دانلود و خرید کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی مهناز مهدی تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی اثر مهناز مهدی تبریزی

کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی

امتیاز:
۲.۵از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی

کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی نوشته مهناز مهدی تبریزی است. کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی با رویکرد درمان پذیرش و تعهد به بخش‌های مهمی از روان‌شناسی می‌پردازد.

درباره کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی

بحث اهمالکاری، از جمله مباحث با ظاهر کوچک اما بسیار مهمی است که ریشه‌ای اخلاقی و روانی دارد. این کتاب از منظر روان‌شناختی به این معضل می‌پردازد و از منظر منابع دینی، نقلی و عقلی، کتاب و سنت نیز آن را مورد توجه قرار می‌دهیم.

واژه تعلل ورزی از این طریق که فردی در ذهن خود فرض لازم برای به پایان رساندن کاری را دارد؛ ولی در اتمام آن در زمان مورد انتظار و دلخواه خود دچار شکست می‌شود، شناخته می‌شود. تعلل؛ یعنی به تعویق انداختن امری که از غفلت عادی یا سهل انگاری یا تأخیر غیر موجه ایجاد شده باشد. فرد تعلل‌ورز کسی است که می‌داند باید کاری را انجام دهد و توانایی انجام کار را هم دارد، اما انجام آن را به تاخیر می‌اندازد. از نظر روان شناسی «تعلل ورزی (اهمال کاری)»؛ به معنای به آینده محول کردن کاری است که تصمیم به اجرای آن گرفته‌ایم. رفتار تعلل ورزانه از یک نوع بیماری سرچشمه می‌گیرد و رفتاری نامطلوب است که به تدریج در وجود انسان به صورت عادت در می‌آید. از نظر آماری، این عادت نزد بیشتر مردم رایج است و بسیار نادرند کسانی که دچار این بیماری نباشند. تعلل ورزی؛ به ندرت به عنوان یک حس مثبت مورد اشاره قرار می‌گیرد، تعداد زیادی از نویسندگان آن را به عنوان یک تاخیر شغلی جهت احتراز از شتاب‌زدگی ذکر کرده‌اند. پدیده تعلل ورزی پدیده جدیدی نیست، ۱۲۰ سال قبل ویلیام جیمز هزینه روان‌شناختی تعلل ورزی را مطرح کرد. تعلل ورزی؛ یک پدیده رفتاری است که به صورت به تاخیر انداختن تکالیف توصیف شده و موجب ایجاد استرس، احساس گناه و کاهش شدید بازدهی فردی می‌شود. همچنین به دلیل عدم تعهد به تکالیف و مسئولیت‌ها منجر به عدم تایید اجتماعی می‌شود.

روان‌شناسان در تعریف اهمال کاری گفته‌اند: اهمال کاری این است که کاری را که تصمیم به اجرای آن داریم به آینده موکول کنیم، در یک کلمه می توان گفت: جوهره این آسیب روانی به تعویق انداختن، تعلل ورزیدن، سبک گرفتن و سهل انگاری در کار است. بنابراین، اهمال هم در امور فردی و هم جمعی معنا و مفهوم پیدا می‌کند. در نهایت می‌توان گفت: در همه این معانی نوعی "این دست آن دست" کردن نهفته است.

این کتاب سعی دارد درباره اهمالکاری،‌عادت به ان و راه‌های رها شدن از آن اطلاعات کاملی در اختیار خوانندگان قرار دهد.

خواندن کتاب غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

heli
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان