دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب افسانه شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب اثر افسانه شهبازی

کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب

معرفی کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب

کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب جنگلی نوشته افسانه شهبازی و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای دانشجویان و پژوهش‌گران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب

آب از ضروری‌ترین و مهم‌ترین منابع طبیعی مورد نیاز بشر و درعین‌حال، از تأثیرپذیرترین محیط‌های طبیعی محسوب می‌شود. ازاین‌رو، برای مدیریت بهینه و مؤثر منابع آب، لازم است طی طرح‌های پایشی، وضعیت کیفی این منابع از راه نمونه‌برداری و آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی و زیستی مشخص شود. بدون اطلاع از وضعیت کیفی منابع آب، نمی‌توان دربارة میزان و چگونگی بهره‌‌برداری و مدیریت آن تصمیم‌گیری کرد. بنابراین به‌دست‌آوردن داده‌های محیط‌زیستی معتبر و قابل دفاع یکی از عناصر اصلی و مهم برای مطالعات و تصمیم‌گیری‌های محیط‌زیستی است که ازطریق اجرای صحیح فرایندهای نمونه‌برداری و آنالیزهای میدانی و آزمایشگاهی حاصل می‌شود.

نویسندگانِ اثر پیشِ رو برای تحقق این هدف کوشیده‌اند تا راهنمای جامعی از شیوه نمونه‌برداری و آنالیز کیفی آب ارائه دهند؛ به‌طوری‌که کتاب از دو جنبه مهم به‌شمار می‌رود: نخست آن‌که خواننده، گام‌‌به‌گام و از ابتدایی‌ترین مراحل نمونه‌برداری، شامل فراهم‌آوردن مقدمات فرایند نمونه‌برداری تا صحت‌سنجی داده‌های به‌دست‌آمده، با این فرایند آشنا می‌شود؛ بدیهی است در این راه چِرایی انتخاب روش‌ها و یا وسایل و… گاهی با مثال توضیح داده شده است. دیگر آن‌که در این کتاب، به‌طور جامع و یکپارچه، مسائل مربوط به نمونه‌برداری، روش‌های استاندارد اندازه‌گیری پارامترهای کیفی آب و صحت‌سنجی داده‌هایِ به‌دست‌آمده ارائه شده‌اند که تمامی این مراحل برای رسیدن به داده‌های محیط‌زیستیِ باکیفیت ضروری‌اند. هرچند در کتاب پیشِ رو بیشتر به آب‌های سطحی و فاضلاب توجه شده است، اما از بسیاری از اصول و مطالب ارائه‌شده برای پایش کیفی آب‌های زیرزمینی، آب آشامیدنی و دیگر مطالعات محیط‌زیستی استفاده می‌شود.

خواندن کتاب راهنمای جامع نمونه برداری و آنالیز کیفی آب های سطحی و فاضلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی افراد و فعالان در زمینه پایش‌های محیط‌زیستی و به‌ویژه پایش کیفی منابع آب و ناظران پروژه‌های پایش‌های کیفی و همچنین دانشجویان رشته‌های مرتبط اطلاعات عملی و کاربردیِ مفیدی فراهم می‌آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان