دانلود و خرید کتاب تحلیل رفتار متقابل صدیقه سکاکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل رفتار متقابل اثر صدیقه سکاکی

کتاب تحلیل رفتار متقابل

معرفی کتاب تحلیل رفتار متقابل

کتاب تحلیل رفتار متقابل نوشته صدیقه سکاکی و حسن توزنده جانی است. این کتاب به باورهای ارتباطی، دلزدگی ‌و شکیبایی زناشویی می‌پردازد.

درباره کتاب تحلیل رفتار متقابل

آنچه نقطه نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت است این است که سلامتی نه فقط به فقدان بیماری و نقص عضو، بلکه به حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی اطلاق می‌شود. به این ترتیب، تعریف سلامت روانی به عنوان یکی از معیارهای تعیین کننده سلامت عمومی شناخته می‌شود. فردی که از سلامت روانی برخوردار است، ضمن احساس راحتی و آسایش قادراست به راحتی و بدون اشکال به فعالیت در اجتماع بپردازد و ویژگی‌های شخصی وی در آن اجتماع، موجب خشنودی و رضایت است.

به اعتقاد روان‌شناسان، سلامت روانی و جسمی نیاز و خواسته همه انسان‌ها است و همه ما تلاش می‌کنیم که برای برقراری ارتباطات سالم، شخصیت‌های سالمی در زندگی انسانی پیدا کنیم. از دیگر مسائلی که امروزه مورد توجه بسیاری از روان‌شناسان و متخصصان سلامت روانی است، موضوع سلامت ذهنی و عناصر اصلی آن، یعنی عاطفه مثبت و عاطفه منفی است. اهمیت توجه به سلامت روانی تا حدی است که در مورد آن شاخص‌های خاصی تهیه شده است. عواطف یکی از جنبه‌های رفتار است که نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارد. بدون عواطف زندگی بشر تقریباً خسته کننده و بی‌معنی می‌شود. انسان از طریق همین عواطف است که دنیا را پر از معنی و سرشار از احساسات درمی‌یابد. جهت دستیابی به سلامت‌روانی، برخورداری از یک نظام ارزشی منسجم است. ارزش‌ها به عنوان درونی‌ترین لایه‌های تشکیل‌دهنده نظام شخصیتی و نظام فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند و در سطح فردی، عاملی برای شناخت واقعیت‌های غایی و کمال مطلوب انسانی هستند که بر بسیاری از کنش‌ها، انتخاب‌ها، قضاوت‌ها و رفتارهای افراد تأثیر می گذارند و خود نیز متأثر از شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه هستند.

خانواده هنوز یکی از مهم‌ترین بخش‌های جامعه است اما در چند سال اخیر اوضاع این نهاد به‌هم ریخته است. بالارفتن آمار طلاق این موضوع را تایید می‌کند. 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که یکی از عواملی که به مرور زمان عشق و علاقه بین زوجین را کم رنگ‌تر کرده و گاهی به طور کامل محو می‌کند و موجبات مشکلات روحی و روانی، ادامه روابط سرد و بی‌تفاوت و در نهایت اتمام یک رابطه را فراهم می‌کند، دلزدگی زناشویی است. تحقیقات کارشناسان خانواده نشان می‌دهد که امروزه شیوع دلزدگی بیشتر شده است. به طوری که پنجاه درصد از زوجین در ازدواج خود با دلزدگی مواجه می‌شوند. دلزدگی حالت دردناک فرسودگی جسمی، عاطفی و روانی است که کسانی را متأثر می‌سازد که توقع دارند عشق رؤیایی به زندگی‌شان معنا ببخشد. یکی از نظریه‌هایی که در بهبود روابط انسانی کاربردهای مؤثر دارد، نظریه تحلیل رفتار متقابل است. تحلیل رفتار متقابل یکی از ملموس‌ترین نظریه‌های روان‌شناسی نوین است. این کتاب سعی دارد این نظریه را تحلیل و بررسی کند.

خواندن کتاب تحلیل رفتار متقابل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحلیل رفتار متقابل

باورهای ارتباطی

تعریف ارتباط

ارتباط در لغت به معنای پیوند، پیوستگی و رابطه آمده است. و ارتباطات جمع لغت ارتباط می‌باشد؛ اما ارتباط نیز همانند بسیاری از مفاهیم دیگر در علوم انسانی نزد علما و محققین این رشته معانی متفاوتی دارد. بنیان‌گذاران این رشته که عموماً غربی هستند، بر این عقیده‌اند که ارتباط، از ریشهْ لاتین کلمه "کامیونیکیت"، مشتق شده است؛ که در لاتین به معنای عمومی کردن یا در معرض عموم قرار دادن است. یعنی مفاهیم درون فرد به میان عموم راه می‌یابد یا انتقال می‌یابد، در واقع "پیام‌ها" را به دیگران گسترش دادن. تعاریف جدیدتر ارتباطات را "انتقال معانی" و هم‌چنین، انتقال یا "تبادل پیام‌ها" می‌دانند. نزد محققین دیگری نیز ارتباط "تقسیم تجارب"نیز تعریف شده است، یعنی هر موجود زنده‌ای تجارب خود را با هم‌نوعانش و با دیگرگونه‌ها در میان می‌گذارد. ارتباط، فرایندی است اجتماعی که به‌وسیله آن اطلاعات، افکار، عقاید و احساسات یک فرد یا گروه با زبان یا رفتار مشترک به‌طرف دیگر انتقال داده می‌شود تا سبب تفاهم، هماهنگی، ادراک یا رفتار واحد بین فرستنده و گیرنده شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان