دانلود و خرید کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول

کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول نوشتۀ محسن کمالیان است. کتابی که پیش‌رو دارید یکی از آثار ارزشمند دربارۀ امام موسی صدر است که پژوهشگر امانت‌دار با دقنی ستودنی مراحل تدوین و تحقیق آن را به سرانجام رسانده است.

درباره کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول

اگرچه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مطالبی را دربارۀ امام موسی صدر شنیده بودیم، بدون شک آنچه این آشنایی را عمیق‌تر و ارادتمان را قوی‌تر کرد: «ناله» و «فریادهای دردمندانه» دکتر مصطفی چمران در ایام بعد از انقلاب بود. نکته‌ای که همواره برای آن جمع الهام‌بخش بوده است، عشق و محبت وصف‌ناپذیری بود که این دانشمند عارف نسبت به آن فرهیخته غایب از نظر ابراز می‌داشت. دکتر چمران هرچند برای تمامی بزرگان احترام قائل بود، هرگز به کسی این‌چنین دل نسپرده و برای نویسنده که آن ایام در عنفوان جوانی بود، ناله‌ها و فریادهای آن سردار عزیز جلوه‌ای غریبانه داشت، اما گذشت زمان، بسیاری از مسائل را روشن ساخت. امروز که بیست سال تمام از ناپدیدشدن امام صادر می‌گذرد، معنای مظلومیت را به‌خوبی حس می‌کنیم. اگر انقلاب اسلامی ما در جهان مظلوم بود، امام موسی صدر نیز در این انقلاب مظلوم بوده است. دستگاه‌هایی تبلیغی ما دو دهۀ تمام امام موسی صدر را نادیده گرفتند! بزرگ‌مردی که در عرصه‌های اندیشه و عمل چون گوهری تابناک می‌درخشید. در کشور اسلامی ما به دست فراموشی سپرده شد! تقویم‌های رسمی کشور واقعه ربوده شدن او را از قلم انداختند!

خواندن کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره سیّد موسی صدر

سیّد موسی صدر در سال ۱۳۰۷ در قم به دنیا آمد. پدر او سید صدرالدین صدر، جانشین شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزۀ علمیۀ قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. او درس‌های ابتدایی را در دبستان حیات قم گذراند و پس از آن وارد دبیرستان سنایی شهر قم شد و هم‌زمان با دورهٔ دبیرستان، به تحصیل علوم اسلامی در حوزۀ علمیۀ قم مشغول شد. موسی صدر پس از اتمام سیکل اول و بخش مقدمات علوم حوزوی، در خرداد سال ۱۳۲۲ رسماً به حوزۀ علمیۀ قم وارد شد

سیّد موسی صدر روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد.

بخش‌هایی از کتاب عزت شیعه؛ دفتر اول

هدف استراتژیک امام صدر آن بود تا طائفه شیعۀ لبنان را همسان دیگر طوائف، و نه مقدم بر آنان، در تمامی عرصه‌های حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن کشور مشارکت دهد. وی از اولین روزهای هجرت به لبنان در زمستان ۱۳۳۸، با طرح شعار «گفت‌وگو، تفاهم و همزیستی»، پایه‌های روابط دوستانه و همکاری صمیمانه‌ای را با مطران یوسف الخوری، مطران جرج حداد، شیخ محی‌الدین حسن و دیگر رهبران دینی مسیحی و اهل‌سنت آن کشور بنا نهاد. در تمامی دوران حضور امام صدر در لبنان، هیچ مراسم سرور یا اندوهی از شیعیان نبود که امام صدر در آن شرکت چوبد، اما تنی چند از فرهیختگان مسیحی و اهل‌سنت آن کشور در معیت وی نباشند، حمایت جوانمردانه امام صدر از بستنی‌فروش مسیحی در اوایل تابستان ۱۳۴۱ که به فتوای صریح ایشان مبنی بر طهارت اهل کتاب منجر گردید، توجه تمامی محافل مسیحی لبنان را به خود جلب نمود. در اواخر تابستان ۱۳۴۱ مطران گریگوار حداد به شهر صور آمده و از امام صدر برای عضویت در هیئت امناء جنبش حرکت اجتماعی دعوت نمود. از اواخر سال ۱۳۴۱ حضور گستردة امام صدر در کلیساها، دیرها و مجامع دینی و فرهنگی مسیحیان آغاز گردید، سخنرانی‌های تاریخی امام صدر در دیرالمخلص واقع در جنوب و کلیسای مارمارون در شمال لبنان طی سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲، اثرات معنوی عمیقی پر مسیحیان آن کشور بر جای نهاد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان