دانلود و خرید کتاب سرنخ های روان شناسی ترجمه شریفه جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنخ های روان شناسی اثر کریستین ژارت

کتاب سرنخ های روان شناسی

ویراستار:کریستین ژارت
انتشارات:جامعه نو
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنخ های روان شناسی

کتاب سرنخ های روان شناسی نوشته کریستین ژارت است که با ترجمه شریفه جعفری منتشر کند. این کتاب توضیح مختصر ۵۰ نظریه جذاب روان‌شناسی است.

درباره کتاب سرنخ های روان شناسی

کتاب حاضر نقطۀ شروع مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند از دنیای عجیب و غریب و روبه‌رشد علم روان‌شناسی سردربیاورند و نظریه‌های روان‌شناسی را یاد بگیرند. این کتاب قرار نیست جزئیات «روان‌کاوی» را به شما یاد بدهد. اما این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا جایگاه «روان‌کاوی» را در تاریخ رشد علم روان‌شناسی بدانید.

هر کدام از پنجاه مدخل کتاب یک مقدمهٔ سی‌ثانیه‌ای دارد و یک چکیدهٔ سه‌ثانیه‌ای (برای زمانی که فرصت کمی دارید)، به همراه یک تحلیل سه‌دقیقه‌ای که موضوع را کمی عمیق‌تر بررسی می‌کند. فصل‌های کتاب بخش‌هایی هم دارد که به سرگذشت برخی از مفاخر این حوزه می‌پردازد، مانند زیگموند فروید و ویلیام جیمز. چه روی یک بخش خاص از کتاب تمرکز کنید چه کل کتاب را بخوانید، شما دربارهٔ پیچیده‌ترین موجود جهان، یعنی ذهن انسان، خواهید آموخت. این کتاب به شما کمک می‌کند نظریه‌های روان‌شناسی را به خوبی یاد بگیرید. 

خواندن کتاب سرنخ های روان شناسی را به چه کسانی را پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرنخ های روان شناسی

روان‌شناسان اولیه در مورد فکرکردن با توجه به افکار خودشان و گزارش‌های افکار دیگران تحقیق می‌کردند. رفتارگرایان مخالف این روش بودند. به باور آنها علم باید بر پایهٔ داده‌هایی بنا شود که همه بتوانند روی آن توافق کنند، چیزی که قابل اعتماد و قابل اندازه‌گیری عینی باشد. پس باید صحبت و گزارش دربارهٔ افکار را کنار بگذاریم و بر رفتارهای ساده تمرکز کنیم. به جای اعتماد به برداشت‌های ذهنی، رفتارگرایان آزمایش‌هایی انجام می‌دادند که در آنها ورودی‌ها («محرک‌ها») کنترل‌شده بودند و خروجی‌ها («پاسخ‌ها») هم اندازه‌گیری می‌شدند. آن‌ها امیدوار بودند که از این آزمایش‌ها بتوان ارتباط بین آن دو را استنباط کرد بدون اینکه نگران جعبهٔ سیاه ذهن بود. به‌طور مثال، یک موش درون یک قفس به ازای هر سه باری که یک اهرم را فشار بدهد به‌عنوان پاداش غذا دریافت می‌کند. با ضبط تعداد دفعاتی که موش اهرم را فشار می‌دهد، با گذشت زمان می‌توان آهنگ یادگیری موش را به‌طور عینی به دست آورد. مشابه این آزمایش، معروف‌ترین یافتهٔ رفتارگرایی درمورد مکانیسم‌های اصلی یادگیری است که توضیح می‌دهد چگونه ارتباط محرک و پاسخ در اثر تکرار یا پاداش آموخته می‌شود. تأکید بر رفتارهای ساده به رفتارگرایان امکان داد تا فرضیه‌هایی فراهم آورند که علاوه بر انسان برای غیرانسان هم به کار رود.

چکیده: یگانه شواهد قابل اعتماد آنهاست که می‌توان مستقیماً اندازه‌گیری کرد. برای علم روان‌شناسی، این نکته بدان معنی است که شما فقط باید راجع به رفتار، و نه راجع به حالت‌های ذهنی، صحبت کنید.

تأمل بیشتر

روان‌شناسی مدرن ایدهٔ اصلی رفتارگرایی را (که معتقد است بحث علمی دربارهٔ ساختار ذهن غیرممکن است) رد می‌کند. با این حال، بسیاری از بینش‌های رفتارگرایی در مرکز روان‌شناسی مدرن باقی مانده است. بینش‌هایی مانند تأکید بر اندازه‌گیری‌های عینی در آزمایش‌های کنترل‌شده، مطالعهٔ پدیده‌های روان‌شناختی در جانوران غیرانسان در کنار انسان‌ها، و نیز علاقهٔ شدید روان‌شناسان به مسئلهٔ یادگیری.

سرنخ‌های مرتبط

۱. درون‌نگری وونت

۴. انقلاب شناختی

۴۳. سگ‌های پاولوف

افراد مرتبط

کلارک ال. هال (۱۹۵۲-۱۹۸۴)

بی. اف. اسکینر (۱۹۰۴-۱۹۹۰)

ادوارد ثورندایک (۱۸۴۷-۱۹۴۹)

ادوارد سی. تولمان (۱۸۸۶-۱۹۵۹)

جان بی. واتسون (۱۸۷۸-۱۹۵۸)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان