دانلود و خرید کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری ماهیار نوابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری اثر ماهیار نوابی

کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری

امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری

کتاب الکترونیکی «زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری» نوشتهٔ ماهیار نوایی در انتشارات رزبار به چاپ رسیده است. در این مقاله از بخش دوم رسالهٔ مولانا روحی انارجانی که به لهجه محلی مردم تبریزست، سخن میرود. این رساله دارای دو بخش کاملا مستقل و متمایز است ؛ بخش نخست آن درباره رسم و آئین مردم تبریز و بخش دیگر در باره زبان مردم این شهر در پایان سده دهم هجريست . نخستین بخش دارای دوازده فصل ( از فصل یك تا دوازده ) و بخش دوم دارای چهارده فصل است.

درباره کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری

آقای دکتر ماهیار نوابی استاد و رئیس دانشمند دانشکده ادبیات تبریز قبل از عزیمت به امریکا به خواهش اداره نشريه دانشكده مصمم شدند یادداشتهائی را که در‌باره بخش دوم رسالهٔ مولانا روحی انار‌جانی تهیه کرده بودند مرمت ساز‌ند ولی هنوز صفحه‌ای چند بیش از یادداشت‌ها تنظيم شده بود که سفر اروپا و آمریکا برایشان پیش آمد و وعده فرمودند بقیه یادداشت‌ها را در خارج از ایران تنظیم کرده برای چاپ در نشریه بفرستند. اکنون قسمت اول مقاله ايشان، که از سوییس فرستاده‌اند چاپ می‌شود و بقیه در شماره آینده یا شماره های آینده به چاپ خواهد رسید.

کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به زبان‌شناسان و کسانی که مایل هستند دربارهٔ تاریخچهٔ زبان ترکی اطلاعات بیشتری به دست آورند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زبان مردم تبریز در سده دهم و یازدهم هجری

این رساله را نخستین بار شادروان عباس اقبال در شماره سوم سال دوم مجله یادگار معرفی و عکس دو برگی از آنرا برای نمونه چاپ کرده است . در ایران کوده ( شماره ۱۰ ) نیز ، همین چهارده فصل ، بی آنکه عکس وه آوانو شت» و معنای آن داده شود باضافة اغلاط و اشتباهات فراوان، بچاپ رسیده است.

 اهمیت رساله روحی انارجانی در بخش دوم آن یعنی چهارده فصلی است که به لهجه مردم تبریز نوشته شده است . این چند صفحه شاهدیست زنده و نمونه ایست موجود از طرز سخن گفتن مردم تبریز در پایان سده دهم و آغاز سده یازدهم هجری و نشان میدهد که تا آن زمان حتی در تبریز که می‌بایستی بیشتر تحت نفود ز بان ترکی واقع شده باشد ، هنوز زبان مردم ، یعنی زبانی که گفت و شنود روزانه و درد دل‌ها و شوخی‌های تبریزیان با آن برگزار می‌شده ، لهجه‌ای بوده است از لهجه‌های ایرانی و زبان ترکی تا این زمان بین مردم رایج نبوده است.

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

پژوهشی است علمی و مستند و نه احساسی و متعصبانه

turkan
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

ناشر و نویسنده بهتره به زبان منطقه خودشون توی اون دوران رسیدگی کنن تا این که اطلاعات اشتباه !!!!! به مردم بدن😏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان