دانلود و خرید کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین پروانه سعیدفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین اثر پروانه سعیدفر

کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین

معرفی کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین

کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین نوشته پروانه سعیدفر است. کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده‌ها در جهان امروز، یعنی طلاق عاطفی می‌پردازد.

درباره کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین

یکی از مشکلات شایع موجود در خانواده‌های امروزی که مورد توجه زوج درمانگران واقع شده، تعارض‌های زناشویی است. اشتغالات ذهنی بالا و منابع بیرونی استرس‌زا، به شدت زوجین را تحت فشار قرار داده و در طی زمان هر دو با توجه به اهداف ویژه خود، احتمالاً از یکدیگر دور می‌شوند؛ این دوری منجر به افزایش فاصله‌های عاطفی و جسمانی بین آن دو می‌شود. اگرچه تعارض و اختلاف در زندگی زناشویی طبیعی است، در عین حال در صورت تشدید شدن می‌تواند اثر بسیار بدی بر سلامت روانی اعضای خانواده داشته باشد. این کتاب سعی دارد به روان‌درمانگران خانواده کمک کند بتوانند اهمیت تنظیم هیجان از جلوگیری از طلاق عاطفی را درک کنند.

خواندن کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و مشاوره پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین

کودکان خانواده‌هایی که دچار تعارض و طلاق هستند، در معرض خطر انواع مشکلات رفتاری و عاطفی هستند و علائمی همچون رفتار عنادورزی، پرخاشگری و علائم افسردگی از خود نشان می‌دهند. این عوامل و عوامل دیگری چون وجود فرزندان، نیاز مادی، نگرش منفی به طلاق، نداشتن پشتوانه مادی و روانی، مخالفت خانواده‌ها، ترس از دست دادن موقعیت خانوادگی و اجتماعی، ترس از تنهایی، ترس از مخدوش شدن حیثیت اجتماعی، شخصیت وسواسی، نداشتن قدرت تصمیم‌گیری، ترس از آینده مبهم، ترس از طرد شدن توسط اطرافیان و یا حتی عادت نمودن به زندگی مشترک، باعث می‌شود زوجین بدون داشتن ارتباط عاطفی و جنسی به زندگی زناشویی خود ادامه دهند و طلاق عاطفی را تجربه کنند ولی حرفی از طلاق به میان نیاورند. بوهانن طلاق عاطفی را اولین مرحله در فرایند طلاق و بیانگر رابطه زناشویی روبه‌زوالی می‌داند که احساس بیگانگی جایگزین آن می‌شود و زن و شوهر اگرچه ممکن است باهم بودن را مانند یک گروه اجتماعی ادامه دهند اما جاذبه و اعتماد آن‌ها نسبت به یکدیگر از بین رفته است. در این شرایط زوجین به‌جای حمایت از یکدیگر در جهت آزار، ناکامی و تنزل عزت‌نفس یکدیگر عمل می‌کنند و هر یک دنبال یافتن دلیل برای اثبات عیب و کوتاهی و طرد یکدیگر هستند. به عبارتی دیگر، طلاق عاطفی یا طلاق خاموش، خطرناک‌ترین نوع طلاق است و علائم آن عبارت است از: عدم توجه به خواسته‌های همسر، مخدوش شدن نقش‌های خانواده، سرکوب شدن نیازها و ... زن و شوهر به‌طور فیزیکی از هم جدا نمی‌شوند و در کنار هم زندگی می‌کنند. یکی از انواع طلاق است که در جایی ثبت نمی‌شود و در مقابل طلاق رسمی و قانونی است.

چ اسلام سخت با طلاق مخالف است و می‌خواهد تا حد امکان طلاق رخ ندهد. آیات و روایات بسیاری مبنی بر مذمت طلاق وارد شده است. از عوامل زمینه‌ساز طلاق عاطفی می‌توان به عدم کفویت زوج و زوجه در اسلام و ایمان، اخلاق، سن و تحصیلات، عدم انتخاب صحیح و درک متقابل زوجین، عدم آموزش و مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج، سوء مدیریت در زندگی اجتماعی و زناشویی، آسیب دیدن کارکردهای، زیستی و عاطفی خانواده، عدم توجه به جاذبه‌های جنسی، از بین رفتن قبح طلاق، روح تجمل و اسراف، فریب در ازدواج، دخالت دیگران در زندگی، رواج دوستی‌های اینترنتی و خیابانی، اعتیاد به مواد مخدر و بیکاری اشاره کرد.

روان‌شناسی کلام در ادبیات گفتاری
علی اکبر حسن زاده
مشاوره ازدواج
محمدرضا دژکام
۱۰۱ نکته‌ی مهم برای بهبود روابط زناشویی و تداوم ازدواج
باب باستین
ارزیابی تعارض‌ها بر اساس تشخیص روان‌پویشی عملیاتی‌شده OPD-2
محمد امین شریفی
مهارت‌های ازدواج و ارتباط زناشویی کارآمد
دیوید اچ. السون
باید و نبایدهای زناشویی زوجین
مریم کهریزی
هوش عاشقانه
جان ولنتیس
نامزدی هدفمند
استیون کارتر
آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی
دیوید لاسترمن
ارتباط مهارت های ارتباطی با انعطاف پذیری شناختی و رضایت شغلی
مرضیه اسدی
آموزش مهارت‌های زندگی و عزت‌ نفس
رحمان‌پور محمد
جدایی خاموش (طلاق عاطفی)
کفایت سلمانیان
طرحواره‌های شخصیتی
فرزاد میراحمدی
مهارت های زندگی (مهارت های رفتاری ویژه بزرگسالان)
زینب میرزایی
از خودشناسی تا خودآگاهی؛ روشی کاربردی برای بهتر زیستن
سیدعلی بهشتی
دختران با عزت نفس؛ راه‌های پرورش عزت‌ نفس در دختران
ویل گلنون
راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در زنان
لزلی ثریوت هرهولد
ره توشه قرب الی الله
امیر امینی
مادرشوهرت را بکش
محمدحسین قدیری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان