دانلود و خرید کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان فاطمه غفاری
کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان اثر فاطمه غفاری

کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان

معرفی کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان

کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان نوشته فاطمه غفاری و عباس شمسعلی‌نیا و فتحعلی عظیمی و خدیجه جهانگشت قوزلو است.  این کتاب را انتشارات بشری منتشر کرده است.

درباره کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان

اختلالات یا بیماری‌های روانی ممکن است در طول زندگی انسان‌ها اتفاق افتاده، و سالمندان و نیز تمامی گروه‌های سنی را تحت تاثیر قرار بدهند. 

این کتاب یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در زمینه درمان و مراقبت از بیماران مسن و سالمندان، چه در منزل شخصی آنان و چه در مراکز نگهداری سالمندان است. در این کتاب مسائلی مانند اضطراب، ترس، دیسترس روانی، انزوای اجتماعی، مشکلات مالی، تغییر محل زندگی، تلاش در جهت حفظ استقلال سالمندان، تلاش برای رفع مشکل تنهائی آنان، روش کنار آمدن با فقدان، روش پیشگیری از کاهش انرژی و توانائی جسمانی آن‌ها، مسائل و مشکلات دوره آخر زندگی سالمندان، خود بیمار-پنداری آن‌ها، پیشگیری از ناامیدی آنان، روش پیشگیری از خودکشی سالمندان، و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. 

خواندن کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پرستاران و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مراقبت های پرستاری در اختلالات روانشناختی سالمندان

سلامت روانی همراه با سلامت جسمانی، داشتن درآمد کافی، و داشتن سیستم حمایتی قوی (مانند برخورداری از حمایت خانواده، دوستان، مراکز خیریه، و همسایگان) از مهم‌ترین مولفه‌های سالمندی موفق محسوب می‌شود. گونیگ (سال 1994)، که متخصص بیماری‌های روانی سالمندان است، سالمندی موفقیت آمیز را این‌گونه تعریف می‌نماید، "سالمندی موفقیت آمیز یعنی این که سالمند در این دوره سنی و در موقعیت‌های مختلف نسبت به خود چه احساسی دارد، چگونه فکر می کند، و چگونه عمل می‌کند". این تعریف در مقایسه با مفاهیم سنتی سلامت جسمانی، امنیت مالی، سیستم حمایتی قوی، و موفقیت خانوادگی یا شغلی وسعت بیشتری دارد.

گذار از برخی مراحل سالمندی کار دشواری است. ضرب المثل معروف "دوره سالمندی دوران بچگی نیست"، احتمالا برای این دوره سنی مصداق دارد. نمونه‌هایی از احساس‌ها یا افرادی که سالمندان در دوران پیری از دست می‌دهند، در پیشینه دوره سالمندی و رابطه آن با افسردگی فراوان هستند. اغلب موارد افسردگی در سالمندان توسط برخی عوامل ناشی از شرایط محیطی (مانند از دست دادن اشخاصی از اعضای خانواده، استرس‌های ناشی از بیماری‌های جسمانی، یا احساس تنهائی در مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری برای سالمندان) ایجاد می‌شوند. بنابراین، "در شرایطی که علائم افسردگی سالمندی در حد متوسط بوده یا تجویز داروهای ضدافسردگی برای برخی سالمندان بیمار ممنوع بوده یا برای سلامت آن‌ها خطرناک می‌باشد (برای بسیاری از سالمندان مصرف این‌گونه داروها ممنوع بوده یا برای سلامت آنان زیان بار می‌باشد)، در این شرایط لازم است پزشکان راه‌هایی را جهت کاهش افسردگی آنان پیدا بکنند" (کونیگ، سال 1994). با این وجود، در اغلب مواقع تجویز دارو بعنوان اولین روش درمان مشکلات روانی سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند، نه آخرین راه درمان.

پذیرش از دست دادن مواردی مانند سلامت جسمانی، استخدام و درآمد، دوستان و اعضای خانواده، خانه و محیط امن و راحت، بویژه در شرایطی که همه این موارد در یک زمان کوتاه اتفاق بیفتند، بسیار دشوار می‌باشد. برای بسیاری از افراد مسن ممکن است تحمل بازنشستگی هم دشوار بوده و هم با افسردگی همراه باشد، بویژه برای آنانی که محیط کاری دلپذیری داشته و از مزایای شغلی زیادی برخوردار می‌باشند. همزمانی چند بیماری، یا وجود چند بیماری مزمن بطور همزمان، ممکن است موجب بشود که سالمندان از زندگی خود لذت نبرده و به افسردگی آن‌ها منجر بشود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان