دانلود و خرید کتاب آموزش موثر در کلاس درس سری بی دین ترجمه انوشه ضرغام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش موثر در کلاس درس

کتاب الکترونیکی «آموزش موثر در کلاس درس» نوشتهٔ سری بی دین و الیزابت راس هابل و هاوارد پیتلر و بی جی ستون با ترجمهٔ انوشه ضرغام در انتشارات منظومه خرد چاپ شده است. زمانی که وارد دهه‌ٔ دوم قرن بیست‌ویکم شویم، یادگیری و آموزش به چه شکلی خواهد بود؟ معلم‌های امروز با کلاس‌هایی روبه‌رو می‌شوند که از بُعد فرهنگی و زبانی به صورت فزاینده‌ای متنوع‌اند. آن‌ها باید به دانش‌آموزان انگیزه‌بدهند تا آنان توانایی یادگیری در محیط‌هایی که تحت تسلط محرک‌های خارجی نظیر ورزش، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، پیامک، بازی‌های ویدئویی و اینترنت است، داشته باشند. معلم‌ها باید مهارت‌های جدیدی فراگیرند یا مهارت‌های خود را بهبود ببخشند تا بتوانند نیازهای دانش‌آموزانی را که عادت به یادگیری از راه فن‌آوری دارند، برآورده سازند.

درباره کتاب آموزش موثر در کلاس درس

این کتاب به چهار‌بخش تقسیم شده و هر بخش شامل اطلاعاتی برای کمک به آموزگاران، برای درک جزئیات هر راهبرد است.

چگونگی کاربرد هر‌یک از راهبرد‌ها و علت تأثیر‌گذاری آن‌ها:

سه بخش نخست (فصل ۱ تا ۹) بر راهبرد تأکید دارد و شامل فعالیت‌های توصیه شده‌، مثال‌هایی از راهبردهای مورد استفاده، نکته‌های آموزشی و اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از راهبرد با یادگیرندگان امروز است. نکته‌های ارائه شده در هر فصل از تجارب مدرسان در حین آموزش به آموزگاران گردآوری شده‌است؛ آموزگارانی که این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و با موفقیت آن‌ها را در کلاس‌های‌شان پیاده کرده‌اند. بخش چهارم کتاب (فصل‌ ۱۰) راهنمای مشخص و دقیقی از چگونگی استفاده از این راهبردها برای برنامه‌ریزی درسی ارائه می‌دهد، نوعی برنامه‌ریزی آموزشی که انواع مختلف دانش را هدف‌گیری کرده‌است. 

توجه به زمان استفاده از این راهبردها بسیار مهم است. به طور مثال، تأکید بر تشخیص موارد مشابه و متفاوت در جلسه‌های نخست کلاس، زمانی که دانش‌آموزان درک پایه‌ای از مفاهیم و واژگان مرتبط ندارند کار بسیار مشکلی است.

کتاب آموزش موثر در کلاس درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ معلمان و مسئولین آموزشی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آموزش موثر در کلاس درس

هدف‌گذاری و تأمین بازخورد

کلید باارزش ساختن تجارب آموزشی دانش‌آموزان، تأکید بر برنامه‌ریزی مبتنی بر اهداف مهم آموزشی است، به عبارتی کسب نتایج مطلوب ـ کسب دانش، مهارت، نگرش، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که تمایل دارید در دانش‌آموزان شکوفا شود.

تصور کنید که باید به شهری بروید که تا به حال به آن سفر نکرده‌اید. می‌دانید که شهرها از نظر نوع خدمات‌دهی و جاذبه‌ها با هم متفاوت‌اند. اما دقیقاً نمی‌دانید که در این شهر به‌خصوص چه کاری باید انجام دهید. آیا باید اطلاعاتی درباره‌ی شخص یا مکان خاصی جمع‌آوری کنید، یا کار دیگری انجام دهید. بدون داشتن هدفی مشخص ممکن است وقت خود را بر سر موضوعی بی‌اهمیت تلف کنید.

حضور معلم در کلاس درس بدون دانستن جهت‌گیری آموزش، مشابه سفری بی‌هدف به شهری ناشناخته است. آموزگاران می‌توانند اهدافی را پایه‌گذاری کنند تا مطمئن شوند که جریان یادگیری دارای هدف است. زمانی که معلم اهداف آموزشی مشخصی را تعیین‌كند و آن را انتقال دهد، در واقع انتقال‌دهنده‌ی این پیام است که نقطه‌ی کانونی مشخصی برای فعالیت‌های آتی آموزشی وجود دارد. این موضوع به دانش‌آموزان دلگرمی می‌دهد و اهداف یادگیری را به آن‌ها خاطر نشان می‌كند و نقطه‌ی عطفی برای برنامه‌ریزی آموزشی آموزگاران است. تأمین بازخورد متناسب با اهداف یادگیری به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و شناخت خود را تثبیت کنند.

هدف‌گذاری و تأمین بازخورد هم‌زمان با هم عمل می‌کنند. آموزگاران باید استانداردهای موفقیت برای اهداف آموزشی تعیین كنند تا دانش‌آموزان بدانند که آیا به اهداف تعیین شده دست‌یافته‌اند یا نه. به همین ترتیب، باید بازخورد برای تکالیفی که مرتبط با اهداف آموزشی است ارائه شود، به این ترتیب دانش‌آموزان اهداف تكلیف را درک می‌کنند و نیز دریافتی منسجم از محدوده‌ی محتوای درس به‌دست می‌آورند و سطح بالایی از مهارت در زمینه‌ی خاصی کسب می‌كنند. در این فصل، ما روش‌های آموزشی خاصی را برای هدف‌گذاری و تأمین بازخورد ارائه می‌کنیم تا دانش‌آموزان اطمینان یابند كه معلم‌های‌شان خواستار موفقیت آن‌ها هستند.

چرا این بخش حائز اهمیت است؟

هدف‌گذاری فرایند ایجاد مسیر برای هدایت یادگیری است.

نظرات کاربران

کاربر 162100
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

بسیار کتاب مناسب برای معلم های گرامی هست در بحث آموزش و یادگیری

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
چنان‌که والبرگ می‌گوید: «بهترین اره اگر به صورت چکش به کار رود، هیچ‌گاه کارآیی نخواهد داشت.»
Zara

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان