دانلود و خرید کتاب به رنگ صبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به رنگ صبر اثر فاطمه نقوی

کتاب به رنگ صبر

معرفی کتاب به رنگ صبر

به رنگ صبر، ششمین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی امام موسی صدر است که به خاطرات فاطمه صدر، خواهر امام موسی صدر و همسر آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر می‌پردازد.

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، طرح تاریخ شفاهی را با هدف ثبت و ضبط خاطرات نزدیکان، دوستان، همکاران و مرتبطان با امام صدر از اردیبهشت ۱۳۸۹ در دستور کار قرار داد.

جایگاه ممتاز امام موسی صدر از جهات مختلف بر اهمیت این طرح می‌افزاید. وابستگی به یکی از خاندان مهم شیعه، حضور موثر در حوزه علمیه قم و نجف، تحصیل در دانشگاه و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گسترده در ایران و عراق و لبنان، رهبری سیاسی و دینی شیعیان لبنان، ارتباطات وسیع سیاسی و فرهنگی با مجامع بین‌المللی و دولت‌ها و ملت‌ها و نخبگان سایر کشورها، ایفای نقش به مثابه اندیشمند و متفکر دینی، تعامل گسترده با عالمان ادیان و مذاهب اسلامی و غیراسلامی، تأثیرات عمیق در لبنان و خاورمیانه و … همگی شاهدی بر اهمیت جایگاه امام موسی صدر و ضرورت اجرای این طرح است.

با تشکیل «گروه تاریخ شفاهی»، مطالعه دقیق آثار و منابع مکتوب مرتبط آغاز شد تا ضمن آشنایی بیشتر با زوایای مختلف زندگی و دیدگاه‌های امام صدر، سرفصل‌های اصلی طرح تعیین و با مشخص کردن پرسش‌ها و ابهامات برای مصاحبه با صاحبان خاطرات و شناسایی اماکن مرتبط با ایشان اقدام شود.

تاکنون چند مجلد از مجموعه مصاحبه‌های انجام شده در گروه تاریخ شفاهی موسسه تدوین و منتشر شده است.

 درباره کتاب به رنگ صبر

فاطمه صدر، فرزند آیت الله سید صدرالدین صدر در این کتاب از خوشی‌های خانه پدری و دلخوشی‌های نجف در کنار همسر و فرزندان و محنت‌های این شهرِ می‌گوید. روایت‌هایی از مادر، خواهرها و برادرها به خصوص امام موسی صدر و ویژگی‌های رفتاری و زندگی بنت‌الهدی صدر از دیگر بخش‌هایی است که در این خاطرات بیان شده است.

تا به حال روایت‌های زیادی از زندگی شهید سید محمدباقر صدر در مجله‌ها و کتاب‌های گوناگون، از زبان دوستان و نزدیکانشان، نقل شده است. گرچه بسیاری از این افراد ادعا می‌کنند که روایتشان از شهید صدر مبتنی بر حقایقی است که از زبان خود خانواده شهید شنیده‌اند، اما فاطمه صدر اصرار دارد که بخشی از این روایات مردود هستند.

از همین رو فاطمه صدر در گفت‌وگوهای کتاب به رنگ صبر بخش‌هایی از زندگی و ویژگی‌های اخلاقی شهید صدر و به دنبال آن احوالات نزدیکان خانواده صدر را مرور کرده است.

 خواندن کتاب به رنگ صبر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به تاریخ مطالعه تاریخ شفاهی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۲۰۳۱۳
۱۴۰۰/۰۶/۱۶

بسیار عالی بود افسوس می خورم که اینقدر دیر بااین کتاب و شهدای صدر آ شنا شدم. خداوند به خانم صدر سلامتی عطا کند.بهترین کتابی بود که درتمام عمر خوانده ام

سید
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

کتاب "نا" به قلم _خانم برادران_ هم یکی از بهترین زندگی نامه هایی است که در مورد نابغه دوران شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر نوشته شده که توصیه می کنم در کنار این کتاب حتما مطالعه کنید.

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۴۰۱/۰۱/۱۱

کتابِ خاطرات فاطمه صدر، خواهر امام موسی صدر و همسر و دختر عموی شهید محمدباقر صدر ... پیشنهاد میکنم اول کتاب (نا) رو بخونید که با خود شهید صدر بیشتر آشنا بشید و بعد سراغ این کتاب بیاید. حجم کتاب متوسطه و

- بیشتر
Mousavi.morteza
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

مطالعه این کتاب از این جهت برام اهمیت داشت که توصیف شهید صدر رو از زبان افراد مختلفی خوانده یا شنیده بودم اما دوست داشتم وصف حال و زندگی این شهید عزیز را از زبان خانواده اش هم بشنوم توی این

- بیشتر
z.s.j
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

این کتاب فوق العاده است می‌تونید باهاش اشک بریزید ، ذوق کنید و با فاطمه خانم زندگی کنید طعم کتاب تلخ و شیرین است و نمایش واقعی غربت در این کتاب مشهود مسلماً از خواندنش پشیمان نخواهید شد!

msms
۱۴۰۰/۰۷/۰۲

ممنون، جای همچین کتابی خالی بود، چه زندگی حسین وار و زینب واری داشتند این خواهر و برادر.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
تومان