دانلود و خرید کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی جان ایزو ترجمه هما احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی اثر جان ایزو

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

نویسنده:جان ایزو
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی اثری از جان ایزو با ترجمه هما احمدی است. این کتاب که بعد از یک گفتگوی عمیق درباره معنای زندگی نوشته شده است، هنر لذت بردن از زندگی را به ما می‌آموزد. 

درباره کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

جان ایزو درباره ماجرای نوشتن کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی اینطور گفته است: «سال ها پیش زنی میانسال به نام مارگارت به من گفت، کوشیده است همه زندگی‌اش را از چشم انداز «پیرزنی نشسته بر یک صندلی گهواره‌ای در ایوان» سپری کند. او می گفت هر زمان که می بایست تصمیمی بگیرد، خودش را پیرزنی مجسم می‌کند که در آن ایوان نشسته و زندگی‌ای را که گذرانیده است، به خاطر می‌آورد. و او از آن پیرزن می‌خواهد راهی را که باید در پیش گیرد، به او نشان بدهد.

تصویری زیبا بود.

فکری در ذهنم شروع به جوانه زدن کرد: آیا چنین نیست که وقتی به پایان زندگی نزدیک می‌شویم، چیزهایی درباره زندگی کشف می‌کنیم که اگر زودتر به آنها پی برده بودیم، زندگی مان بسی بهتر و راحتتر می‌شد؟ آیا اگر با آنان که بخش عمده زندگی شان را سپری کرده و به خوشبختی و معنای زندگی دست یافته بودند، به گفتگو می‌نشستیم، نکاتی مهم درباره یک زندگی هدفمند و در راستای یافتن خوشبختی نمی آموختیم؟»

این کتاب، حاصل گفتگوی جان ایزو با دویست آدم است که سنین بین شصت تا صد و شش‌ساله را می‌گذرانند و خوشبختی را پیدا کرده‌اند. آن‌ها معنای زندگی را به دست آوردند و در این کتاب درباره رازهایشان حرف می‌زنند. رازهایی که دانستنش به ما کمک می‌کند به آدم‌هایی خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر تبدیل شویم. این کتاب که از معنای زندگی حرف می‌زند با متن ساده و روانش، عشق و آرامش را به زندگی ما هدیه می‌کند.

برایان تریسی که یکی از نویسندگان کتاب‌های پرفروش است، درباره این اثر اینطور گفته است: «کتابی‌ست غنی حاوی داستان‌های کوتاه از خرد و حکمت که چشم‌انداز زندگی‌ات را گسترش می‌دهد و الزام هر چه بهتر زیستن را در وجودت عمق می‌بخشد.»

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی کتابی است برای تمام کسانی که دوست دارند درباره زندگی بیشتر بدانند و شور و اشتیاق را به زندگیشان برگردانند. 

بخشی از کتاب پنج راز که پیش از مردن باید بدانی

یکی از کسانی که با آنان مصاحبه کردم، جووانا، زنی اسپانیولی در سال‌های شصت عمر خود بود. او تنها سه سال داشت که خانواده‌اش از نیکاراگوا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده بودند. جووانا از مفهومی کلی به نام دستینو در فرهنگ آمریکای لاتین می‌گفت. دستینو مشابه با مفهوم سرنوشت، نمایندهٔ این باور است که هر یک از ما جاده‌ای ویژهٔ خود داریم و برای حرکت در آن زاده شده‌ایم. به جای عقیدهٔ جبری (که سرنوشت زنی ریاست جمهوری و یا سرنوشت مردی ناکامی تعیین می‌شود)، بر پایهٔ این باور، هر یک از ما ذاتی و ماهیتی راستین دارد. همهٔ اینها راه‌های گوناگون برای بیان موضوعی واحد است ـ که هر یک از ما دارای راهی راستین است و وقتی آن راه را دنبال می‌کنیم، به رضایت و خوشبختی می‌رسیم. ولی پیروی از ندای قلب‌مان به چه معناست و مهم‌تر از آن چگونه بدانیم که چه موقع چنین می‌کنیم؟

«پیروی از ندای دل» معانی زیادی دارد: اشتغال به کاری است که با ذوق و علاقه‌ات هماهنگی دارد، صداقت با خودت دربارهٔ نوع زندگی است که برمی‌گزینی (صداقت است دربارهٔ آنچه که می‌خواهی) و صرف وقت برای شنیدن ندایی کوتاه و درونی است که هرگاه از هدف و ژرف‌ترین خواسته‌هایت غافل شوی، تو را آگاه می‌کند.

نظرات کاربران

shah sanam
۱۴۰۱/۰۶/۳۰

عالیه من این کتاب را چهار سال قبل خوندم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
"خردمندی پاداشی است که به‌خاطر یک عمر گوش دادن در زمانی که ترجیح داده‌ای حرف بزنی، می‌گیری."
🎸🍃تبسم🍃🎸
تولستوی در کتاب آنا کارنینای ی خود می‌نویسد: «همهٔ خانواده‌های خوشبخت شبیه به هم هستند، ولی هر خانوادهٔ بدبخت به شیوهٔ خودش بدبخت است.»
🎸🍃تبسم🍃🎸
روی فرصت‌های پایانی ترم حساب نکنید و نکوشید کاری که باید در طول ماه‌ها انجام شود را به یکباره و با تحمل فشار زیاد به انجام برسانید. خیلی ساده، این کار عملی نیست. زندگی نیز همین‌طور است. بسیاری از مردم مدام می‌گویند روزی به ندای قلبشان گوش خواهند داد و در این دنیا کسی خواهند بود که دوست دارند باشند. اگر لازم است کاری بکنید، همین حالا دست به کار شوید. اگر از ندای قلبتان پیروی کنید و با خویشتن به روز بمانید، موفق می‌شوید."
مهلا
سه راه برای آموختن خرد و معرفت وجود دارد: اول تفکر که اصیل‌ترین است. دوم تجربه که تلخ‌ترین است و سوم تقلید که سهل‌ترین است. کنفوسیوس
🎸🍃تبسم🍃🎸
اینکه بتوانیم حسرت و ندامت را پذیرا شویم و سپس آن را رها کنیم، نشانی از خردمندی‌مان است
مهلا
جرج برنارد شاو می‌گوید: «جوانی شگفت‌انگیز و عالی است، افسوس که در بی‌تجربگی به هدر می‌رود.»
🎸🍃تبسم🍃🎸
ما در عصری به سر می‌بریم که دانش بشر (شمار واقعیت‌های علمی) هر شش ماه یک بار دو برابر می‌شود، ولی خرد موجود اندک است. دانش عبارتست از انبوه واقعیت‌ها و ساخته‌ها، درحالی‌که خرد توانایی تشخیص موارد مهم از موارد بی‌اهمیت است. تا زمانی که نتوانیم آنچه به‌راستی مهم است را کشف کنیم، نخواهیم توانست معنای راستین زندگی را بیابیم.
احسان رضاپور

حجم

۳۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان