دانلود و خرید کتاب نیایش های قرآنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیایش های قرآنی اثر محسن سلیمانی

کتاب نیایش های قرآنی

معرفی کتاب نیایش های قرآنی

کتاب نیایش های قرآنی در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان و از سخنرانی‌های حجت الاسلام دکتر رفیعی گردآوری شده است.

 دعا ترجمان اوج بندگی است. دعا نردبان تعالی و صعود است. دعا بزرگترین نعمت الهی بر بندگان است.

امام سجاد علیه السلام می فرماید:

«وَمِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنا جَرَیَانُ ذِکْرِکَ عَلَی أَلْسِنَتِنا ، وَ إِذْنُکَ لَنا بِدُعائِکَ؛ از بزرگترین نعمت‌های تو بر ما جاری شدن یاد تو بر زبان ما و اجازه دادنت به ما برای دعاست.»

واژه دعا هم در مورد خدا و پیامبر و هم در مورد بندگان به کار رفته است. دعا در مورد خدا و پیامبر «فراخواندن به ارزش‌ها، مغفرت و اوامر و ترک نواهی» است.

«یَدْعُوکُمْ لِیَغْفِرَ لَکُمْ مِنْ ذُنُوبِکُمْ؛ او شما را دعوت می‌کند تا پاره‌ای از گناهانتان را بیامرزد.»

در جای دیگر می فرماید:

« اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ اجابت کنید خدا و رسول را هنگامی که شما را دعوت می‌کنند به آنچه شما را زنده می‌کند.»

دعا در مورد انسان و بنده یعنی «خواندن خدا و خود را نیازمند او دیدن»، در برابر «استنکاف و خودداری کردن».

حقیقت دعا از نظر قرآن احساس عبودیت نسبت به آفریدگار و طلب قرب و رحمت اوست؛

«وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ؛ و پروردگارتان فرمود مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم در حقیقت کسانی که از پرستش من کبر می ورزند به زودی به خواری در دروزخ وارد می شوند.»

قرآن کریم میزان وزن و اعتبار انسانی را به میزان دعا می‌داند و می‌فرماید:

«قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ؛ بگو اگر دعای شما نباشد پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی کند.»

حدود ۱۶۰ دعا در قرآن کریم در ۱۰۴ آیه آمده که بیانگر نیازها و خواسته‌های آشکار و پنهان پیامبران، صالحان و افراد دیگر است.

توصیــه می‌شــود کــه ابتــدا متن کتــاب را بــدون مراجعه بــه پی‌نوشــت‌ها مطالعــه فرمایید؛ چراکــه کثرت پی‌نوشتها و حجم آنان باعث می‌شود که نتوانید به خوبی از متن کتاب بهره ببرید. بعد از مطالعه کامل بیانات به ابتدای بیانات رفته و این بار به محض رسیدن به هر کلمه که شامل توضیحات بود، مجددا به قسمت مربوطه مراجعه کرده و پس از مطالعه توضیحات آن کلمه، ادامه بیانات را مطالعه فرمایید. 

 خواندن کتاب نیایش های قرآنی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های نیایش و دعا مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب نیایش های قرآنی

شرایط اجابت دعا

اصلی تریــن شــرط اجابــت دعــا، حال انقطــاع و تهی کــردن دل از امید بــه غیر خداســت؛ هرچه این حال در نیایشــگر تقویت شــود دعای او به اجابت نزدیکتر اســت. هنگامی که بنده در مورد نیاز خود مضطر شــود و پناهگاهی جز خدا نبیند، دعای او به اجابت می رســد؛ مادامی که انســان به تنگنای درماندگی نیفتد دعایش به اجابت نمی رسد. قرآن کریم می فرماید: أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ ؛ یا کسی که دعای مضطر را اجابت می کند.»

یعنــی در دعــا بایــد تنهــا از خداوند، اجابت را طلب کــرد و این زمانی عملی می شــود که دعاکننده از تمام اسباب و علل ظاهری دست بکشد و دلش را تنها به خدا بپیوندد.

شرط دیگر اجابت این است که در دعا صادق باشد. اخلاص، معرفــت، حضــور قلب، تلاش، کســب حــال و انصاف در دعــا برخی دیگر از این شــرایط هستند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرماید:« لِلدُّعَاءِ شُرُوطٌ أَرْبَعَةٌ الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّةِ وَ الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَةِ وَ الثَّالِثُ مَعْرِفَةُ الْمَسْئُولِ وَ الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَة؛ دعا چهار شرط دارد: توجه در نیت، اخلاص در درون، شناخت خدا و انصاف در درخواست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان