر اثر ابتلاء به بیماری سرخک از دنیا رفت و سختی زندگی را با غم از دست دادن فرزند بیشتر برای پدر و مادرش سنگین تر کرد. اما آقا یونس کسی نبود که بخاطر مشکلات و سختیها کمر خم کند او کم کم در شهر چالوس با اخلاق و رفتار متدین وار و حسنه ای که داشت در میان مردم به نیکی مشهور گشت و در کارش شهرت یافت.

در سال ۱۳۳۸ در شهر چالوس به غیر از خانواه معادی چند خانواده دیگر اردبیلی هم زندگی می‌کردند که آقا یونس با توجه به دلتنگی غربت و دوری از شهر و دیار با چند تن ا زاین خانواده ها انس و الفت زیادی داشت از جمله این خانواده ها، خانواده مرتبی واصیلی بودند که آنها نیز اصالتاً اردبیلی و ساکن چالوس شده بودند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۶۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان