دانلود و خرید کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی علی میغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی اثر علی میغی

کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی

امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی

کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی نوشته علی میغی و مسعود قاسمی است. کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی سعی دارد با رویکردی نوین و امروزی به مساله مدیریت تکنولوژی بپردازد.

درباره کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی

توجه به تکنولوژی به‌عنوان یکی از ارکان توانمندساز، امری اجتناب‌ناپذیر است و باید برای مدیریت آن نظامی کارا و مؤثر طراحی نمود. اهتمام به اجرای فرآیندهای مربوط به نظام مدیریت تکنولوژی، جز از طریق طراحی مدلی جامع که در برگیرنده تمامی ابعاد اثرگذار بر حوزه فعالیت‌های فناورانه شرکت باشد امکان‌پذیر نیست و بر این اساس در کتاب حاضر سعی شده است تا با طراحی نظام جامع مدیریت تکنولوژی، تمامی الزامات مورد نیاز برای اجرای فرآیندهای مربوط به این نظام به‌صورت مستمر و مدون، در نظر گرفته شود. چگونگی تعامل میان واحدهای مختلف فناورانه سازمان و تبیین استراتژی در ارتباط با مسائل مرتبط با مدیریت فناوری، اهمیتی بسا بیشتر از به‌کارگیری هریک از کارکردهای مختلف مدیریت تکنولوژی به تنهایی دارد. دلیل این مهم، هم سویی و هم‌افزایی در اجزای سیستم‌ها برای نیل به هدف مطلوب است. این امر با وجود زیر سیستم‌های ناهماهنگ، تعدد اهداف و پراکنده کاریها درمجموعه‌های غیر نظام‌مند قابل دستیابی نیست. از این رو مدل ارائه شده، به‌منظور تبیین و توصیف ابعاد مدیریت فناوری و نوآوری در سازمان‌ها به‌عنوان چارچوبی برای تحلیل، ارزیابی و ارتقای فعالیت‌های این حوزه و همچنین افزایش نقش و تأثیرگذاری فناوری و نوآوری در عملکرد و رضایتمندی ذی‌نفعان طراحی شده است.

طراحی یک نظام جامع کارآمد و مؤثر برای تکنولوژی در سطح شرکت با تکیه صرف بر تئوری‌ها، مدل‌ها و رویکردهای موجود در ادبیات مدیریت تکنولوژی کافی نیست، چرا که سازمان‌ها از لحاظ ساختار، فرهنگ حاکم بر آنها، نوع و تعداد سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده، توان مالی، تنوع منابع انسانی، زمینه‌های فعالیت و دهها فاکتور دیگر با هم متفاوت است. طراحی و پیاده‌سازی استراتژی تکنولوژی در یک سازمان مستلزم شناخت دقیق فعالیت‌ها و فرایندهای سازمان مربوطه و نحوه کارکرد فرایندهای عمومی مدیریت تکنولوژی در آن سازمان است. این کتاب سعی دارد نقشه راهی برای مدیریت تکنولوژی در اختیار خوانندگان قرار دهد.

خواندن کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مدیریت تکنولوژی با رویکرد تدوین استراتژی

مدیریت بر منابع مختلف سازمان از مسائل اساسی توسعه کسب و کار و دستیابی به تعالی است. برخی از این منابع به علت ماهیت متحول و در حال تغییر محیط سازمان‌ها از اهمیت دوچندان برخوردار شده‌اند. یکی از مهمترین این منابع که با توجه به تحولات عرصه اقتصاد، تجارت و رقابت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، فناوری و نوآوری مبتنی بر فناوری می‌باشد. فناوری به‌عنوان ابزار خلق ثروت و رقابت‌پذیری در کسب و کار سازمان‌ها نقشی حیاتی پیدا کرده است. از این‌رو، مدیریتی صحیح بر این منبع مهم می‌تواند دستاوردهای فراوانی برای سازمان‌ها در پی داشته باشد و شرایط آن‌ها را در عرصه رقابت بهبود بخشد. اگر در یک فضای رقابتی سخن از فناوری به میان آید، اهمیت و نقش آن در سازمان‌ها و تعالی سازمانی به شدت حیاتی و مهم می‌شود، زیرا می‌توان گفت که فناوری به‌عنوان مهمترین ابزار تعالی سازمانی مطرح می‌شود، زیرا بر همه ابعاد سازمان تأثیر می‌گذارد. در چنین فضایی، فناوری و نوآوری بر سبک رهبری، استراتژی‌های سازمانی، کارکنان و دیگر منابع سازمانی، شرکا و ذینفعان، فرآیندهای سازمانی و بر نتایج و عملکرد سازمان تأثیر می‌گذارد و به نوعی شکل دهنده آن است زیرا همه فعالیت‌های سازمان در جهت رقابت‌پذیری شکل می‌گیرند و توسعه و تداوم سازمان در گرو رقابت‌پذیری پایدار است. توجه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، ازجمله مواردی است که در نظام‌های مبتنی بر فناوری بسیار بر آن تأکید می‌شود. تحقیق و توسعه و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه محصولات، خدمات، فرآیندها و فناوری‌ها در سازمان‌های فناور و نوآور به عنوان هسته اصلی و کلیدی توسعه قابلیت‌های فناوری و نوآوری می‌باشد. این سازمان‌ها از طریق مدیریت فرآیند توسعه این پروژه‌ها در واقع ایده‌های نوآورانه را تبدیل به دستاوردهای قابل تجاری‌سازی یا بهره‌برداری می‌کنند. ساماندهی و نظام‌مند نمودن این فرآیند و افزایش اثربخشی و کارایی آن به عنوان یک فعالیت کلیدی در سازمان‌های فناور و نوآور می‌باشد. همچنین در ارتباط با اهمیت نگاه سیستمی به مدیریت کردن فناوری می‌توان به پیچیده شدن فناوری‌ها و محیط اشاره کرد که امروزه انتقال تکنولوژی، بدون انتخاب تکنولوژی از میان فناوری‌های موجود امکان‌پذیر نیست و این موضوع نیز خود بدون انجام عملکرد ارزیابی تکنولوژی بسیار دشوار است. از طرفی، این ارزیابی نیز بدون شناسایی تکنولوژی‌های مختلف، نشدنی است و در این شناسایی باید ابزارهای مختلف آینده پژوهی، پیش‌بینی، مانیتورینگ و رصد وجود داشته باشند که بدون آنها کار از مطلوبیت بالا برخوردار نمی‌باشد. لذا با توجه به اهمیت¬های اشاره شده برای پیاده‌سازی نظام مدیریت فناوری، ضروری است کارکردهای مختلف مدیریت تکنولوژی مناسب سازمان شناسایی شده و نحوه اجرای آنها مورد ارزیابی قرار گیرند. به‌ طور کلی، می‌توان گفت که فرآیندهای زیر به عنوان فرآیندهای اصلی نظام مدیریت فناوری در صنعت قابل پیاده‌سازی می‌باشند:

• هوشمندی فناوری و شناسایی ایده‌های نوآورانه

• تحقیق و توسعه محصولات، خدمات، فرآیندها و فناوری‌ها

• همکاری‌ها، انتقال و جذب فناوری و نوآوری

• تجاری‌سازی نوآوری و بهره‌برداری از فناوری

در کنار این چهار فرآیند کلیدی که از این به بعد تحت عنوان فرآیندهای اصلی از آن‌ها یاد می کنیم، دو پیشرانه اصلی نظام مدیریت فناوری نیز باید مدنظر قرار گیرد که این دو پیشرانه عبارتند از:

• رهبری و استراتژی فناوری و نوآوری

• مدیریت منابع فناورانه

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۱ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان