دانلود و خرید کتاب تاریخ هنر جهان هورست وولدمار جنسن ترجمه محمدتقی فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ هنر جهان اثر هورست وولدمار جنسن

کتاب تاریخ هنر جهان

معرفی کتاب تاریخ هنر جهان

کتاب تاریخ هنر جهان اثری از هورست وولدمار جنسن و آنتونی جنسن است که با ترجمه محمدتقی فرامرزی می‌خوانید. این اثر به عنوان کتاب مرجع رشته هنر شناخته می‌شود و سیر تکاملی تاریخ هنر غرب و شرق و هنر اسلامی را توضیح می‌دهد. 

درباره کتاب تاریخ هنر جهان

تاریخ هنر (history of art) علمی است که به سرگذشت هنرهای تجسمی، نمایشی، شنیداری و کلامی می‌پردازد و سیر تحول آن در گذر تاریخ را بررسی می‌کند. 

نقطه آغاز تاریخ هنر در جهان، هنر پیشاتاریخ است که آثار هنری غارنشینان، اغلب نقاشی‌ها و مجسمه‌های بدوی و ابتدایی از حیوانات و انسان‌ها، را دربردارد. علاوه بر این، می‌توان این تقسیم بندی را بر اساس منطقه انجام داد: هنر خاور باستان در سرزمین‌های خاورمیانه و هندوستان، هنر یونان باستان و روم باستان، هنر بیزانس، هنر اسلامی، هنر خاور دور، هنر قرون وسطا در دوران استیلای کلیسا بر اروپا، هنر دوران رنسانس، هنر نوین غربی و در نهایت هنر نوگرای دوران جدید در قرن بیستم.

کتاب تاریخ هنر جهان که یکی از کتاب‌های مرجع در رشته هنر به شمار می‌آید و جز کامل‌ترین کتاب‌ها در این زمینه است، دربردارنده تاریخ کامل هنر و سیر تحولی و تکاملی است که هنر در طول این سال‌ها طی کرده است.

محمدتقی فرامرزی برای ترجمه این کار، از نسخه جدید جنسن کمک گرفته است. این نسخه در سال ۱۳۷۶ منتشر شده و از ویرایش ۱۹۹۵ انگلیسی بوده است. در این کتاب هم تاریخ هنر غرب را بررسی می‌کنیم و درباره تاریخ هنر اسلامی می‌خوانیم. به دلیل حذف شدن تاریخ هنرهای شرق، افریقا، اقیانوسیه و آمریکا (اعم از شمالی، میانه و جنوبی) از آن ویرایش، مترجم تلاش کرد تا فصل‌های ترجمه شده را با استفاده از منابع دیگر (از جمله آخرین ویرایش انگلیسیِ کتاب هنر در گذر زمان نوشته­ خانم هلن گاردنر) تکمیل کند و کتابی به نام تاریخ هنر جهان به معنی واقعی کلمه در اختیار علاقه­ مندان قرار دهد. 

کتاب تاریخ هنر جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب تاریخ هنر جهان را به تمام هنردوستان و دانشجویان رشته هنر پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هورست وولدمار جنسن

هورست وولدمار جنسن ۴ اکتبر ۱۹۱۳ در روسیه به دنیا آمد. او استاد تاریخ هنر آلمانی آمریکایی بود که به دلیل نوشتن کتاب پرفروش تاریخ هنر جهان در سراسر دنیا مشهور است. این اثر اولی بار در سال۱۹۶۲ منتشر شد و از آن روز تا حال بیش از چهار میلیون نسخه به پانزده زبان فروخته است.

هورست وولدمار جنسن در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۲ از دنیا رفت. 

محمدتقی فرامرزی

محمد تقی فرامرزی ۱ فروردین ۱۳۲۵ در زنجان به دنیا آمد. در دبیرستان دارالفنون و دانشگاه تهران در رشته زبان انگلیسى تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۹ فارغ التحصیل شد. زمانی که خواست در مقطع کارشناسی ارشد در رشته كتابدارى تحصیل کند انقلاب فرهنگی رخ داد و دانشگاه‌ها با تعطیلی چندساله روبه‌رو شدند. همین موضوع سبب شد تا اتمام تحصیلاتش تا سال ۱۳۶۲ به تعویق بیفتد. 

او کار ترجمه را در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در زمینه مسايل زيبايى‌شناسى و هنر فعالیت می‌کرد. مدتی را به عنوان سرپرست مترجمان و انتشارات فارسى) در سازمان بين‌­المللى كار، سازمان ملل، در ايتاليا و چند كشور ديگر کار کرد و در این مدت توانست تا از موزه‌­ها و مراکز فرهنگی و دانشگاهی اروپا بازدید کند. به همین دلیل علاقه و مهارتش در ترجمه به خصوص در بخش هنر بیشتر از قبل شد.

از او تالیفات و ترجمه‌های ارزشمند بسیاری به جا مانده است که عموما پیرامون مسائل فلسفی و هنری است.

نظرات کاربران

EmilynTheWarrior
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

یا خدااااا ۱۶۰تومن😐 کتاب الکترونیکیه دیگه چرا انقدر گرون...الکترونیکی در گرون ترین حالت باید نصف قیمت چاپی باشه...ترو خدا ارزون تر کنید...کتاب ارزشمندیه....خب وقتی بخوام ۱۶۰بدم دیگه چه کاریه ۲۵۰رو میدم چاپی رو میگیرم

ll
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

تاریخ سانسور در ایران! کتاب رسما پر از تصاویر شطرنجی است. در صورت امکان نسخه اصلی رو تهیه کنید. امتیاز به محتوا و ترجمه نیست به کلیت کتاب است که توی ذوق خواننده می زند.

ziZiqolo
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

۱۶۰ تومان برای کتاب الکترونیکی؟ آیا این صحیح و انصاف است؟ کاش یکم قیمت ها رو معقولانه تر در نظر بگیرید.

Alivi
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

ولله دیگه انتشاراتی ها شور‌ اش رو در اوردن با این قیمتها. تو یک سال گذشته قیمت کتابهای الکترونیکی چنیدن برابر شده و بعضا هم‌قیمت چاپی شدن. فقط هم ناله کردن الکی بلدن انتشاراتی ها که فروش ندارن و امار

- بیشتر
sirwanpiano
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

تاریخ هنر جهان با سانسوری مضحک و توهین آمیز به شعور مطالعه گر

مری‌آنژ
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

با این قیمت بالا لااقل فرمت epub منتشر کنید.

محمد مهدی افشاری
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

سانسور یعنی مخاطب این اثر فاقد شعور و کنترل بر خودش است.و.... رسما توهین است هنر که سانسور شدنی نیست تجدید نظر کنید

Ali
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

من کتاب چاپ شده از این نویسنده را خواندم متن و مستند بودن مطالب در حد قابل قبولی هست اما متاسفانه حدود هفتاد درصد از تصاویر کتاب سانسور شده حتی عکس مجسمه داوود هم سانسور شده برای همین امتیاز پایینی

- بیشتر
fazeli5822
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

کاش قیمتش مناسبت تر بود 🤦‍♀️

nagh2018
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

خیلی ممنون طاقچه که با ۹۰ درصد تخفیف یک دایره المعارف دانلود کردم فقط تونستم عکسها را نگاه کنم ولی معلوم بود که کتاب جامعی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹۹ صفحه

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹۹ صفحه

قیمت:
۲۶۹,۰۰۰
تومان