دانلود و خرید کتاب چارلز تیلور نیکلاس اچ. اسمیت ترجمه امیر قاجارگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چارلز تیلور

کتاب چارلز تیلور نوشته نیکلاس اچ. اسمیت است که با ترجمه امیر قاجارگر و فاطمه شمسی برای علاقه‌مندان به فلسفه منتشر شده است. کتاب چارلز تیلور به آرا و نظرات این فیلسوف بزرگ می‌پردازد.

درباره کتاب چارلز تیلور

تیلور از جمله فیلسوفان درقیدحیاتی است که آثارش گستره وسیعی از فلسفه معاصر را در برمی‌گیرد. وی در حوزه‌های مختلف فلسفه از جمله فلسفه اخلاق و هرمنوتیک و معرفت‌شناسی و فلسفه زبان و غیره به بحث و تبادل نظر پرداخته است. دایره تأملات تیلور تنها به مباحث نظری فلسفه محدود نبوده، بلکه او در جایگاه فعال سیاسی و روشنفکر خود را ملزم به ورود و پژوهش در دیگر سپهرهای اندیشه کرده و در حوزه‌های مختلف نظریه سیاسی و نقد اجتماعی نیز به طرح آرای خویش پرداخته است. وی در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه ۱.۵ میلیون دلاری تمپلتون برای تحقیق در باب واقعیت‌های معنوی و تقریب میان ادیان و در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه سالانه بنیاد کیوتو برای تلاش در زمینه فلسفه و هنر شد. این فیلسوف مفسر هگل شناخته شده و جای تأسف است که مقاله‌ها و در ایران عمدتا کتاب‌های معدودی از او در دسترس مخاطب فارسی زبان قرار دارد. این در حالی است که تیلور فیلسوفی جامع‌الاطراف است و با رجوع به چالش‌های جوامع مدرن و دموکراسی‌ها در پی ارائه راهکارهای عملی در این زمینه است. هرچند این کتاب اثر خود تیلور نیست و با نگاهی انتقادی به شرح نظرات وی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد، شروع خوبی برای بررسی همه جانبه فلسفه این فیلسوف جامع‌الاطراف است؛ فیلسوفی که جایزه مهم فلسفی را از آن خود کرده است. آنچه خوانش تیلور را مهم می‌کند، این است که اومی‌کوشد فلسفه‌ای زنده تولید کند؛ فلسفه‌ای که در زمینه موضوعات مهم زمانه حرفی برای گفتن دارد. برای تیلور مهم است که ایده‌هایش توانایی برقراری ارتباط با مردم متفکر عادی را داشته باشد و نوشته‌هایش به‌‌طور نگرانی‌های ملموس مبسوطی برای خواننده غیرمتخصص و غیردانشگاهی نوشته شده است. برای جامعه درحال گذاری نظیر ایران با چالش‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی که از دل موجودیت چندفرهنگی و تنوع قومیتی و جغرافیای سیاسی آن برمی‌آید و به ویژه با توجه به رشد روزافزون دید چندفرهنگی و امر جهانی شدن، پرداختن به آرای تیلور یا دستکم ترجمه آثارش بسیار ضروری است.

خواندن کتاب چارلز تیلور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلیفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چارلز تیلور

به منظور فهم پروژه تیلور، پیش از هرچیز باید بین سطوح گوناگونی تمیز قائل شویم که جهان در آنها برای انسان‌ها معنادار یا بامفهوم به نظرمی‌رسد. شاید ابتدایی‌ترین سطحی که معنا در آن ظاهرمی‌شود، ادراک باشد. انسان نیز مانند دیگر حیوانات دارای میدان‌های ادراکی است که در آنها موضوعات خاصی از پس زمینه برتر و برجسته‌تر است. به‌طور کلی این اتفاق زمانی می‌افتد که چیزی با امیال و اهداف مدرک در ارتباط باشد. بنابراین به‌طور مثال وقتی شکار یک حیوان به قلمرو او وارد می‌شود، برجسته می‌شود. این موجود برای حیوان شکارچی به مثابه منبع بالقوه ارضای گرسنگی او مهم و شایان توجه است. ادراک انسانی نیز به نظر دارای ساختاری مشابه او مهم و شایان است. این واقعیت ساده که ادراکات ما در ارتباط با امیال و اهداف ماست، به این معناست که ما جهانی را درک می‌کنیم که برایمان علی‌السویه نیست و ویژگی‌های جهانی را که برایمان علی‌السویه نیست، حامل معنا یا مفهوم می‌دانیم. باز هم مانند حیوانات دیگر، ما نیز به طرقی عمل می‌کنیم که توسط میل یا هدفی هدایت می‌شود پس و زمانی که میل از آن را می‌فهمیم فکر می‌کنیم معنای آن عمل را فهمیده‌ایم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۳۵۰
تومان