دانلود و خرید کتاب اسرار زبان بدن احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار زبان بدن اثر احمد علامه فلسفی

کتاب اسرار زبان بدن

معرفی کتاب اسرار زبان بدن

«اسرار زبان بدن» تالیف احمد علامه فلسفی(-۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است.

زبان بدن یا زبان غیر کلامی، به عنوان وسیله برقراری ارتباط طبیعی به سابقه یک میلیون سال تاریخ بشر برمی‌گردد. اما طی نیم قرن اخیر این رشته علمی در میان سایر علوم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است به همین سبب زمینه گسترش تحقیقات و آموزش تخصصی در رشته روان‌شناسی زبان بدن در ارتباط انسانی فراهم شده است.

چارلز داروین، در زمینه زبان بدن مطالعاتی انجام داد و حاصل تحقیقات و تجربیات خود را تحت عنوان کتابی به نام:

»The Expression of the emotions in man and animals«

در سال ۱۸۷۲ منتشر کرد. این امر نقطه عطفی برای بنیانگذاری علم زبان بدن برای سایر دانشمندان فرا روان‌شناسی محسوب گردید. از آن به بعد محققان بیش از یک میلیون نشانه زبان بدن یا غیر کلامی را به ثبت رسانده‌اند.

با آغاز قرن بیستم، شاهد شکل گرفتن و متکامل شدن نوعی علم جامعه‌شناسی جدید به نام «جامعه‌شناسی زبان بدن یا زبان غیر کلامی» هستیم.

آنچه جای تعجب و تامل است ذکر این واقعیت است که بیش از یک میلیون سال از گذشت تکامل انسان، علم زبان بدن در حوزه ارتباطات و تعاملات، تنها طی این پنجاه سال اخیر یعنی از دهه ۱۹۶۰ مورد توجه، تحقیق و تامل قرار گرفته است.

دکتر «جولیوس فست » کتابی در سال ۱۹۷۰ به رشته تحریر درآورد که حاصل آن خلاصه‌ای از تحقیقات دانشمندان ذیربط درباره علم زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی بود.

از این گروه محققان زبان بدن، فردی به نام «آلبرت مهرابیان» درخصوص نوع، چگونگی و میزان تاثیرات یک پیام معتقد است که: ۷ درصد زبان کلامی، ۳۸ درصد صوتی (شامل طنین و لحن صدا، نوسانات صدا و سایر عوامل دخیل در آهنگ صوتی)، و ۵۵ درصد مربوط به زبان غیر کلامی است.

در همین راستا، «پروفسور برد ویستل » به نوبه خود طی تحقیقاتی به نتیجه‌ای مشابه نائل آمد. وی از نظر چگونگی تاثیر یک پیام معتقد است که در حوزه زبان کلامی، حداکثر ۳۵ درصد نافذ است. در حالی که در حوزه زبان غیر کلامی ۶۵ درصد تاثیرگذار است.

نکته قابل توجه و تأمل این است که زبان کلامی یا ارتباطات کلامی غالباً جهت تبادل نظرات و اطلاعات بکار می‌رود اما زبان بدن یا زبان غیر کلامی برای تبادل حالات و تعاملات درونی بین انسان‌ها صورت می‌گیرد.

مسئله ارتباط غیر کلامی یک فرایند بسیار پیچیده و غامض است که شامل ایما و اشاره‌ها، کلمات، اصوات، حرکات و سکنات اندام بدن است و بیشترین ارتباطات انسانی بیش از هر شیوه دیگری بوسیله علائم، حالت‌ها، حرکات و فواصل انجام می‌گیرد.

نظرات کاربران

سیما
۱۳۹۶/۰۵/۳۱

این کتاب تالیف هست نسخه اریک برن اصلش هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان