دانلود و خرید کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها اویگیل لو ترجمه مرتضی کشمیری
کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها اثر اویگیل لو

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها

معرفی کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها

چاپ دوم کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها نوشتهٔ آویگیل لیو و متیو مک کی و ترجمهٔ مرتضی کشمیری و پیوند جلالی است. این کتاب راهنمای درمانگران برای استفاده از توجه‌آگاهی، ارزش‌ها و آگاهی از طرحواره‌ها در بازسازی روابط است. مجوز رسمی ترجمهٔ این کتاب از سوی انتشارات نیوهاربینگر به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

درباره کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها

شما در کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها با سیر یکپارچه‌سازی کار با طرحواره و مفهوم‌پردازی طرحواره‌ها با ۶ فرایند مرکزی ACT (شامل پذیرش، ناهم‌جوشی، ارتباط با لحظهٔ اکنون، خود به‌عنوان زمینه، روشن‌سازی ارزش‌ها و اقدام متعهدانه) آشنا خواهید شد؛ همچنین به‌سوی به‌کارگیری این یک‌پارچگی در حل مشکلات زوج‌ها و نجات رابطه‌شان رهنمون می‌شوید. فرمول‌بندی طرحواره بدین‌منظور آموزش داده می‌شود تا در پیش‌بینی رفتارهای اجتنابی مشکل‌ساز به شما کمک کند.نویسنده‌های این کتاب توضیح می‌دهند که یادگیری در کودکی فرایندهای شناختی و هیجانی‌ای را در بر می‌گیرد که بر رفتار تأثیر می‌گذارند؛ درصورتی‌که این رفتارها مشکل‌آفرین باشند، نیاز به بازسازی یا حذف تجارب شناختی و هیجانی برای ارتقای عملکرد سالم نیست؛ بلکه در عوض می‌توان به‌نحوی با این تجربه‌ها روبه‌رو شد، آن‌ها را پذیرفت و طوری به آن‌ها پاسخ داد که در نهایت به بهبود رابطه کمک کنند. این تکلیف، پذیرش افکار و هیجانات را در ۲ سطح درون‌فردی و بین‌فردی در بر می‌گیرد. در این مداخلهٔ یکپارچه، کمک به زوج‌ها در فراگیری الگوهای یادگیری‌ای که در تعاملات تنش‌زا راه‌اندازی می‌شوند و آوردن آگاهی و حضور ذهن به بافت وسیع‌تری از کارکرد ارتباطی، شرایط را برای اقدامی مهیا می‌کند که ارتباط نزدیکی که زوج‌ها به‌دنبال آن هستند، یعنی تعلق و عشق، منجر شود.

«اَویگیل لِو» روان‌درمانگری است که در تلفیق ACT و طرحواره‌درمانی برای تقویت روابط، صاحب‌نظر و باتجربه است. او با افرادی که به مشکلات بین‌فردی، اضطراب، تروما و اختلالات خلقی دچار هستند نیز کار می‌کند. «متیو مک‌کی» استاد دانشگاه برکلی و متخصص رفتاردرمانیِ شناختی برای اضطراب و افسردگی است و کتاب‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی از جمله ACT و زوج‌درمانی تألیف کرده است.

این کتاب راهنمایی جامع و کاربردی در کمک به زوج‌ها برای غلبه بر مشکلات و بنا نهادن روابطی غنی و صمیمانه است. گردآوری مجموعه‌ای از ابزارها، تکنیک‌ها، تمرین‌ها و شرح جلسات درمانی باعث شده این کتاب منبعی برای تمام زوج‌درمانگران ACT باشد. در این کتاب که ترکیبی است از درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی (ACT) و زوج‌درمانی طرحواره‌محور، نویسنده‌ها توضیح می‌دهند چطور عوامل زمینه‌ساز مشکلات بین‌فردی را کشف و دردی را که ایجاد می‌کنند، درک کنیم. آن‌ها شمار بسیاری از گفت‌وگوهای شایع در جلسات درمانی را آورده‌اند تا نشان دهند هر گام از این رویکرد درمانی جدید چطور طی می‌شود. انجام مؤثر زوج‌درمانی کار بسیار دشواری است؛ این کتاب به‌طور قابل توجهی مهارت‌های بالینی شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند زندگی زوج‌هایی را که دچار بحران شده‌اند، بهبود بخشید.

ویرایش این کتاب بر عهدهٔ «سیاوش نیک‌پور» بوده است. در ابتدا نیز مقدمه‌ای از «رابین دی. والسر» آمده و مقدمۀ ترجمۀ فارسی نیز از «لادن فتی» بوده است.

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌درمانگران، روان‌شناسان بالینی و مشاوران خانواده می‌توانند از راهنمایی‌های این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها

«هدف از همجوشی‌زدایی این است به همسران کمک کنیم فرآیند مداوم تفکر را ببینند و با افکار به عنوان تجربه‌هایی که دارند ارتباط برقرار کنند، و آنها را واقعیت و حقیقت تصور نکنند. ACT تکنیک‌های همجوشی‌زدایی متنوعی ارائه می‌کند که به تغییر رابطهٔ فرد با ذهن کمک می‌کنند. کمک به همسران در همجوشی‌زدایی از افکار یا گرفتار نشدن در آنها باعث می‌شود افکار کمتر به عنوان مانع عمل کنند. همجوشی‌زدایی، بین فرد و محتواهای ذهنی‌اش جداییِ مفیدی می‌اندازد. این امر به همسران اجازه می‌دهد افکار را همان چیزی که هستند –به عنوان فکر- ببینند و فضایی خلق می‌کند که در آن می‌توان افکار را کمتر جدی گرفت و آنها را به عنوان بخشی از تاریخچهٔ یادگیری دید. در چنین فضایی همسران می‌توانند به جای اینکه بی‌اختیار به افکارشان پاسخ دهند و طوری با افکارشان برخورد کنند، گویی مسبب احساس‌ها، حس‌ها و اعمال مشکل‌ساز هستند، به طور متفاوتی رفتار کنند. در ACT برای زوج‌ها، درمانگران با استفاده از این تکنیک‌ها به زوج‌ها کمک می‌کنند خود را از افکار ناشی از طرحواره‌ها جدا کنند – از محتوای چنین افکاری همجوشی‌زدایی کنند- و صرف‌نظر از آنچه ذهن‌شان می‌گوید در مسیر ارزش‌ها گام بردارند.

در این فصل تمرین‌ها و استعاره‌های متنوعی فراهم کرده‌ایم که به زوج‌ها کمک می‌کند جدایی از افکار ناشی از طرحواره‌ها را تمرین کنند و شکل دهند. تمرین‌ها هر چهار مؤلفهٔ مهارت‌های همجوشی‌زدایی شناختی را پوشش می‌دهد: توجه به افکار، برچسب زدن به افکار، فاصله گرفتن از افکار و رها کردن افکار.»

راهبردهای جدید در زوج درمانی
اکرم خمسه
فنون روان پویشی
کارن مارودا
رفتاردرمانی شناختی؛ ساده، اما موثر
مایکل جِی اسکات
خلاء عاطفی
جانیس وب
راهنمای جامع روان درمانی بین فردی برای افسردگی
میرنا وایزمن
خانواده خودشیفته
استفانی دونالدسون
تندآموز روان درمانی دلسوزی مدار
پل گیلبرت
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
اگر مردان را یارای سخن بود
آلون گراچ
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
ارتباط درمانی
پل واکتل
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
راهنمای سلامت روان کودکان؛ دلبستگی
بتسي دو تيري
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
شش نوشتار در روان‌درمانی پویشی
آلان بیبر
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
موج سوم شناخت رفتار درمانی
جیمز دی هربرت
راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی
جیمز بنت لوی

نظرات کاربران

Ati
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

حتما مطالعه شود

کاربر 3614976
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

این کتاب بی نظیر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۹۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان