دانلود و خرید کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها) بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها) اثر بهزاد شوقی

کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها)

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها)

ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها) اثری از بهزاد شوقی و ستار نظری در زمینه فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی و نقش آن در رشد سازمان است.

 درباره کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها)

دنیای امروز پر از پیچیدگی‌هایی است که سازمان‌ها را در زمینه رشد و تعالی با مشکلات متعددی روبرو ساخته و مدیران را بعنوان برنامه‌ریزان، سازمان‌دهندگان و رهبران قافله بشریت با چالش‌های فراوان روبرو کرده است. در جامعه ما بدلیل مشکلات و محدودیت‌های خاص، این مشکل نمایان‌تر است. صنعت کنونی ما نشان‌دهنده بضاعت کم سازمان‌ها در مقابله با مسائل و مشکلات سازمانی است. در این بین نقش کارآفرینی سازمانی، خلاقیت و ساختار سازمان مناسب، بعنوان سه عامل مهم تأثیرگذار بر بهره‌وری و اثر بخشی حائز اهمیت بوده و بر بالندگی سازمان، افزایش کیفیت تولیدات و خدمات، موفقیت در رقابت، افزایش انگیزش کارکنان، رضایت شغلی، کاهش هزینه‌ها، ضایعات و اتلاف منابع، تنوع تولیدات، کاهش بوروکراسی اداری و پشت میز نشینی است و نیازمند بررسی و مطالعه بیشتری است. 

ساختار سازمانی و نیروی انسانی دو پایه اصلی یک سازمان را تشکیل می‌دهند و برای بوجود آمدن یک سازمان هر دو باید وجود داشته باشند. هر سازمانی می‌تواند با اصلاح ساختار خود و افزایش خلاقیت نیروی انسانی و سازمانی خود باعث بالا رفتن عملکرد و بهره‌وری شود و در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خویش گام بردارد. در عصر ما برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود، می‌بایست جریان نوجویی و نوآوری را در سازمان تداوم بخشید تا از رکود و نابودی آن جلوگیری شود. همچنین برای رشد فزاینده محیط، نیاز است که سازمان‌ها با تحولات تطبیق داده شوند، چرا که این امر لازمه ادامه حیات سازمان است و اگر سیستمی راکد بماند و خلاقیت و نوآوری درآن وارد نشود، این سیستم بعد از مدت زمانی رو به تحلیل و نزول گرایش پیدا کرده و به یک سیستم انگلی تبدیل خواهد شد. 

 این کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی و رابطه‌اش با بقا و شکوفایی سازمان را با جزئيات کامل برریس کرده است و نظریه‌های مرتبط با آن را برشمرده است.

خواندن کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران و کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی (مفاهیم، تعاریف و نظریه ها)

علاوه بر نوآوری تکنولوژیکی در شرکت‌های دولتی، در خلاقیت و نوآوری سازمان‌های دولتی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و نشانه آشکار آن عدم انگیزه کاری، عدم بهره‌وری، عدم کارایی و بوروکراسی و در نهایت نارضایتی در سطح جامعه است. یکی از روش‌های متبلور کردن خلاقیت بوجود آوردن ساختار باز و خلاق است. بدان گونه که مسئولان سازمان بطور مستمرآمادگی شنیدن اندیشه‌های بدیع و نوین را داشته باشند. نظرات جدید و ارائه راه‌های تازه را تقویت کنند و فرایند مستمر تغییر را که لازمه خلاقیت است تحمل کنند. با وجود اهمیت والای خلاقیت و نوآوری سازمانی، پیدایش آن به ساختار سازمان بستگی دارد. سازمان های خلاق می توانند مشکلات خود را بهتر و سریع‌تر حل کرده و از فرصت‌های بدست آمده بهترین استفاده را کنند. چنانچه سازمانی، سازمان خلاق باشد کمیت و کیفیت تصمیمات و فعالیت‌ها افزایش یافته و منجر به رشد و شکوفایی می‌شود(شفیع زاده و شوقی ،۲۰۱۲). بطورکلی هدف از ساختار سازمانی هماهنگی نیروی انسانی و منابع موجود در جهت افزایش کارایی و اثربخشی سازمان است. در واقع ساختار فرایندی است که نقش مهمی در کسب هدف‌های سازمان ایفا می‌کند. ساختار سازمان، کالبدی است که در آن حوزه¬های اساسی، مأموریت کلی، نظام ارتباطی و مرکز تصمیم¬گیری تعیین می‌شود(آنیک و مارک ،۲۰۰۹).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۳,۷۰۰
تومان