دانلود و خرید کتاب درباره ارتباطات حمید مولانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره ارتباطات اثر حمید  مولانا

کتاب درباره ارتباطات

نویسنده:حمید مولانا
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درباره ارتباطات

درباره ارتباطات اثری از حمید مولانا است که ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی را بررسی کرده است.

 درباره کتاب درباره ارتباطات

 واژۀ ارتباطات از لغت ربط یا همگرایی اســت؛ و ربط اســاس و جوهر جهان هستی اســت. در جهــان هســتی همــۀ اجــزای آن با یکدیگــر در ارتبــاط هســتند؛ بنابراین بــدون ربــط و ارتباطــات و همگرایــی، جهــان هســتی وجــود نــدارد. مجهولات و معلومات درباره جهان هســتی نیز با شــناخت ارتباطات ســروکار دارد.

ارتباط یک جریان اســت بین دو یا چند نقطه و رســانه نیز وســیلۀ ارتباط اســت و نــه خود ارتباط. رســانه می‌تواند یک انســان، یــک زبان، یک کتیبــه، یک منبر و یک روزنامه باشــد. اشــیا و لوازم و فناوری‌ها از هر نو ع نیز می‌توانند رســانه باشند. علامت و نشانه هم رسانه محسوب می‌شود.

 حمید مولانا در کتاب حاضر مفهوم ارتباط را مد نظر داشته و آن را در عالم انسانی واکاویده است. او ارتباطات پنجگانه انسانی، ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با طبیعت و جهان هستی، ارتباطات متعالی، ارتباطات شیطانی و عشق، آخرین و عالی ترین ارتباط را بررسی کرده است و در نهایت ارتباطات را از دیدگاه عالی‌ترین مرجع یعنی قران کریم تشریح کرده است.

 خواندن کتاب درباره ارتباطات را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 این کتاب برای پژوهشگران سه حوزه ادبیات فارسی، عرفان و علوم اجتماعی سودمند است.

 بخشی از کتاب درباره ارتباطات

ارتباط انســان با خدا از طریق عبادت و طرق مختلف آن و ارتباط انســان بــا خــود از طریــق نفــس صــورت می‌گیــرد. ارتباط انســان با جهان هســتی نــو ع آمیــزش او را بــا طبیعت بیان می‌کند و ارتباط انســان با همنــو ع خود از طریق ارتباطات چهره به چهره و میان‌فردی و گروهی و جمعی اعمال می‌شود و ارتبــاط انســان بــا وســایل و ابــزار و اشــیا و فناوری‌هــا از طریــق اســتفاده و یــا پرستش و حتی ستایش آنها بروز می‌کند. هر نو ع فناوری، از آغاز تمدن تا امروز، هم می تواند وســیله باشــد و هم هدف. چوب و ســنگ، فلزات و ماشــین از هر نو ع هم می‌تواند وسایل آسایش باشد و هم تبدیل به بت و بت‌پرستی شود.

گرایش و توقف انسان به هر یک از این ابعاد پنجگانه در زمان و مکان، کیفیت و کمیت ارتباطاتی را نمایان می‌سازد و بیانگر فرهنگ و نو ع زندگی او است و این خود لزوم امتناع از خود باختن در برابر گفتارهای نغز و شیرین را مطرح می‌کند.

ارتباطات پنجگانه همیشــه در تاریخ بشر جریان داشته است ولی کیفیت و کمیت آن نسبت به افراد و جوامع انسانی در تغییر و نوسان بوده است و این پدیده امروز کاملا مشخص است. آگاهی و درک صحیح از مفهوم و معنی لغت ارتباطات برای همــه ضروری اســت زیــرا زندگی ما با آن ســروکار داشــته و مربوط اســت. آموزش و درک صحیح ارتباطات باید از کودکی در ما شــروع شــود وگرنه ما در زندگی خود در این مورد بسیار آسیب‌پذیر خواهیم بود.

ادبیــات، مطالعــات، نظرپردازی‌هــا و تحقیقات در رشــتۀ ارتباطات در مدارس و دانشــگاه‌ها و در علوم انســانی و اجتماعی و در صحبت‌های روزمره با ارتباطات انسان با انسان و ارتباطات انسان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها همراه بوده و متمرکز شــده و کمتر با ارتباطات با خالق، طبیعت و خود مربوط بوده اســت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان