دانلود و خرید کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی آندریا کولانتونیو ترجمه نسیم قیاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی اثر آندریا کولانتونیو

کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی

کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی نوشته آندریا کولانتونیو و تیم دیکسون است که با ترجمه نسیم قیاسی منتشر شده است. کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی یکی از کتاب‌های کاربردی حوزه شهرسازی انتشارات همشهری است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی

تلفیق بازآفرینی شهری با پایداری و تولید مفهوم مرکبِ «بازآفرینی شهری پایدار»، محصول سیر تحولی است که مفهوم بازآفرینی از سر گذرانده است. اقدامات بازآفرینی اغلب در محقق ساختن اهداف عملیاتی خود بسیار موفق بوده‌اند، اما بیشتر اوقات از درک دلایل ریشه‌ای محرومیت یا پنجه درافکندن با آن‌ها ناتوان مانده‌اند.دستیابی به پایداری اجتماعی، نیازمند رویکردی جسورانه‌تر به بازآفرینی است که ابعاد بیشتری از شهر را در بر گیرد.

امروز این باور بیش از پیش قوت گرفته است که پایدار شدن بازآفرینی نیاز به رویکردی بلندمدت و چندبعدی دارد که علاوه بر تغییر بافت شهری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها، بهسازی مسکن و بازسازی ساختمان‌ها و اراضی متروک، به مسائلی چون رفع بیکاری، افزایش دسترسی به آموزش و کاهش جرم و جنایت نیز توجه کند.

هدف اصلی از نگارش این کتاب، شناسایی و بررسی ابزارها و الگوهای بازآفرینی شهری با پایداری اجتماعی، و بهترین نظام‌های ارزیابی مورد استفاده در شهرهای اروپا است که تجارب برتر و ابزارها و سنجه‌های نوین ارزیابی پایداری اجتماعی را در بر می‌گیرد.

خواندن کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازآفرینی شهری و پایداری اجتماعی

پایداری بی‌شک از واژه‌هایی است که در زبان انگلیسی، افزون برنیاز و نابجا به کار رفته و تکرار بی‌جای آن به تضعیف مفهوم پایداری نیز منجر شده است. نویسندگان، پژوهشگران، سیاست‌گذاران، روزنامه نگاران و دیگر صاحب نظران، تعابیر گوناگونی از پایداری ارائه داده‌اند و به رغم اجماع نظر کلی که در ظاهر وجود دارد، اهداف عملیاتی و کلان و ابزار مورد استفاده برای پیشبرد دستور کار پایداری اختلاف است. از منظر سیاست‌گذاری، پایداری امر پسندیده‌ای محسوب می‌شود اما در مقام عمل، کنش سیاسی برای پیشبرد دستور کار پایداری، غالباً کندتر از شواهد موجود و افکار عمومی شکل می‌گیرد.

تلفیق بازآفرینی شهری با پایداری و تولید مفهوم مرکبِ «بازآفرینی شهری پایدار«، محصول سیر تحولی است که مفهوم بازآفرینی از سر گذرانده است. این سیر تحول در انگلستان به روشنی قابل مشاهده است زیرا بیش از سی سال سابقۀ سیاست‌گذاری شهری در این کشور سبب شکل‌گیری تعریفی متحول و متغیر از بازآفرینی شده است. این باور بیش از پیش قوت گرفته است که پایدار شدن بازآفرینی نیاز به رویکردی بلند مدت و چند بعدی دارد که علاوه بر تغییر بافت شهری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها، بهسازی مسکن و بازسازی ساختمان‌ها و اراضی متروک، به مسائلی چون رفع بیکاری، افزایش دسترسی به آموزش و کاهش جرم و جنایت نیز توجه کند. البته تأکید بر بازآفرینی پایدار به معنای ناپایدار دانستن تمام خط مشی‌ها و ابزارهای بازآفرینی پیشین نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۱۳۶,۵۰۰
تومان