دانلود و خرید کتاب دین خدا آسان است محمد عبدالصمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دین خدا آسان است اثر محمد عبدالصمدی

کتاب دین خدا آسان است

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دین خدا آسان است

کتاب دین خدا آسان است نوشتۀ محمد عبدالصمدی است. این کتاب را انتشارات آرمان رشد منتشر کرده است. در کتاب دین خدا آسان است درمورد گروه‌های مختلف افراد و نحوه تقسیم‌بندی آنها صحبت شده است.

درباره کتاب دین خدا آسان است

در هر جامعه و یا در هر تشکلی اعم از مذهبی، سیاسی یا اجتماعی به سه دسته یا سه گروه از افراد در همان تشکل برخورد می‌کنیم که برای هر گروه نامی گذارده‌اند از جمله:

- اصول‌گرا، راست یا سنت‌گرا؛

- اعتدال‌گرا، محافظه‌کار، محتاط یا میانه‌رو؛

- اصلاح‌طلب، تندرو یا چپ.

البته برای هیچ یک از آن‌ها نمی‌توان تعریف جامع و کاملی داد و یا مرز هر یک را با دیگری مشخص نمود؛ اما به‌طورکلی می‌توان چنین تعریف نمود که مردم در جامعه نسبت به آنچه قبول نموده‌اند چه مذهب باشد چه مراد نامه یک حزب و یا قوانین حاکم بر جامعه، آنها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱- گروهی به آنچه آموخته‌اند پایبند هستند و اجازه هیچ تغییری را در آن نمی‌دهند و در ثابت نگه‌داشتن آنچه دارند اصرار دارند، به آنان اصول‌گرا یا سنت‌گرا می‌گویند.

۲- گروهی محتاط و میانه‌رو هستند که معمولاً اکثریت افراد جوامع را تشکیل می‌دهند، این گروه به آنچه آموخته‌اند دلشاد هستند و نسبت به تغییر آن چندان علاقه‌ای ندارند، درعین‌حال اگر تغییری هم حاصل شود چندان مخالفتی با آن نمی‌کنند، به آنان اعتدال‌گرا یا محافظه‌کار می‌گویند.

۳- گروه سوم کسانی هستند که می‌خواهند آنچه را از گذشتگان خود به ارث دریافت کرده‌اند، تغییر داده و آن را به‌روز

برسانند؛ لذا نسبت به اصلاح قوانین و دستورات گذشته جامعه اقدام می‌کنند، به آن‌ها اصلاح‌طلب یا تندرو می‌گویند. هرکدام از این سه گروه خود به گروه‌های متعددی تقسیم می‌گردند، به همین دلیل هم نمی‌توان مرزی برای هرکدام مشخص نمود.

خواندن کتاب دین خدا آسان است را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

در این نوشتار که در مورد مسائل دینی صحبت می‌شود، سخن با گروه‌های سنت‌گرا است که نه‌تنها می‌خواهند دستورات دینی با تمام جزئیات بدون هیچ کم‌وکاستی انجام شود، بلکه برای اجرای آن‌ها طبق نظر خود تلاش و کوشش فراوان می‌نمایند.

درباره محمد عبدالصمدی

محمد عبدالصمدی فرزند عباس متولد ۱۳۲۵ تهران دوران دبستان را در مدرسه برهان واقع در خیابان لرزاده در سال ۱۳۳۸ و دبیرستان را در مدرسه علوی در سال ۱۳۴۴ و رشته حسابداری صنعتی را در مؤسسه عالی حسابداری در سال ۱۳۴۹ به پایان رسانده است. در دوران تحصیل و بعد از آن در کارهای مختلف از جمله حسابداری در بازار، حسابداری در شرکت نساجی ری و بعد از خدمت نظام‌وظیفه با تأسیس شرکت لونکا (شرکت تجاری) و شرکت درجزین (شرکت تولیدی) به‌عنوان مدیرعامل مشغول شد. در سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ در خارج از کشور که دو سال آن در انگلستان بود، زندگی کرده است.

بخش‌هایی از کتاب دین خدا آسان است

دلایل فراوانی در مورد آسان بودن دستورات دینی داریم از جمله استدلال به‌قاعده لاحرج، بر اساس آن قاعده که یک قاعده عمومی در مورد تمامی احکام و دستورات اسلامی است نباید برای اجرای دستورات الهی مردم را به مشقت و سختی انداخت و در تأیید آن به حدیث مشهوری که از پیامبر اکرم (ص) نقل است اشاره می‌کنند (کافی، ج ۵، ص ۴۹۴)

و آن اینکه: «ثت على الشريعة السمحة الشهلة»

من مبعوث شدم به آیین سهل و آسان. البته توجه دارید که هر کاری مقداری سختی دارد؛ اما در امور دین نباید ما دچار رنج و مشقت بیش از اندازه شویم.

آیات ۸ حج و ۶ مائده به این موضوع اشاره دارد. بسیار مناسب است که خود کمی در آیات الهی تدبر نموده و آن‌ها را بادقت بیشتری مطالعه کنیم، توجه داشته باشید که تدبیر کار خداست و تدبر کار بشر، تدبر به معنای تفکر و تأمل به پایان هر امری جهت رسیدن به نهایت آن است. از جمله تدبر در آیات الهی که متأسفانه مؤمنان آن را فراموش کرده‌اند و یا به دلیل احتیاط در اینکه ممکن است اشتباه کنند آن را کنار گذارده‌اند درحالی‌که در چند جای قرآن به تدبر در آن اشاره دارد از جمله آیه ۸۲ سورہ نساء می‌خوانیم

«أفلا يتدبرون القرآن»

آیا در آیات این قرآن تدبر و اندیشه نمی‌کنند. همچنین به آیات ۲۴ سوره محمد ۴۷ و ۶۸ مؤمنون و ۲۹ ص می‌توانید مراجعه نمایید، با تدبر در آیات الهی است که می‌توان از محتوای سرشار قران کریم در طول قرن‌ها، بلکه تا ابد بهره‌مند گردید. 

نظرات کاربران

Ra
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

در عین کوتاه بودن،کتاب مفیدی بود بسیار آموختم توصیه میکنم...

meity
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

این کتاب خیلی کوتاه و روان نوشته شده اما مسائل خیلی مهمی رو مطرح میکنه و باعث رفع یه سری کج ذهنی ها و تفکرات اشتباه میشه بشخصه خیلی لذت بردم و استفاده کردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
و نیز در حکمت ۷۰ می‌فرمایند: نبینی جاهل را مگر تندرو و یا کندرو.
میرزا ابراهیم
حضرت رسول اکرم (ص) نقل است که فرموده‌اند: بر خودتان سخت نگیرید (لا تشددوا علی انفسکم) که اگر چنین کنید، خداوند هم با شما به همان روش عمل می‌کند؛ زیرا اقوامی از قبل بوده‌اند که زندگی را بر خودشان سخت گرفتند و
میرزا ابراهیم

حجم

۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان