دانلود و خرید کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار حسین محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار اثر حسین محمودی

کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار

نویسنده:حسین محمودی
انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار

کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار نوشتهٔ حسین محمودی در انتشارات آرنا به چاپ رسیده است. مواد اولیه، قطعات مصرفی و مواد غذایی، شماری از اقلام مهم در انبارهای سازمان هستند که نگهداری صحیح آنها از وقفۀ فعالیات سازمان و همچنین از هدررفت سرمایۀ سازمان جلوگیری خواهد کرد. در این کتاب به گوشه‌ای از نگهداری تعدادی از اقلام پرمصرف در هر انبار پرداخته می‌شود‌؛ بنابراین لازم است شرایط استاندارد و بهینۀ نگهداری آن‌ها در انبار برای مسئولان انبار توصیه گردد.

در اهمیت انبارداری صحیح، کافی است گفته شود که از سویی، قسمت عمده‌ای از سرمایۀ در گردش سازمان‌ها صرف خرید مواد اولیه و کالاهای موردنیاز بخش‌های مختلف سازمان می‌شود که ممکن است بر اثر نگهداری نادرست یا سوءمدیریت، در معرض اتلاف و تباهی قرار گیرد کمااینکه هرساله شاهد میلیون‌ها ریال ضایعات در این زمینه در سازمان‌های مختلف هستیم و از سوی دیگر، متأسفانه بخشی از سوءاستفاده‌ها و فساد مالی همواره در این بخش از عملیات سازمان صورت می‌پذیرد و ازاین‌رو از نظر مدیریت، مرکز بسیار حساسی به شمار می‌رود؛ بنابراین کاربرد نظام‌های پیشرفته در کار انبارداری و اعمال مدیریت صحیح در این زمینه منجر به صرفه‌جویی و جلوگیری از ضایعات انسانی و مادی فراوان می‌شود. امروزه انبارداری ضمن اینکه یک علم است و اصول و ضوابط خاص دارد، با طبع لطیف و ظریف، ذوق خوش و سرشار هنری، عقل سلیم، ابداع خلاقیت و نوآوری همراه است. ازاین‌رو، انبارداری، ترکیبی از علم تخصصی هنر و فن است.

درباره کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار

انبار ساختمان یا محوطه‌ای است که با بهره‌برداری از یک سیستم صحیح طبقه‌بندی و تنظیم، برای نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فرآورده‌های مختلف، استفاده می‌شود. علاوه‌برآن، انبارها به‌عنوان محلی برای نگهداری موقت به‌منظور توزیع و تجمیع کالاها در سیستم‌های توزیع نیز استفاده می‌شوند. به عبارتی، انبار به محل و فضایی که یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فراورده‌های مختلف که بر اساس یک سیستم صحیح طبقه‌بندی و تنظیم می‌شوند، گفته می‌شود. انبار در همۀ سازمان‌ها، به‌عنوان یک بخش اصلی و مهم با سایر بخش‌های سازمان در ارتباط مستقیم است و نیازمندی‌های آنها را تأمین می‌کند و درواقع خوراک آنها را فراهم می‌آورد؛ بنابراین عملکرد مطلوب و یا نامطلوب آن بر کار سایر بخش‌ها مستقیماً تأثیر می‌گذارد. انبار در سازمان‌های تولیدی و صنعتی، به‌عنوان یکی از حلقه‌های ارتباطی در عملیات تولیدی و در سازمان‌های تجاری و خدماتی، حلقۀ ارتباطی در زنجیرۀ خریدوفروش کالاها و توزیع و مصرف به شمار می‌رود و عمدتاً یکی از اجزای نظام تدارکاتی و پشتیبانی لجستیک سازمان محسوب می‌شود. کالاها، در مراحل تولید، انتقال و توزیع در اماکنی به نام انبار رفته و بخشی از بهایی که مصرف‌کننده برای هر کالایی می‌پردازد، مربوط به انبارداری آن کالاست.

کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هدف از نگارش این مطالب، آشنایی و آموزش تمام دست‌اندرکارانی است که به‌نوعی مسئول حفظ و نگهداری اموال و دارایی‌ها و انبارها هستند یا خواهند بود تا بدین‌وسیله با آگاهی بر نکات و دقایق، به شیوۀ درست و اصولی برای بهبود وضع نگهداری دارایی‌ها و انبار و درنهایت در پیش‌برد هدف‌های سازمان، کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و سودآوری سازمان نقش مؤثری ایفا کنند. امید است واحد اموال و انبار که همواره از واحدهای اصلی سازمان‌ها بوده و منبع تغذیه و تأمین نیازمندی‌های بخش‌های مختلف مصرف‌کننده است و قسمت اعظم سرمایۀ سازمان را در خود جا می‌دهد، موردتوجه بیشتر مدیران، مسئولان و دست‌اندرکاران محترم قرار گیرد.

بخشی از کتاب انبارش صحیح اقلام در انبار

نگهداری غلات و حبوبات:

چون غلات تنفس می کنند، رطوبت ۳ co و حرارت تولید می کنند. تهویه کردن انبار برای خروج حرارت و رطوبت بسیار ضروری است؛ زیرا با افزایش حرارت انبار، تنفس شدت پیدا می کند. رطوبت تولید شده و حرارت هر دو موجب کپک زدگی و رشد آفات می شوند. کیسه ها باید طوری چیده شوند که هم از ریزش آن ها جلوگیری شود و هم هوا از لابلای آن ها عبور کند.

نگهداری برنج:

برنج را باید دور از آفتاب و رطوبت و در محلی تمیز و عاری از حشرات و موش و در کیسه های نایلونی نگهداری کرد. برای نگهداری برنج برای مدت طولانی باید به هر ۱۷ کیلوگرم برنج حدود ۱۱۷ گرم نمک اضافه کرد. برنج باید در محلی نگهداری شود که اکسیژن رسانی به آن به خوبی انجام پذیرد. از چیدمان گونی های برنج روی هم باید خودداری شود.

۲۰ تا داستان بیست تومن
شهلا ظهوریان
کارمنده پذیره
ملیحه عامری
راز و رمزهای زیبایی پوست
منصور افتخاری
ابریشم
آلساندرو باریکو
قوانین بازی و قواعد فنی رینک هاکی
موسسه اسکیت جهانی
مقدمه ای بر فرایندهای ساخت در مقیاس میکرو و نانو
جواد اکبری
پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد هجدهم)
سیدمجتبی حسینی
درآمدی بر نظام معنایی فرهنگی در اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) (مولفه ها و شاخص ها)
عباسعلی فرزندی
نانسی و اولین روز مدرسه‌ی خواهرش
جین اکانر
آموزش جامع طراحی رابط کاربردی وب (UI) با فتوشاپ
مهدیه مقصودی پور
تست های دقت و توجه (جلد پنجم)
داریوش صادقی
جستارهایی در زبان تالشی
عبدالکریم اصولی تالش
خرس
شکوه قاسم نیا
درس‌نامه پلاس قلب و عروق برانوالد ۲۰۱۹؛ جلد ۱۰
دپارتمان قلب و عروق گزینه پارسیان طب
سهره طلایی (جلد دوم)
دانا تارت
جایی که عشق خانه ندارد جهنم است
فاطمه بدیعی
چه کسی ثروتمند است؟
سوسن حایری یزدی
مردی نشسته در صفر
بهادر محمودیان
شاخه ها در باد، ریشه ها در خاک
مصطفی رحماندوست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان