دانلود و خرید کتاب سیمای تهیدستان شهری پیام حیدرقزوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمای تهیدستان شهری اثر پیام حیدرقزوینی

کتاب سیمای تهیدستان شهری

معرفی کتاب سیمای تهیدستان شهری

سیمای تهیدستان شهری در داستان‌نویسی معاصر فارسی کتابی از پیام حیدر قزوینی و علی شروقی است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب سیمای تهیدستان شهری

در ادبیات داستانی ایران، از همان نخستین رمان‌ها و قصه‌های کوتاه ایرانی، شهر مکانی ناامن و عرصه جرم، جنایت، دزدی، فساد، ظلم، تبعیض و پر از ویرانه و مخروبه است. تهیدستان شهری در رمان‌ها و قصه‌های کوتاه ایرانی انگار مدام در معرض تهدید و تحقیرند و راه به جایی ندارند. چنین تصویری از شهر در ادبیات داستانی معاصر ایران نشانگر این است که برنامه نوسازی در ایران از همان آغاز با عدالت اجتماعی و توزیع برابر امکانات و فرصت‌ها همراه نبوده است. از همین رو، تهیدستان شهری از شهر به همان میزان سهم نداشته‌اند که ثروتمندان و فرادستان و آنها که به نحوی دستشان به جاهایی و کسانی بند بوده است. 

در این پژوهش آثار داستانی فارسی به صورت موردی در دوره‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده که در هر دوره خاص تاریخی کدام نابرابری‌های شهری بیشتر در ادبیات داستانی فارسی بازتاب داشته است. در اینجا تلاش شده به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که: نابرابری‌های شهری و زندگی تهیدستان شهری چطور و چگونه در داستان‌های معاصر فارسی بازنمایی شده‌اند؟ تجربه شهری طبقات مختلف و مشخصاً تهیدستان شهری در دوره‌های مختلف چه دگردیسی‌هایی داشته است؟ چهره فقر در شهرهای ایرانی در دهه‌های مختلف چگونه بوده است؟ دغدغه‌ها و جهان درونی تهیدستان شهری در دوره‌های مختلف چه بوده و چه تغییراتی کرده است؟ امکانات و خدمات شهری چقدر در میان گروه‌ها و طبقات مختلف به صورت برابر توزیع شده است؟

 خواندن کتاب سیمای تهیدستان شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ادبیات و جامعه‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۹۳۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۴۰۰
۲۵,۲۰۰
۵۰%
تومان