دانلود و خرید کتاب نظریه اسلامی رشد انسان جمیله علم‌الهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه اسلامی رشد انسان اثر جمیله علم‌الهدی

کتاب نظریه اسلامی رشد انسان

معرفی کتاب نظریه اسلامی رشد انسان

کتاب نظریه اسلامی رشد انسان نوشته جمیله علم‌الهدی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب نظریه اسلامی رشد انسان

کتاب حاضر شامل بخشی از گزارش یک تحقیق بنیادین و چندرشته‌ای است که به‌مدت پنج سال یعنی از ۱۳۹۱تا ۱۳۹۵ و با کمک حدود هشتاد تن از محققان به انجام رسیده است. هرچند این کتاب به‌طور اساسی شامل نتایجی است که درفصل پنجم تحقیق مذکور با عنوان «تبیین مبانی و الگوی رشد مبتنی بر دیدگاه اسلام» مطرح شده، ولی ویرایش علمی کتاب که طی دو سال، یعنی از ۱۳۹۵تا ۱۳۹۷ صورت گرفته و تغییرات زیادی همچون کاستن و افزودن برخی مطالب و تغییر برخی استدلال‌ها و استنادها تا حدودی محتوای کتاب را متفاوت کرده است.

این کتاب نه تنها برای پژوهشگران علوم تربیتی و روان‌شناسی می‌تواند الهام‌بخش و مفید باشد، بلکه به دلیل مواجهۀ انتقادی با عناصر تمدنی مدرن، برای پژوهشگران علوم انسانی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه‌های گوناگون فرهنگی نیز می‌تواند جذاب باشد. بدون شک اعتبار یافته‌های علمی در گرو دلایل و مستندات معتبر است. دلایل و مستندات ارائه‌شده در این کتاب شامل گزاره‌ها و مفاهیمی است که درک آنها برای افراد ناآشنا با آثار حکما و اندیشمندان مسلمان دشوار است. از این رو، با ذکر مثال‌ها و بیان مدل‌های مفهومی و جمع‌بندی و بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون استدلال، سعی شده است فهم‌پذیری مطالب افزایش یابد. با این همه، علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به تجربۀ علمی خود، سرفصل‌های کتاب را برای مطالعه انتخاب کنند. امید است مطالب این کتاب راهنمای محققان و علاقه‌مندان به تحقیقات تجربی و توسعه‌ای باشد. 

خواندن کتاب نظریه اسلامی رشد انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران علوم تربیتی و روان‌شناسی، پژوهشگران علوم انسانی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه‌های گوناگون فرهنگی.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

کتاب بسیار ارزشمند و بی نظیری است خواندن این کتاب را به پژوهشگران تعلیم و تربیت و حوزه روان شناسی، خصوصا روان شناسی رشد توصیه میکنم

فاطمه
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

کتاب خوب عالی هست در مورد تعلیم تربیت توصیه می کنم بخوانید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان