دانلود و خرید کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی جولیا میروویتز ترجمه نادره شیخ‌الملوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی اثر جولیا میروویتز

کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی

معرفی کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی

کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی اثری مشترک از جولیا میروویتز، کاتز ردیک و دین ردیک است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است. این اثر به مداخلات درمانی با نوزادان، کودکان نوپا و خانواده‌هایشان می‌پردازد.

درباره کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی

این اثر نخستین کتابی است که تمرکز خاصی روی انواع شیوه‌های هنر درمانی با این جمعیت دارد. این ایده که کاربرد هنر در درمان بزرگ‌سالان و کودکان دچار آسیب‌های روحی و اختلالات هیجانی نقش دارد اوایل و اواسط قرن بیستم مطرح شد. ایده‌های این کتاب حاصل تجارب مشترک نویسندگان است. هر دوی آنها مدت طولانی به‌عنوان روان‌درمانگر، استاد دانشگاه و ناظران متخصصان هنردرمانی که با نوزادان، کودکان نوپا و خانواده‌هایشان کار می‌کنند مشغول به کار بوده‌اند و می‌دانند هنردرمانی با نوزادان، کودکان نوپا و خانواده‌هایشان همگام با پیشرفت‌های چشمگیر در تئوری دلبستگی و مشاهده نوزاد، علوم زیستی، روان‌درمانی کودک، روانشناسی و آموزش بی‌آنکه جلب‌توجه نماید توسعه یافته است.

در طول تاریخ همواره رابطه‌ای بین تئوری و عمل هنردرمانی و پیشرفت‌های صورت گرفته در روان‌کاوی وجود داشته است. جمعیتی که این کتاب به آن می‌پردازد و نقطه تمرکز بسیاری از پژوهش‌های اخیر در حوزه‌ی علم عصب‌شناسی و روانکاوی بوده است نوزادان و نوپایانند، آخرین جمعیتی که تمرکز هنردرمانی روی آن‌ها است.

این کتاب در صدد بهبود این وضعیت و معرفی برخی تفکرات و کارهای بالینی بسیار خوب و نوین هنر روان‌درمانگران در این حوزه به خوانندگان مختلف است.

 خواندن کتاب هنر درمانی در نخستین سال های زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌درمانگران کودک، پزشکان متخصص امراض کودکان و پرستاران اطفال، بازی درمانگران، روانشناسان، معلمان پیش‌دبستانی، پرستاران کودکان، مددکاران و تمامی کسانی که به استفاده از هنر برای کودکان بسیار خردسال و خانواده‌هایشان علاقه دارند هستند. 

 بخشی از کتابهنر درمانی در نخستین سال های زندگی

رویکرد اصلی ما در این کتاب تفکر روانکاوی است. منظورمان از واژه‌ی "روانکاوی" تجربه‌ی درک و اندیشیدن به تأثیر تجارب ناخودآگاه، تجربه‌ی زنده‌ی دنیا درونمان که از آن آگاه نیستیم، برای کمک به درک و رشد است. ما هر دو در مدل روانکاوی هنردرمانی که شامل تفکر جانگی و روابط هدف بریتانیایی بود تخصص داشتیم. در آن زمان مدل‌های رویکردهای نظری به هنردرمانی در دوران طفولیت خود به سر می‌بردند. شیوه‌ها و ایده‌های روانکاوی درست مثل افکار مباحث مربوط به "هنر" در هنردرمانی رایج بودند: "هنرکده‌های آزاد" هنوز هم در بیمارستان‌های بزرگ روان‌پزشکی فعال بودند. گذشت زمان، ژورنال‌ها، کتاب‌ها و سایت‌های آنلاین مختص هنردرمانی و پیدایش رویکردهای نظری‌ منحصر به هنردرمانی از ارزشی که برای مفاهیم روانکاوی هنردرمانی قائل هستیم کم نکرده است.

ما معتقدیم پیرامون تئوری حاصل از شیوه بالینی بحث و تفکر عمیقی صورت گرفته است. هدف ما از نگارش این کتاب شرح کارهای بالینی مهمی که تفکر و درک روان پویشی قطعی آن‌ها را تأیید می‌کرد و همچنین نحوه تفسیر و کاربردش توسط درمانگران برای این گروه جمعیتی بود. بنابراین، این کتاب شامل مجموعی از مطالعات موردی است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان