دانلود و خرید کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی دی. جی. هسایون ترجمه محمدرضا داهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی اثر دی. جی. هسایون

کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی

معرفی کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی

کتاب الکترونیکی «راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی» از دی. جی. هسایون و محمدرضا داهی - انتشارات کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران). این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. این کتاب درباره گونه‌های معروف‌تر و پرطرفدار گیاهان خانگی و شرایط نگهداری هریک از آن‌ها توضیحاتی داده است.

درباره کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی

این کتاب هفت فصل دارد. در فصل ۱ توصیه هایی کلی در مورد مراقبت، انتخاب، نامگذاری، شکل، شرایط رشد، نکاتی در مورد خرید، روش حمل ونقل گیاهان و نیز گلدان ها و تعویض آنها آمده است. فصل ۲ کتاب دربارة انواع گلدان ها و ظروف نگهداری گیاهان است. جالب است بدانید گیاهان تنها در گلدان نگهداری نمی شوند. باغچة مینیاتوری، پردة زنده، پنجرة گیاهی از جمله روش های متنوع دیگر برای نگهداری و عرضة گیاهان اند که شرح مفصل آن را در این فصل می خوانید. فصل 3 فصل اصلی این کتاب است. در این فصل انواع گیاهان معرفی شده اند. این گیاهان به ناگزیر به همان ترتیب حروف لاتین مرتب شده اند. بنابراین برای یافتن گیاهی خاص اگر نام و املای لاتین گیاه را می دانید به ترتیب حروف الفبای لاتین به گیاه می رسید. اما اگر بخواهیم با دانستن نام یا املای فارسی به گیاهی خاص برسیم نمایه هایی در صفحة ۱۰ تا ۲۰ آمده است. به این نمایه ها مراجعه کنید و صفحة مورد نظر را بیابید. هر گیاهی نیاز به مراقبت دارد. در فصل 4 دربارة نور، آب، گرما، و مواد غذایی مورد نیاز گیاه و سایر عوامل بحث شده است. موضوع فصل 5 انواع روش های تکثیر گیاه است. مشکلات گیاهان مانند مرگ گیاهان، مشکلات برگ گیاهان، آفات گیاهان، و مانند آن موضوع فصل 6 است. سرانجام در فصل ۷ واژه نامه ای توصیفی از اصطلاحات مهم مربوط به گیاهان آمده است.

کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دوست داران نگهداری گل و گیاه خانگی و کسانی که در زمینهٔ نگهداری و فروش گیاهان فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای نگهداری گیاهان آپارتمانی

ترتیب گیاهان خانگی در این کتاب براساس نام لاتین آنها و الفبای انگلیسی است. بیشتر گیاهانی که در این کتاب معرفی شده اند بومی مناطق گرمسیری هستند که از ویژگی این نواحی بالا بودن دما و رطوبت هواست. هر اندازه شرایط محیطی را، به خصوص از نظر رطوبت برای گیاهان آپارتمانی بهتر و دقیق تر فراهم کنیم، گیاهانی شاداب تر خواهیم داشت. از این روست که در این کتاب بدون استثنا بر ِ تأمین رطوبت و دما تأکید شده است. از طرفی این گیاهان بومی ایران نیستند تا نام فارسی داشته باشند. می توان حدس زد که نام این گیاهان از روی نام علمی، انگلیسی، یا نام دیگری که احتمالا برای آنها معمول بوده است، انتخاب شده و گاهی هم ذوق مردم در انتخاب نام تأثیر داشته است مانند کاکتوس bergeriana Opuntia که »زبان مادرشوهر« نام دارد یا کاکتوس grusonii Echinocactus که نام آن در انگلیسی کاکتوس بشکه ای است اما در ایران به آن »صندلی مادرزن« گفته می شود. گاهی نام برخی گیاهان نه از نام علمی گرفته شده است نه از نام انگلیسی مانند گیاه معروف لیندا که نام علمی آن recurvata Beaucarnea و یا tuberculata Nolina است. همچنین دیده شده است بخش های نام علمی بعضی از گیاهان در فارسی چپ و راست شده است مانند Pachystachys که برخی آن را آخیس پاخیس می گویند. برای جلوگیری از سردرگمی بیشتر در نامیدن گیاهان غیربومی ایران تلفظ نام علمی گیاه در کتاب های لغت معتبر مانند Combes Allen Names Plant of Dictionary ،در ترجمة نام ها به کار برده شده است. در مواردی که نام رایج فارسی آن با نام علمی یا انگلیسی گیاه همخوانی داشت، آن نام فارسی نیز اضافه شده است. نام تعدادی از گل ها و گیاهان دیگری که در بازار چندان رایج نیستند یا کمتر شناخته شده اند از انگلیسی لفظ به لفظ ترجمه شد به این امید که صاحبان ذوق نامی زیباتر، خوش آواتر اما نزدیک به انگلیسی یا علمی برای آن در نظر بگیرند و رواج دهند. مانند گیاه گوهر برای Bertolonia یا کاکتوس دارواش cactus Mistletoe ، یا پاپیتال نوک سوزنی lvy pointed Needle .در بازار گلفروش ها افسریه برخی افراد گیاه آپارتمانی Ficus Benjamina را آمستر کوئین برخی آمستل کوئین و آمستن کوئین می نامند که ریشة این نامگذاری نامشخص است. به این گیاه در زبان انگلیسی انجیر مجنون fig Weeping گفته می شود. در این گونه موارد نام گونة گیاه بنجامین ذکر شد که اصول نامگذاری علمی نیز رعایت شده باشد..

نظرات کاربران

Sajjad
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

این کتاب جز کتابخانه بی نهایتش کنید

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

کتابخانه بی نهایت بذارید لطفا

زهرا دختر فاطمه
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

لطفا در بی نهایت قرار بدید

کاربر 5400525
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان