دانلود و خرید کتاب راز آن بوی شگفت فریبا کلهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز آن بوی شگفت اثر فریبا کلهر

کتاب راز آن بوی شگفت

معرفی کتاب راز آن بوی شگفت

کتاب راز آن بوی شگفت نوشته از فریبا کلهر است که در انتشارات آستان قدس رضوی، به‌نشر به چاپ رسیده است.

فریبا کلهر در این کتاب داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کند.

راز آن بوی شگفت در سال ۱۳۹۷ اثر برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی شد.

درباره کتاب راز آن بوی شگفت

امام رضا (ع)، ۱۱ ذی‌قعده ۱۴۸ هجری قمری مصادف با ۲۹ دسامبر ۷۶۵ میلادی متولد شد و روز آخر صفر ۲۰۳ هجری قمری مصادف با ۵ سپتامبر ۸۱۸ میلادی به شهادت رسید. این امام بزرگوار، فرزندِ امام موسی بن جعفر و نجمه خاتون و از نسل حضرت محمد (ص) است که بعد از پدرش، امام موسی کاظم و پیش از پسرش، امام محمد تقی، به کار ساماندهی امور جامعه اسلامی و مسلمانان مشغول بوده است.

زندگی امام رضا (ع) همزمان با حکومت عباسی و سه نفر از خلفای عباسی، یعنی هارون الرشید، امین و مأمون. او در این دوران با مشکلاتی از جمله جنگ‌های داخلی و شورش‌های پی در پی روبه‌رو بود. زمانی که مامون به خلافت رسید تصمیم گرفت تا امام رضا (ع) را هم در امور حکومتی دخیل کند. هرچند امام این مقام را نپذیرفت اما به سوی دربار او به راه افتاد.

درباره نحوه شهادت ایشان، در منابع اهل سنت و شیعه اختلاف وجود دارد: شیعیان مامون را مسئول مستقیم شهادت امام رضا (ع) می‌دانند و اهل سنت معتقدند که امام بر اثر مسمویت با زهر از دنیا رفته است. بهرحال در محل مدفن وی، بعدها حرمی ساخته شد که همیشه برای دیدار عاشقان روی آن حضرت باز است.

فریبا کلهر در کتاب راز آن بوی شگفت داستانی را بر اساس زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نوشته است و با زبانی روان و شیوا، زندگی آن حضرت را برای مخاطبان نوجوان خود روایت می‌کند.

کتاب صوتی راز آن بوی شگفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانان و همچنین به تمام علاقه‌مندان و عاشقان امام رضا (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فریبا کلهر

فریبا کلهر نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان، متولد ۱۳۴۰ است. او فعالیت نویسندگی‌اش را از دهه شصت آغاز کرده و از ابتدای تاسیس سروش کودکان در سال ۱۳۸۲ سردبیری این ماهنامه را بر عهده داشته است. فریبا کلهر تا امروز قصه های زیادی برای کودک و نوجوان و چند رمان برای بزرگسالان نوشته است. او همچنین فعالیت‌ها و کارهای ارزشمندی برای بازنویسی اسطوره‌ها انجام داده است و به همین دلیل، لقب بانوی هزارقصه ایران را به او داده‌اند.

کتاب سوت فرمانروای فریبا کلهر در سال ۱۳۶۹ کتاب سال جمهوری اسلامی شد و تا امروز این بانو تنها کسی است که این جایزه را در سن زیر سی سالگی دریافت نموده است.

بخشی از کتاب راز آن بوی شگفت

ابر دوسه روزی بود که به آسمان شهر مدینه رسیده، بر فراز نخلستان‌ها قدم زده بود، سایه‌اش را روی بام‌های خاک‌آلود شهر انداخته بود و گاهی جلوی خورشید را گرفته بود تا سایه‌ای باشد برای مردان خسته و عرق کرده‌ای که از نخلستان‌ها برمی‌گشتند.

ابر یک جا نمی‌ماند. همیشه در حرکت بود. همه جای شهر را دیده بود و می‌خواست از فراز شهر مدینه بگذرد که اتفاقی او را ماندگار کرد.

مردی سوار بر الاغی خاکستری، از کوچه‌های شهر مدینه می‌گذشت. لباسی سرتاسر سفید بر تن داشت و بلندی دستارش تا روی سینه می‌رسید.

مرد سفیدپوش سرش را بلند کرد و نگاهی به ابر انداخت. ابر به نظرش رسید که مرد سفیدپوش به او لبخند زده است؛ پس جواب لبخند او را داد.

مرد دوباره ابر را نگاه کرد. این بار به نظر ابر رسید که مرد سفیدپوش با او حرف زده است. اما چه حرفی؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه