دانلود و خرید کتاب دنیای سه صفر محمد یونس ترجمه محمدهاشم غرقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای سه صفر اثر محمد یونس

کتاب دنیای سه صفر

نویسنده:محمد یونس
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دنیای سه صفر

کتاب دنیای سه صفر نوشته محمد یونس است که با ترجمه محمدهاشم غرقی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های تخصصی اقتصاد انتشارات امین‌ الضرب است.

درباره کتاب دنیای سه صفر

کتاب دنیای سه صفر حاصل تجربه محمد یونس، اقتصاددان اهل بنگلادش است که مهم‌ترین تجربه و دستاوردش در اقتصاد «خرده وام» و «کسب و کار اجتماعی» است. دکتر یونس پس از اتمام تحصیلات در آمریکا و مراجعت به زادگاهش بنگلادش در سال ۱۹۷۲ ریاست دانشکده اقتصاد دانشگاه چیتاگونگ را عهده‌دار شد. در این کتاب به شرح فعالیت‌هایش برای حل مشکلات فقرا پرداخته است.

پروفسور یونس پا را فراتر از انتشار کتاب و تدوین تئوری گذاشته و خود در عمل با تأسیس «بانک گرامین» و اعطای وام‌های خرد سهل‌الوصول به فقرا در بنگلادش، زمینه توسعه کسب‌وکارهای محلی و عبور بخشی از این جوامع از فقر را فراهم آورده است. ایده بانکداری فقرا که در کتاب «پیریزی مدل‌های کسب‌وکار اجتماعی: درس‌هایی از تجربه گرامین01 » به خوبی تبیین شده، الهام‌بخش بسیاری از تلاش‌ها در جهت توسعه کشور بنگلادش شد. این یک تصادف نیست که بنگلادش در دهه ۶۰ و نیمه اول دهه ۷۰ میلادی، با نرخ‌های رشد منفی GDP تا ۱۳ درصد مواجه بود، اما از زمان تأسیس گرامین بانک در سال ۱۹۷۶ ،همواره رشد مثبت در تولید ناخالص داخلی خود را تجربه کرده و میزان افزایش آن در دو دهه گذشت عمدتا بیش از ۵ درصد بوده است. پس از این تجربه موفق، ایده‌های او در کشورهای دیگری چون فرانسه و ایالات متحده نیز مورد استفاده قرار گرفته و نتایج اثرگذاری در کاهش فقر را نیز در پی داشته است.ً نکته قابل توجه آنکه اجرای ایده کسب‌وکارهای اجتماعی، لزوما نیازی به مشارکت دولت‌ها ندارد بسیاری از کسب‌وکارها و افراد صاحب نفوذ سیاسی و اجتماعی به همراهی با این ایده پرداخته‌اند. چه آنکه بسیاری از این بنگاه‌ها و افراد به خوبی درک کرده‌اند که مسئولیت اجتماعی امری خیریه‌ای و نمایشی نیست و برای دستیابی به توسعه زیربنایی در محیط پیرامونی حوزه فعالیتشان، باید مشارکت فعال اجتماعی در قالب الگوها و مدل‌های توسعه محور داشته باشند.

این تجربیات به ما می‌آموزد که هر یک می‌توانیم سهم خود را در کاهش فقر و افزایش کیفیت زندگی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه ایفا کنیم. از این رو مطالعه این کتاب را به فعالان بخش خصوصی، که دغدغه و رویای زندگی بهتر برای تمام هموطنانمان را در سر می‌پرورانند، توصیه می‌کنیم. امید آنکه ایده‌های پروفسور محمد یونس در این کتاب، زمینه ایجاد کسب و کارهای اجتماعی و توسعه جوامع محلی، روستایی و آسیب پذیر را فراهم آورد.

خواندن کتاب دنیای سه صفر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

محمود
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

سلام لطفا کتابهای pdf نذارید. با این اپلیکیشن نمیشه راحت خوند. ما رو از کتابهای خوب محروم نکنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۲ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان