دانلود و خرید کتاب هنر ذهن آگاهی زهره رایج کفشگیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر ذهن آگاهی

کتاب هنر ذهن آگاهی نوشته زهره رایج کفشگیری و مریم‌السادات اقوامی و سعید عرب‌طاهری است. کتاب هنر ذهن آگاهی به این می‌پردازد که چطور به رنج‌هایمان پایان دهیم.

درباره کتاب هنر ذهن آگاهی

مطالب این کتاب دانسته‌‌های شما را در خصوص ذهن آگاهی افزایش می‌دهد، تمرین‌‌های کتاب به صورت عملی ذهن آگاهی را به بخشی از زندگی روزمره شما تبدیل می‌کند و زیستن را برای شما لذت بخش و شادی آور می‌شود. نویسنده می‌گوید به کار بردن این تمرینات ابتدا زندگی خودش را متحول کرده سپس آن‌‌ها را با مراجعانش تمرین کرده و به کار بستن این تمرینات، زندگی آنان را نیز بهبود داد. تمریناتی که بعضی از آن‌ها به بیش از چند دقیقه زمان نیازندارد اما تاثیری بلندمدت خواهد داشت. 

خواندن کتاب هنر ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی شاد هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر ذهن آگاهی

مطالعات مختلف نشان داده است که اعمال و رفتار‌‌های گوناگون می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشد. پیاده روی و ورزش ساده روزانه، خواب کافی و تغذیه سالم، معاشرت با دیگران و تمرین ذهن آگاهی از جمله کار‌‌های ساده و کارآمدی است که به آرامش ما کمک می‌کند. اما چرا برخی ازافراد نمی‌خواهند زندگی خود را تغییر دهند و احساس بهتری پیدا کنند؟ تغییر یعنی بیرون آمدن از منطقه امن و عادی به حالت فوق‌العاده است. ترس از تغییر می‌تواند احساس کمبود، سردرگمی و مردد بودن بین نیاز به اقدام و عدم اقدام نماید. مطابق یک تئوری رفتاری:«تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که افراد احساس کنند ادامه رنج و ناراحتی غیرممکن است. به عبارتی، برخی از افراد برای آرامش و آسایش تلاش نمی‌کنند زیرا در شرایط فعلی قادر به تحمل رنج هستند.«

این نوع افراد اعتقاد دارند که درمورد مشکل خود نمی‌توانند کاری انجام دهند و سعی می‌کنند مانند یک مشکل مزمن با آن کنار بیایند، زیرا برای آن‌‌ها تغییر غیرممکن است. به همین دلیل خود را موظف می‌دانند که بسوزند و بسازند. عده‌ای هم هستند که نه تنها رنجشان، به اندازه کافی آزارشان نمی‌دهد بلکه از رنج خود بهره نیز می‌برند. از نظر روان‌شناختی، منفعتی که آن‌‌ها به دست می‌آورند، لذت بردن از توجه و حمایت دیگران است. این گروه از افراد که دچار مشکلات روانی یا حتی جسمی می‌شوند با کسب محبت، توجه و حتی عشق، آگا‌‌هانه یا ناخودآگاه، بهای عشق و دلسوزی‌ای که دریافت می‌کنند را با رنج می‌پردازند. یکی دیگر از دلایل عدم پذیرش تغییر و تلاش برای حل مسئله، مربوط به مکانیسم دفاعی روانی انسان است. افرادی که مشکلات روانی دارند یا اختلال رفتاری دارند از هرگونه تغییروضعیتی که هراسان می‌شوند. باوجود ناراحتی‌‌ها، آنان سعی در بهبود وضعیت خود ندارند زیرا فکر می‌کنند وضعیتی که در آن قرار گرفته‌اند تا حدی قابل کنترل است و به همین دلیل برای برهم زدن اوضاع فعلی خود خطرنمی‌کنند. آن‌‌ها به مکانیسم دفاعی روانی خود گوش فرا می‌دهند و ترجیح می‌دهند وضعیت فعلی را تحمل کنند. منطق و آگاهی آن‌‌ها ممکن است تمایل به بهبود و تغییر داشته باشد اما مکانیسم دفاعی روانی بدن آن‌‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد.

عد‌‌ه‌ای هستند که فکرمی‌کنند رنج واندوه می‌تواند تأثیرمثبتی داشته باشد. این نوع افراد معتقدند با رنج روزمره خود، می‌توانند زندگی معناداری را فراهم کنند. این افراد گمان می‌کنند بارنج بردن، زندگی آن‌‌ها معنی و هدف پیدا می‌کند. بنابراین، آن‌‌ها سعی در حل مشکلات روانی شخصی خود ندارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان