دانلود و خرید کتاب پرسپولیس: تختگاه شاهان پارسی (تاریخ تمدن ایران: جلد دوم) دونالد ویلبر ترجمه ایران نعمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسپولیس:  تختگاه شاهان پارسی (تاریخ تمدن ایران: جلد دوم) اثر ایران نعمتی

کتاب پرسپولیس: تختگاه شاهان پارسی (تاریخ تمدن ایران: جلد دوم)

معرفی کتاب پرسپولیس: تختگاه شاهان پارسی (تاریخ تمدن ایران: جلد دوم)

«پرسپولیس: تختگاه شاهان پارسی»نوشته دونالد ویلبر(۱۹۹۷-۱۹۰۷) از مجموعه کتاب‌های تاریخ تمدن ایران است.

دونالد ویلبر، نویسنده این کتاب، خود شخصیت ویژه‌ای است. او یک جاسوس آمریکایی و از طراحان پروژه آژاکس بود که طی آن سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) دولت قانونی مصدق را سرنگون ساخت. وی در کنار آن، یک ایران‌شناس و شرق‌شناس برجسته است و کتاب‌هایی درباره باغ‌های ایرانی، فرش ایرانی و تاریخ ایران دارد.

در بخشی از یادداشت مترجم این کتاب می‌خوانیم:

«هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان سه سلسله تأثیرگذار در تاریخ قبل از اسلام ایران هستند. فارغ از نقدها و قضاوت‌های ارزشی، ایرانیان در دوره این سلسله‌ها بهترین‌ها و اولین‌ها در زمان خود بوده‌اند و مجد و عظمت ایران در این دوران برای همیشه اسطوره گشت بطوریکه به مدت مدیدی الگویی دست نیافتنی برای دیگر قدرت‌های آن روزگار بود.

عدم وابستگی، شجاعت، جنگاوری و اتحاد مردم ایران در برابر دشمن در آن هنگام دست مایه افتخارات آنها بود، و همه اینها در سایه رهبری متحد ایرانی محقق شد، چنانکه نام برخی از این رهبران به سان نام این سلسله‌ها تاکنون ترجمان افتخار و غرور هر ایرانی غیرتمند است.

نویسنده کتاب حاضر نیز به واسطه آوازه‌ی بلند ایران باستان دست به کار کاوش و تحقیق شده است. با تمام احترام به کار تحقیقی ایشان نکته مهم آنکه ایشان بدون هیچگونه حس وطن دوستی نسبت به ایران و ایرانیان این اثر را پدید آورده، و تنها گیرایی و جاذبه تمدن متعالی این مرز و بوم محرک وی بوده است و این وظیفه هر ایرانی فرهیخته‌ای را در شناساندن ایران به جهانیان سنگین‌تر می‌کند.»

نظرات کاربران

ثاقب
۱۳۹۸/۰۵/۲۱

کتابی علمی و جذاب بدون جانب گیری است و خواندن آن نکات جالبی را در تاریخ باستان بازگو می کند

کاربر 926792
۱۳۹۸/۰۱/۲۵

بسیار خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شاید سکوهای سنگی اطراف دیوارها برای نگهبانان یا کسانی که در انتظار فراخوانده شدن به داخل یکی از بناهای تختگاه بودند، پیش بینی و درنظر گرفته شده بودند. پیکره‌های غول پیکر شرق متفاوت از پیکره‌های غرب می‌باشد: در آنها به جای سر گاو از سر انسان استفاده شده است. بت شکنان دوره اسلامی به عمد به چهره‌های چهار پیکره غول پیکر آسیب زده‌اند زیرا تجسم پیکره اشیاء و افراد (بت تراشی) را حرام می‌دانستند. این پیکره‌ها با ریش‌های بسیار بلند و مربعی شکلشان، تاج‌ها و بال‌های کمی منحنی دارشان دقیقاً از رسوم آشوری الگو برداری شده‌اند
ثاقب

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان