دانلود و خرید کتاب آب و کشاورزی پایدار ایوان فرانسیسکو گارسیا ترجمه رضا میرزائی تالارپشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آب و کشاورزی پایدار

کتاب آب و کشاورزی پایدار نوشته ایوان فرانسیسکو گارسیا و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای دانشجویان و پژوهش‌گران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب آب و کشاورزی پایدار

کشاورزی فاریاب بخش مهمی از کشاورزی است که غلات، سبزیجات، میوه‌ها و همچنین غذای مورد نیاز بسیاری از حیوانات اهلی مورد استفاده انسان را تأمین می‌کند؛ بنابراین، کشاورزی اصلی‌ترین مصرف‌کننده آب‌ شیرین دنیاست. فعالیت‌های کشاورزی، در برخی موارد، از لحاظ زیستی و اقتصادی و اجتماعی ناپایدارند و سبب اتلاف آب و انرژی و سرمایه، آسیب‌دیدن زیست‌بوم‌‌های خشکی، رودخانه‌ها، دریاچه¬ها، آبزیان، حیات‌وحش، و نیز سبب آلودگی آب‌ها و کاهش عملکرد می‌شوند. به همین دلیل، بسیار ضروری است که میزان مصرف آب کاهش یابد و تولید مواد غذایی، با هزینه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی کمتر، افزایش یابد.

 برای تضمین آبیاری پایدار، شرایطی لازم است که طی آن تولید محصولات زراعی، در دوره‌ای طولانی، از ثبات برخوردار باشد. در عین حال، زوال و تخریب خاک بر اثر تجمع نمک‌ها، استخراج آب‌های زیرزمینی و آثار منفی زه‌‌آب‌ها در جریان‌های آب پایین‌دست و محیط‌زیست باید به کمترین میزان برسد. بنابراین برای مدیریت منابع آب، بین نیاز آبیِ بخش کشاورزی و نیاز محیط‌ ‌زیست پایدار، باید تعادلی برقرار شود و در نتیجه، میان آبیاری و کارآیی مصرف آب برای افزایش تولید و بهبود کیفیت غذا، به‌ویژه در مناطق مواجه با مشکل کمبود آب، باید ارتباط نزدیکی شکل بگیرد. پیشرفت‌های خاصی که از طریق روش‌های کم‌آبیاری (که پایداری آن‌ها به اثبات رسیده است) به دست آمده باعث جلوگیری از مصرف بیش از حد منابع آب می‌شود. در حال حاضر، در سیستم¬های نوین آبیاری، فناوری کود‌دهی و روش‌های زراعی تغییرات چشمگیری صورت گرفته است. این اجزا چارچوب اصلی موفقیت کشاورزی پایدار را شکل می¬دهند. در این کتاب، برخی از این راهکارها و ارتباط آن‌ها با روش‌های آبیاری سازگار با محیط‌زیست و همچنین، روش برقراری تعادل بین حفاظت از محیط‌‌زیست و بهبود تولیدات کشاورزی معرفی شده است. بنابراین، آبیاری پایدار باید بر کاربرد دقیق و متعادل آب متکی باشد و در این زمینه، دانش کشاورزی درمورد‌ نیاز گیاهان به آب را در نظر بگیرد.

خواندن کتاب آب و کشاورزی پایدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

مینیمالیسم
جاشوا فیلدز ملبورن
شرح قانون اساسی؛ فصل ششم، قوه مقننه (جلد اول)
محمدرضا اصغری
دیپلماسی و امنیت ملی آسیای غربی در سال ۱۳۹۹
سید سلمان صفوی
شکل دهی و اجرای استراتژی در جستجوی مزیت رقابتی
آرتور تامپسون
گفتمان در خانواده (جلد سوم)
کمال هادی
فقه القسم و النذر از شرایع الاسلام
ابوالقاسم نجم الدین جعفربن حسن (محقق حلی)
اقتصاد تارزانی
ویل پیچ
تیام
سهیلا عوضیان دوره
ما عاشقان بی خبر
موریتس رینکه
دژ درون
آینتسل گانگر
پرتوی از نور؛ دقایقی با تفسیر قرآن (اردو)
محسن قرائتی
ذهن آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس
بت آن مولیگان
آقای گام، شام چی داریم؟
اندی استنتون
روان شناسی نابهنجاری (جلد اول)
رونالد کومر
اعتماد به نفس خوب، حال خوب
مریم حسینی کازرونی
الزامات امنیتی نرم‌افزار، پایگاه داده و زیرساخت هوشمندی علم و فناوری
یاسر حسن‌پور
خاطرات ۱۵ خرداد؛ قم (دفتر اول)
علی باقری
دستنامه مدیریت دانش (جلد دوم)
نیک میلتون
مثل آقا خره به دنبال خوشبختی باش
کاترینا کئورگی کارگانوو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان