دانلود و خرید کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) عیسی قاسم ترجمه سیدمهدی نوری کیذقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) اثر عیسی قاسم

کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره)

معرفی کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره)

قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) اثری از عیسی قاسم، از علمای بزرگ و مبارز بحرین است که با ترجمه سید مهدی نوری کیذقانی و مریم نصراللهی در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

 درباره کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره)

کتاب حاضر ترجمه کتاب «ثورة أم و ثورة شعاع» اثر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از برجسته‌ترین علما و رهبران سیاسی بحرین است. آیت‌الله عیسی قاسم در این کتاب به ارزیابی قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) و بیان وجوه مشابهت آن‌ها می‌پردازد. عنوان کتاب این مفهوم را به ذهن متبادر می‌سازد که ایشان قیام امام حسین (ع) را به‌منزله قیام اصلی و مادر و چون خورشیدی فروزان می‌داند و نهضت امام خمینی (ره) را به‌منزله شعاع، پرتو امتدادی از آن قیام جاویدان به‌حساب می‌آورد. عیسی قاسم پس از بیان یک مقدمه کوتاه درباره انقلاب و مفهوم آن، در پنج محور به ارزیابی تطبیقی قیام سیدالشهدا (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) می‌پردازد. 

 خواندن کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره) را به چه کسانی پیشنها می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی و سیاسی مخاطبان این کتاب اند.

 بخشی از کتاب قیام امام حسین (ع) و انقلاب امام خمینی (ره)

مسائلی که پشت جنبش‌ها و انقلاب‌ها قرار دارند، حجم و ارزش‌های متفاوتی دارند. و این امر در مورد رهبران نیز از حیث سازگاری و همنوایی رهبر با انقلاب و یا ناسازگاری وی با آن، صدق می‌کند؛ به‌ناچار باید رهبر بر اساس «مسئله‌ای» که پرچم آن را برافراشته است، اندازه‌گیری شود، چراکه رهبران کوچک قدرت تحمل مسائل بزرگ را ندارند. البته، در برابر عمق، شمولیت، دقت، قداست و امتداد آثار اسلام، اندازه و اهمیت دیگر قضایا کوچک است؛ هیچ مسئله دیگری به‌اندازه اسلام گسترده نیست، زیرا این دین به زمان، مکان، امّت‌ها، دنیا و آخرت اهتمام دارد و هیچ مسئله دیگری مانند اسلام، نگاهی همه‌جانبه به‌کل وجود آدمی نداشته و تمام نیازهای آدمی را عمیقاً جستجو نمی‌کند. اسلام به همه انگیزه‌های انسان و همه انرژی موجود در او توجه کرده و مسئولیت ساخت و تربیت تمام ابعاد او در زمان حیات، قبل و بعد از تولد و پس از مرگ را بر عهده دارد. هیچ قضیه‌ای ازنظر علمی، راستی، جدیت، عدالت، حساسیت اصولی و تمسک به‌حق، با اسلام برابری نمی‌کند.

پس رهبری که بار سنگین این مسئله را به دست می‌گیرد و تا سطح آن بالا می‌رود، بسیار نادر و کمیاب است، تا آنجا که در اصل، این رهبری از آن رسول یا وصی رسولی از میان معصومان مطلق و انسان کامل است، و در صورت اثبات دلیل و در حالت اضطرار، این رهبری از آنِ کسی است که در مجمل ابعاد کمالی علمی، ایمانی، اخلاقی و تحصیل کارآزمودگی علمی، نزدیک‌تر به امام معصوم واقعی باشد.

اکنون باید وارد صحبت درباره دو بعد موردنظر این محور، شویم:

۱-اصولگرایی ثابت: حاکمیت در اصل تنها از آن مرجعی است که در حقیقت سخن، راه و امر و نهیش رنگ الهی داشته باشد؛ بنابراین، جز کسی که تجسم و نمود کامل و دقیق مبدأ (خداوند) است، چه کسی می‌تواند حاکم باشد؟ این فرد باید خود از اصول کاملی پیروی کند که میزان عدالت و حقی است که انحراف و خللی در آن راه ندارد و این حاکم در موردبررسی مسائل و مواضع و اشخاص، مقدمات و نتایج، همگی، به اصول مذکور مراجعه می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان