دانلود و خرید کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی ورونیک مید ترجمه زهرا محبوبی نیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی اثر ورونیک مید

کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی

معرفی کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی

کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی نوشته ورونیک مید است که با ترجمه زهرا محبوبی نیه و شادناز نادری منتشر شده است.  این کتاب به مطالعات تروما و بیماری‌های مزمن پرداخته است.

درباره کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری های مزمن، تروما و سیستم عصبی

سبک‌های نادرست زندگی در عصر جدید، مانند تحرک بدنی کم، تغذیه‌ی ناسالم، داشتن زندگی پر استرس، تجربه‌ اعتیاد، حمایت اجتماعی ضعیف و... پیامدهای غیر قابل جبرانی به دنبال داشته‌اند. بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج مانند انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته، فشار خون، دیابت و... را می‌توان از تلخ‌ترین و طاقت فرساترین مشکلاتی برشمرد که زاده‌ شیوه‌های اشتباهی است که در زندگیمان دنبال کرده‌ایم.

بیماری مزمن، مریضی طولانی مدتی است که منجر به ایجاد تغییرات جسمانی در بدن خواهد شد و عملکردهای بیمار را محدود می‌سازد. برای بیماری‌های مزمن معمولاً درمان قطعی و مشخصی وجود ندارد و بیمار مجبور است باقی عمرش را به سختی بگذراند و با عوارض ناشی از آن کنار بیاید.

بیماری مزمن می‌تواند پاسخی طبیعی به یک یا چند تجربۀ تهدیدکننده یا طاقت‌‌فرسا باشد. علت بیماری ممکن است اشتباهاتی که بدن ما مرتکب می‌شود نباشد اما دلیل آن می‌تواند، گیر افتادن سیستم عصبی‌مان در شرایط جنگ، فرار یا بی‌تحرکی باشد. بدن ما بهترین دوست ماست و برای زنده ماندن هر ریسکی را می‌پذیرد.

تحقیقات نشان می دهد که بیماری با نشانه‌ها و سرنخ‌هایی مختلف خود را نشان می‌دهد. والدین بایستی این مسئله بسیار مهم را در فرزندان خود حتی قبل از انعقاد نطفه در نظر گرفته و با آزمایش‌ها و مراقبت‌های پزشکی لازم از به وجود آمدن مشکلات عدیده جلوگیری نموده و سلامت آینده فرزندان خود را تأمین کنند تا افراد جامعه، جوانی، میان‌سالی و سالمندی بدون دغدغه‌ای داشته باشند.

کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری‌های مزمن، تروما و سیستم عصبی از دو بخش و شش فصل تشکیل شده است که نویسنده در بخش اول علاوه بر شرح خطرات بیماری مزمن، چگونگی تأثیر تجربیات زندگی بر سلامتی و ارتباط آن با سیستم عصبی و اثراتش بر دوره جنینی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس در بخش دوم به شما یاد می‌دهد چگونه بر این مشکلات فائق آمده و سلامتی خود را حفظ نمایید.

خواندن کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری‌های مزمن، تروما و سیستم عصبی برای چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر خودتان یا یکی از عزیزانتان دچار بیماری مزمن هستید، در این کتاب می‌توانید به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. همچنین خواندن این کتاب به افراد آگاهی می‌دهد تا راهکارهایی مناسب برای مقابله با مواردی که منجر به خطر انداختن سلامت جسمی و روانی‌شان می‌شود پیدا کنند.

درباره ورونیک مید

او سخنران، مربی و نویسنده‌ای است که قبل از اینکه کار خود را ترک نماید در زمینه‌ی زنان و زایمان فعالیت می‌کرد. ورونیک مید (Veronique P Mead) به مدت دو دهه تحقیقات بسیار مهمی را انجام داد که نشان می‌دهند چگونه سختی‌ها بر سلامتی تاثیر می‌گذارند. در این کتاب دکتر مید بیماری مزمن را همانند آتش‌فشانی در نظر می‌گیرد که در طی زندگی در میان لایه‌های زندگی آرام آرام توسعه می‌یابد و روزی به یکباره فوران می‌کند.

بخشی از کتاب راهنمایی ضروری برای بیماری‌های مزمن، تروما و سیستم عصبی

وقتی پزشکی را رها کردم و به‌عنوان روان‌درمانگر جسمی دوباره آموزش دیدم، به یاد آوردم که این رشته دانشی عمومی در روانشناسی است که یادآوری تروما در گذشته حکم محرک را برای اضطراب، اختلال اضطراب پس از تروما، نظارت بیش‌ از حد و سایر علائم سلامت روان را دارد. برایم سؤال پیش آمد که آیا محرک‌های مشابه می‌تواند علائم بیماری مزمن من را تحریک کند. بیشتر از یک سال طول کشید تا متوجه شدم که یک جروبحث معمولی با مکالمه تلفنی باعث شد تا خستگی من بدتر شود. علی‌رغم دلسردی که در مورد علائم پیشینم احساس می‌کردم، شخصیت پژوهشگر و مجذوب درونی من خیلی خوشحال بود که درنهایت توانسته است یکی از محرک‌ها را شناسایی کند و همان‌طور که مطالب این کتاب تأکید دارد این تعارض روان‌شناختی نشان‌دهنده الگوی آسیب‌زای دستگاه عصبی است و دلیل آن روان‌شناختی نیست.

- محرک‌ها یادآور تجارب نامطلوب زندگی و تروماهای حل ‌نشده هستند.

- هنگامی‌که با یک محرک روبه‌رو می‌شویم، علائمی را تجربه می‌کنیم که در طول آن شرایط اتفاق افتاده‌اند که شامل: ترس، لرزش، عرق کردن کف دست، تپش قلب یا احساسی می‌شود که گویا در شرایطی آسیب‌زا قرار دارید که در همان لحظه در حال رخ دادن است (خاطرات گذشته).

- محرک‌ها برای هرکدام از ما منحصربه‌فرد بوده و بر اساس تجربیات خاص گذشته ما ساخته‌شده‌اند.

- محرک‌ها واکنش‌های مهم جنگ، گریز و بی‌تحرکی را فعال می‌کنند. دستگاه عصبی، این واکنش‌ها را برای شرایطی حفظ می‌کند که تروما حل‌نشده است.

- برای مثال، اگر شما زمانی به خاطر فوران آتش‌فشان دچار تروما شوید، ممکن است در روزهایی که هوا مه‌آلود است یا زمانی که صدای انفجار کوچکی از اگزوز خودرویی می‌شنوید یا وقتی کنار آتش و گرمای آن نشسته‌اید، علائمی را در خود احساس کنید.

- هر بار که با یک محرک مواجه می‌شویم، حساسیت ما نسبت به محرک بعدی افزایش می‌یابد.

- هر بار که با یک محرک مواجه می‌شویم، سرعت و شدت الگوی تروما که باعث آن می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. این کار، روشی است که در آن، سیستم عصبی خودش را تغییر می‌دهد تا اگر در آینده دوباره با این تجربه تروما مواجه شدیم، میزان بقای ما را در آن شرایط به حداکثر برساند.

- بنابراین باگذشت زمان و برطرف نشدن تروما، محرک‌ها، علائم بیماری مزمن را افزایش می‌دهند.

نظرات کاربران

کاربر 7609592
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

یک کتاب ابتدایی با ترجمه ای بسیار ضعیف کتاب جا به جا اشکالات گرامری داشت، جملات خیلی ابتدایی با دایره لغاتی خیلی سطحی ترجمه شده بود. خود اطلاعات گردآوری شده هم در حد خاطره نویسی و تجربه شخصی نویسنده بود و از

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۸۹,۱۸۰
تومان