دانلود و خرید کتاب قیمت گذاری محصول حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قیمت گذاری محصول اثر حسن سلطانی صفت

کتاب قیمت گذاری محصول

امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قیمت گذاری محصول

کتاب قیمت گذاری محصول نوشته حسن سلطانی است. این کتاب یکی از آثار حوزه مدیریت کسب و کار انتشارات آفتاب گیتی است. 

درباره کتاب قیمت گذاری محصول

قیمت تنها یک عدد روی یک برچسب نیست قیمت به شکل‌های مختلفی بروز و کارکردهای مختلفی را انجام می‌دهد. اجاره بها، شهریه، مالیات، دستمزد، حقوق کارکنان، حق دلالی قیمت‌های مختلفی هستند که مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها می‌پردازند. قیمت از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود برای نمونه یک خودرو از قیمت واقعی آن تخفیف‌های نقدی و حق دلالی و واسطه فروش تشکیل می‌شود از سویی برخی از شرکت‌ها قیمت‌های خود را به روش متفاوتی تعیین می‌کنند.

قیمت‌گذاری کالاها و خدمات یکی از عوامل حساس در عملیات موفقیت‌آمیز سازمان‌های انتفاعی و غیرانتفاعی است که همواره باید برای آن برنامه‌ای دقیق در نظر داشت.  از گذشته قیمت به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار خریداران مطرح بوده است. در حقیقت قیمت( Price ) مقدار پولی است که برای محصول یا خدمتی پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، قیمت مجموع کل ارزش‌هایی است که مصرف‌کننده می‌پردازد تا مزایای به دست آوردن یا استفاده کردن محصول یا خـدمت را بدسـت آورد. در گذشته، قیمت عامل اصلی در انتخاب خریدار بود. در دهه‌های اخیر، عوامل دیگر نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده اند، اما هنوز هم قیمت یکی از عوامل تعیین کننده سهم بازار و سودآوری شرکت است.

در بازاریابی، قیمت فقط یک عامل است ولی از لحاظ توانایی رقابت کردن، یک عامل تعیین کننده است. مدیر بازاریابی باید از اثرات فرهنگی و اقتصادی برسیاست قیمت‌گذاری، نقش دولت‌ها در کنترل قیمت‌ها، تعرفه‌ها و به طور کلی از کلیه جریانات اقتصادی و بازرگانی اطلاعات کافی و کاملی داشته باشد. قیمت تنها عنصری از آمیخته بازاریابی است که درآمد ایجاد میکند؛ عوامل دیگر همگی هزینه‌ای هستند. قیمت، منعطف‌ترین عنصر آمیخته بازاریابی نیز هست. قیمت را بر خلاف ویژگی‌های محصول و تعهد در کانال‌ها، به سرعت می‌توان تغییر داد. در عین حال، قیمت‌گذاری اولین مشکلی است که بیشتر مدیران بازاریابی با آن روبه‌رو می‌شوند و هنوز هم بسـیاری از شـرکت‌ها آن را به درستی انجام نمی‌دهند. یکی از مشکلات متداول این است که شرکت‌ها بـرای کسـب فـروش، در پـایین آوردن قیمـت عجله می‌کنند و سعی نمی‌کنند مشتریان را متقاعد کنند که محصولاتشان ارزش قیمت بالاتر را دارد. مشکلات متـداول دیگـر این است که به‌جای قیمت‌گذاری بر اساس ارزش برای مشـتری، به قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه تکیه می‌کنند و همچنین در قیمت‌گذاری، دیگر عناصر آمیخته بازاریابی را دخالت نمی‌دهند.

سازمان‌های امروزی با محیط قیمت‌گذاری سخت و به سرعت در حال تغییری روبه‌رو هستند. افزایش هوشیاری مشتریان درباره قیمت، بسیاری از شرکت‌ها را در گیره قیمت‌گذاری قرار داده است. در کسب و کارهای موفق کلیه فعالیت‌ها اعم از طراحی و تولید، تبلیغ و توزیع و غیره حکم بذرافشانی و قیمت‌گذاری علمی حکم برداشت و درو محصول را دارند. شرکت‌هایی که به نحوی به مشتریان فایده می‌رسانند باید بخشی از این فایده را از طریق عواید سود و فروش به خود بازگردانند. علی رغم اهمیت قیمت‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها از عهده انجام دادن صحیح این مهم برنمی‌آیند و با قیمت‌گذاری اشتباه بازار را به رقبا خود می‌دهند.

در این کتاب به بررسی یکی از ابزارهای اصلی ترکیب عناصر بازاریابی یعنی قیمت‌گذاری پرداخته می‌شود، قیمت‌گذاری به سازمان‌ها اجازه می‌دهد اجرت پولی فایده رسانی به مشتریان خود را دریافت کنند. همچنین ملاحظات داخلی و خارجی موثر بر قیمت‌گذاری و رویکردهای عمومی قیمت‌گذاری و راهبردهای قیمت‌گذاری را بررسی خواهدکرد.

خواندن کتاب قیمت گذاری محصول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

اسماعیل کمال پور
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

اول تشکر میکنم از نویسنده کتاب دکتر سلطانی و دوم تشکر از طاقچه که برای من در کمترین زمان که تونستم به این کتاب دست یابم حتما به دوستانی که کار فروش و بازاریابی هستن و مثل بنده مشکل تفهیم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان