دانلود و خرید کتاب محیط زیست پیتر اچ. ریون ترجمه محمدرضا افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب محیط زیست

کتاب محیط زیست از پیتر اچ. ریون، دیوید ام. هاسن زال، مری کاترین هیگل، نانسی وای. گیفت و لیندا ار. برگ و ترجمه محمدرضا افضلی از کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) است هدف این کتاب افزایش آگاهی علاقه‌مندان و دانشجویان و مسئولان محیط زیست درباره این گنج خدادای است.

درباره کتاب محیط زیست

در کتاب محیط زیست اطلاعات مهم برگرفته از حوزه‌های متعدد و گوناگون، مانند زیست‌شناسی، جغرافیا، شیمی، زمین‌شناسی، فیزیک، اقتصاد، جامعه‌شناسی، مدیریت منابع طبیعی، حقوق و سیاست با هم تلفیق شده و مفاهیم و فرایندهای مهم بوم‌شناختی به شیوه‌ای روشن و خالی از ابهام مطرح شده‌اند. ازاینرو کتاب حاضر بینشی جامع و فراگیر در حوزه محیط زیست به خواننده می‌دهد و معضلات زیست‌محیطی را به خاموش کردن یکی دو چراغ اضافی، یا جلوگیری از هدر رفتن یکی دو لیتر آب که هر دو در جای خود بسیار مهماند، فرو نمیکاهد.

همۀ فصل‌ها حاصل پژوهش‌های پرزحمت‌ نویسندگان خبره و برجسته حوزه محیط زیست‌اند و تلاشی عظیم انجام گرفته تا جدیدترین داده‌های موجود به دست آید و ارائه شود. هم مدرسان و هم دانشجویان از به‌روز بودن کتاب سود خواهند برد، زیرا موضوعات و روندهای زیست‌محیطی پیوسته در حال تغییرند.

در ویراست نهم کتاب محیط زیست، اطلاعات مهم برگرفته از حوزه‌های گوناگون، مانند زیست‌شناسی، جغرافیا، شیمی، زمین‌شناسی، فیزیک، اقتصاد، جامعه‌شناسی، مدیریت منابع طبیعی، حقوق و سیاست با هم تلفیق شده‌اند. با توجه به اینکه علم محیط‌ زیست، علمی میان‌رشته‌ای است، این کتاب برای تدریس درس محیط زیست در بسیاری از گروه‌ها شامل زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، جغرافیا و کشاورزی مناسب است، اما کاربرد آن به برنامۀ درسی همین گروه‌ها محدود نمی‌شود.

ویژگی جدید ویراست نهم، تأکید بر غذا و محیط زیست است. این تأکید به صورت روزآمد کردن اساسی فصل مربوط به غذا، به کمک عضو جدید گروه نگارندگان، نانسی وای. گیفت، توجه بیشتر به نظام‌های غذایی در سرتاسر کتاب و وادار کردن دانشجویان در هر فصل، به تفکر دربارۀ غذا و محیط زیست در بافت‌هایی است که بر زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.

مقدمۀ هر فصل مفاهیم خاص مطرح شده در آن فصل را، همراه با گزارش‌هایی دربارۀ مبرم‌ترین مسائل زیست‌محیطی روز، شرح می‌دهد. خوراک فکری در هر فصل دانشجویان را وادار می‌کند که رابطۀ موضوعات مطرح شده در آن فصل را، با بعضی جنبه‌های نظام‌های غذایی در نظر بگیرند.

بیخِ گوش خودتان، در ابتدای هر فصل پرسشی تأمل‌برانگیز و مهم مطرح می‌کند و درونمایه‌های گستردۀ متن را با موضوعات و منابع محلی که دانشجویان می‌توانند در مورد آنها تحقیق کنند پیوند می‌دهد.

اهداف آموزشی در سرفصل ابتدای هر بخش، در قالب رفتار نشان می‌دهند که  دانشجو باید چه توانایی‌های داشته باشد تا ثابت کند که بر مطالب آن بخش تسلط یافته است.

پرسش‌های دوره در پایان هر بخش به دانشجویان فرصت می‌دهند تا فهم خود از اهداف آموزشی را بیازمایند.

اخبار زیست‌محیطی مطالب بیشتری در مورد موضوع زیست‌محیطی هر فصل ارائه میدهد.

اخبار زیست‌محیطی پردیس دانشگاه، گزارشی از جدیدترین تلاش‌های دانشجویان برای بهبود شرایط زیست‌محیطی در پردیس دانشگاه است.

چالش موفق که داخل کادر ارائه می‌شود، مثالی از فعالیت زیست‌محیطی موفق را نشان می‌دهد.

شما هم تأثیرگذارید، که آن هم داخل کادر ارائه می‌شود، اقدامات یا تغییراتی در شیوۀ زندگی را پیشنهاد می‌دهد که دانشجویان می‌توانند با دنبال کردن آنها محیط زیست را بهبود ببخشند.

جدول‌ها و نمودارها، که منابع کامل داده‌های آنها در متن آمده است، اطلاعات مهم را خالص و منظم می‌کنند.

اصطلاحات حاشیه، که در هر فصل به چشم می‌خورد، تعریف‌های مناسبی از مهمترین اصطلاحات آن فصل به دست می‌دهند.

مثال مناسب، ارائه‌دهندۀ انواع گسترده‌ای از موردپژوهی‌های عمیقی است که به مسائل مهم زیست‌محیطی پرداخته‌اند.

انرژی و تغییر اقلیم، رابطۀ بین انرژی و/ یا تغییر اقلیم را با موضوع هر فصل نشان می‌دهد. پیدا کردن این ویژگی در داخل متن، با توجه به نماد تصویری آن ـ یک لامپ کم‌مصرف کوچک که روی خورشید قرار گرفته ـ بسیار آسان است. در هر فصلی که دربارۀ انرژی و تغییر اقلیم بحث می‌شود، این نماد تصویری با نمودارها و تصویرهای راهنما و یک پرسش تأمل‌برانگیز و مهم، همراه شده است.

مرور اهداف آموزشی با اصطلاحات کلیدی منتخب، بیان دوبارۀ اهداف آموزشی فصل است و مرور مطالب ارائه شده را ممکن می‌کند. اصطلاحات کلیدی منتخب، شامل اصطلاحات حاشیه، که با حروف پررنگ چاپ شده‌اند، در داخل هر خلاصه گنجانده شده‌اند و به دانشجویان امکان می‌دهند که اصطلاحات را در متن مفاهیم مرتبط مطالعه کنند.

تفکر انتقادی و پرسش‌های دوره، که بسیاری از آنها برای نخستین‌بار در این ویراست آمده‌اند، ترویج‌کنندۀ این نوع تفکر و روشنگر مفاهیم و کاربردهای مهم‌اند. در هر فصل دست کم یک پرسش چشم‌انداز نظام‌مند را مطرح می‌کند؛ پرسش دیگر انرژی و تغییر اقلیم را به موضوع فصل مربوط می‌سازد. به هر فصل پرسش‌های بصری هم اضافه شده است.

فهرست منابع پیشنهادی در هر فصل به صورت برخط دسترس‌پذیر است تا منابع موجود برای مطالعۀ بیشتر را ارائه دهد.

کتاب محیط زیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ کتاب محیطزیست برای همۀ عالقه‌مندان، فرهیختگان، دستاندرکاران امور اجرایی و سیاستگذاران مفید است، اما کاربرد اصلی آن تدریس مبانی محیط زیست برای عموم دانشجویان است. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۹۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان