دانلود و خرید کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون نمایشنامه‌ای در سه پرده اثر سید مهدی شجاعی است که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. نمایشنامه‌ای که در زمان زندگی یزید رخ می‌دهد و ماجرای عشق او و تلاشش برای به دست آوردن دل زنی به نام زینب است. 

درباره کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون

کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون نمایشنامه‌ای از سید مهدی شجاعی است که در سه پرده نوشته شده و ماجرای دل بستن و عشق یزید را روایت می‌کند. داستانی که از اتاق یزید و معاویه آغاز می‌شود و در صحرای کربلا پایان می‌یابد. شجاعی برای نوشتن این نمایشنامه به سراغ احادیث و روایات رفته است و تلاش کرده تا اثری متفاوت خلق کند که از زندگی سیدالشهداء امام حسین (ع) و کرامات آن حضرت سخن بگوید. 

زمانی که این داستان رخ می‌دهد معاویه هنوز در قید حیات است. یزید برای شکار آهو به صحرایی دورتر از شام می‌رود. جایی که به عراق نزدیک است. پشت سنگی کمین کرده و در انتظار است که زن و مردی را می‌بیند و درجا شیفته زن می‌شود. او «زینب» دختر اسحاق موصلی است و همسرش عبدالله سلام قریشی والی عراق.

یزید که می‌خواهد هرطور شده دل زن را به دست بیاورد خودش را به بیماری می‌زند و از مشاور معاویه، رفیق می‌خواهد که زن را برای او تصاحب کند. از سوی دیگر، معاویه نیز برای اینکه دل پسرش را خشنود کند، دسیسه‌ای می‌چیند تا شوهر زن را فریب بدهد و ...

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی را به خواندن کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون دعوت می‌کنیم. 

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی نویسنده نام آشنا و معاصر کشورمان است که در سال ۱۳۳۹ متولد شد. او در رشته‌های ادبیات نمایشی و رشته‌ حقوق تحصیل کرد اما به‌ دلیل مهارت و علاقه‌‌ای که به نوشتن داشت، تحصیلات دانشگاهی‌‌اش را رها کرد و به نوشتن در روزنامه‌ها و مطبوعات مشغول شد. او علاوه بر فعالیت در صفحه‌های هنری و فرهنگی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی، سردبیر ماهنامه‌ صحیفه، مجله‌ رشد جوان و مدیر انتشارات برگ نیز بود. وی در ادامه مجله نیستان را تاسیس کرد اما این مجله تعطیل شد و شجاعی «انتشارات نیستان» را تاسیس کرد.

سید مهدی شجاعی تابه‌حال به کتاب‌های کشتی پهلو گرفته، پدر عشق و پسر، کمی دیرتر...، دموکراسی یا دموقراضه؟ و.... را منتشر کرده است.

بخشی از کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایون

رفته بودم برای آهو کمند بیندازم که به کمند آهو در آمدم. آهوی زنده می‌خواستم، که در قماری احمقانه، صید آن به گردنم افتاده بود. در صحرایی دورتر از شام و نزدیک‌تر به عراق که اسمش را گذاشته‌ام صحرای عشق، چشمه و جویبار و برکه‌ای است که آبشخور آهوان شده. قصدم این بود که پشت صخره‌ای در آن نزدیکی به کمین بنشینم و وقت خوردن آبب برایشان کمند بیندازم.

***

هیچ‌چیز به اندازه چشم‌انتظاری توان‌فرسا و طاقت‌سوز نیست. آن هم انتظار مسافری که هیچ‌ زمانی را برای آمدنش معین نکرده باشد. اگر بدانی که یک روز صبح… در باقی اوقات شبانه‌روز کمی آرام و قرار می‌گیری. اگر گفته باشد صلاه ظهر، بقیه نمازهایت را با حضور قلب می‌خوانی. اگر شنیده باشی که گرگ و میش غروب، از انتهای یک غروب تا ابتدای غروب دیگر، به هزار مار غیر از انتظار می‌رسی… انتظار! انتظار! انتظار! چه می‌شد اگر خدا تو را نمی‌آفرید؟

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

farez
۱۴۰۰/۰۹/۰۳

کرشمه خسروانی، روایتی ست از دلباختگی آلوده به هوس یزید پسر معاویه، به زنی شوهردار که بسیار پاکدامن و باایمان است. روایت حیله ی مثال زدنی معاویه برای رسیدن پسرش به چنین خواسته ی کریه و زشتی. رد پای امام حسین(ع)

- بیشتر
zahra.abedi
۱۴۰۰/۰۹/۰۷

تا به حال هیچوقت نمایشنامه نخونده بودم اما این کتاب مجذوبم کرد...پیشنهاد میکنم حتما بخونین تا حس شیرین و بینظیر آخر کتاب رو از دست ندین...

somaye jalilzadeh
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

عالی بود. حسین بن علی یعنی خودِ عشق

s.shahryari
۱۴۰۰/۰۸/۲۱

زیبا و غافلگیرکننده ست (:

nour
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

عالی بود، قلمی بسیار روان و جذاب صحنه ها به خوبی توصیف شده بود و از اون مهم تر ، افراد داستان که از نوع حرف زدنشان خود به شخصیتشان پی می بریم(بدون هیچ توصیف علنی ای) پیشنهاد میکنم بدون اینکه

- بیشتر
zahra
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

کتابی با یک موضوع متفاوت و جذاب که بیش از پیش باعث شناخت شخصیت معاویه ویزید و امام حسین(ع)میشود...از خواندن این کتاب پشیمان نمیشوید.

شب بو
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

عالی بود از نظر من چون‌ بیشتر باشخصیت‌معاویه ویزید آشنا میشید

mina lotfi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

این کتاب بهتون نشون میده که امام حسین چقد مَرده(:❤️

Merida
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

بی‌نظیر!

yaftian
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

عالی عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۸۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۳۸,۹۲۵
تومان