دانلود و خرید کتاب تماشاگه‌ راز سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تماشاگه‌ راز اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب تماشاگه‌ راز

انتشارات:انتشارات واحه
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تماشاگه‌ راز

تماشاگه‌ راز که در انتشارات واحه به چاپ رسیده است شامل مقاله، نقد و گفت و گو درباره سینمای دفاع مقدس اثر شهید سیدمرتضی آوینی است.

درباره کتاب تماشاگه‌ راز

نوشــته‌های شهید سید مرتضی آوینی پس از شهادت ایشان، ابتدا به صورت پراکنده و محدود توسط کانون فرهنگی هنری ایثارگران به چاپ رسید، سپس نشر ساقی مجموعه آثار را در ۱۲ عنوان چاپ و منتشر کرد، و از این پس، این مجموعه در انتشارات واحه و زیر نظر خانواده آن شهید به چاپ می‌رسد تا به یاری خدا بار دیگر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

به استثنای سه کتاب فتح خون، فردایی دیگر و اولین جلد آینه جادو که شهید آوینی، خــود در زمان حیات، مقالاتش را انتخاب و تدوین کرد، باقی آثار ایشــان، در واقع جمع‌آوری مقالاتی پراکنده در نشریات گوناگون است که بنا به تشخیص و سلیقه ناشرین مختلف دسته‌بندی و منتشر شده است. اگر خود ایشان هنوز در میان ما بود، شاید این کتاب‌ها هرگز منتشر نمی‌شد.

یا به شکل دیگری تنظیم می‌شد. به هر جهت، غیر از سه کتاب مورد اشاره، آنچه منتشر شده و می‌شود کتاب‌های شهید آوینی محسوب نمی‌شوند، بلکه مجموعه آثار نوشته شده توسط ایشان به حساب می‌آیند که در دوره‌های مختلف زمانی و به منظور چاپ در مطبوعات در همان ایام و روزگار تدارک دیده شده بودند و نه به منظور تبدیل به یک کتاب که اثر ماندگارتری است. این نکته‌ای است که بهتر است خواننده محترم این کتاب‌ها از ابتدا در نظر بگیرد و توجه داشته باشد که با کتاب‌هایی گردآوری شده مواجه است، نه کتاب‌های تألیفی به معنای متعارف.

در این کتاب سینمای دفاع مقدس از دیدگاه متفکر و فیلمساز مســلمانی ارائــه شده که تحصیلات آکادمیک ســینمایی ندارد، ســینما دغدغه اولیه‌اش نیســت و ضرورت‌های انقلاب اســت که او را به این مسیر میراند. از دیدگاه شهید آوینی، انقلاب اسلامی طرحی نو در عالم درمی‌اندازد که متناسب با آن، بســیاری از مبانی فرهنگی و هنری را باید از نو شــناخت و تعریف کرد. ســینما نیز از همین منظر اســت که مورد توجه او قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین رســانه‌های برآمده از تکنولوژی در مورد آن به تفکر می‌پردازد. تفکری که بیش از آنکه بر آموزه‌های کلاسیک مبتنی باشد، حاصل زیستن و به جان آزمودن فضایی است که با ظهور انقلاب اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی پدید آمد.

کتاب حاضر از سه بخش تشکیل شده است: ابتدا سه مقاله و یک گفت‌وگو را خواهید خواند که به تشــریح ویژگی‌های ســینمای مستند جنگی با محوریت مجموعه روایت فتح اختصاص دارد. ســپس نقــد فیلم‌هایی را می‌خوانید که آوینی درباره فیلم‌های داســتانی ساخته‌ شده درباره  جنگ نوشته است؛ فیلمهایی که در فاصله ســال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ بر پرده ســینماها بــه نمایش درآمده‌اند. در انتها هم ســه مقاله در توصیف خصوصیات سینمای دفاع مقدس را ملاحظه می‌کنید که پس از برگزاری هفتمین جشنواره فیلم فجر و به بهانه مرور فیلم‌های حاضر در جشنواره نوشته شده است.

خواندن کتاب تماشاگه‌ راز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به آثار شهید آوینی مخاطبان این کتاب‌اند.


نظرات کاربران

محسن
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

بینش شهید آوینی درباره‌ی انسان، هنر، سینما بی‌نظیره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان