دانلود و خرید کتاب ناخوانده در غبار ویلیام فاکنر ترجمه شهریار بهترین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناخوانده در غبار اثر ویلیام فاکنر

کتاب ناخوانده در غبار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناخوانده در غبار

کتاب ناخوانده در غبار داستانی از ویلیام فاکنر برنده جایزه نوبل ادبی با ترجمه شهریار بهترین است. داستان ماجرای پسر سیاهپوستی است که به قتل یک سفیدپوست متهم شده است و مردم می‌خواهند سر و ته ماجرا را با اعدام او، هم بیاورند اما اتفاق دیگری رخ می‌دهد. 

 در سال ۱۹۴۹ فیلمی برگرفته از رمان ناخوانده در غبار ساخته و با بازی خوانو ارناندس، کلود ژارمن و الیزابت پترسن به روی صحنه رفت. جالب است بدانید که قسمتی از این فیلم هم در خانه فاکنر فیلمبرداری شد. هرچند این فیلم را به عنوان یکی از ده فیلم برگزیده نیویورک تایمز شناختند اما فروشش در گیشه به شدت ناموفق بود. بهرحال فاکنر از بازی ارناندس رضایت کامل داشت. 

درباره کتاب ناخوانده در غبار

ناخوانده در غبار، داستان سیاهپوستی به نام لینچ است که به قتل جوانی سفید پوست متهم شده است. جوانی که در یکی از خانواده‌های بانفوذ منطقه به دنیا آمده است و خانواده‌اش همیشه تلاش کردند تا ماجراها را در خانواده خود حل کنند. 

حالا که یک سیاهپوست به قتل متهم شده است، سفیدپوستان محل تصمیم گرفتند پای پلیس را به این مسئله باز نکنند. آن‌ها می‌خواهند بدون جستجوی دقیق ماجرا، لینچ را بدون محاکمه اعدام کنند اما لینچ، مانند سیاهپوستان دیگر نیست که مظلوم باشد. او که خود را برده نمی‌داند، می‌خواهد همانند سفیدپوستان از حقوق مساوی برخوردار باشد و برای این کار وکیلی سفدپوست می‌گیرد تا بیگناهی خود را ثابت کند. 

اما بعد از اینکه از کار وکیل ناامید می‌شود، به خواهرزاده نوجوانش اعتماد می‌کند و ماجرا را برای او تعریف می‌کند. ویلیام فاکنر در این داستان، به طرزی ظریف نژادپرستی را زیر سوال می‌برد. 

کتاب ناخوانده در غبار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

ناخوانده در غبار را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ویلیام فاکنر

ویلیام کاتبرت فاکنر در سال ۱۸۹۷ در می‌سی‎سی‌پی متولد شده است. او از نویسندگان پیشگام آمریکایی و همچنین یکی از نمایندگان سبک جریان سیال ذهن و ادبیات آمریکایی به شمار می‌آید. فاکنر برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات نیز بوده است. و برای کتاب‌های یک افسانه و حرامیان، جایزه پولتیزر را نیز از آن خود کرده است. جایزه پولیتزر که به ‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌ است، معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است. این جایزه از سال ۱۹۱۷ در ماه آوریل و با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود.

او آثار زیادی از جمله رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله دارد. همچنین مدتی به دلیل مشکلات مالی، بر خلاف میل باطنی‌اش، به فیلم‌نامه نویسی برای یک کمپانی فیلمسازی هالیوودی روی آورد.

ویلیام فاکنر تا پیش از بردن جایزه‌ نوبل تقریبا گم‌نام و ناشناس بود. شهرت او بیشتر برآمده از رمان‌ها و داستان کوتاه‌هایش است. کتاب خشم و هیاهوی او ششمین کتاب برگزیده در لیست صد رمان برتر قرن بیستم است. این رمان که یکی از معروف‌ترین آثار او است و به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده است، در ابتدا قرار بود داستان کوتاه باشد، اما فاکنر به تدریج ایده اولیه را بسط و گسترش داد و آن را به یک رمان جذاب و تاثیرگذار تبدیل کرد. او را همچنین بزرگترین رمان‌نویس بین دو جنگ جهانی می‌دانند.

فاکنر در ۶۵ سالگی در سال ۱۹۶۲ از دنیا رفت. اما آثارش مانند کتاب‌هایی که در بالا ذکر شد و یک گل سرخ برای امیلی، روشنایی ماه اوت و اسب‌ها و آدم‌ها تا امروز زنده ماندگار هستند.

معرفی نویسنده
عکس ویلیام فاکنر
ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل ویلیام کاتبرت فاکنر، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۰، جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و بر نویسندگان بسیاری تاثیر گذاشت. او در ۲۵ سپتامبر ۱۸۷۹ در می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده به دنیا آمد. ویلیام فاکنر به خوبی از پیشینه‌ی خشن و رنگارنگ خانوادگی خود، به ویژه پدربزرگش، سرهنگ ویلیام کلارک فالکنر آگاه بود. پدربزرگ ویلیام شجاعانه در جنگ داخلی جنگیده بود، یک راه‌آهن محلی ساخته بود و همچنین یک رمان عاشقانه‌ی محبوب به نام رز سفید منتشر کرده بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۶,۷۰۰
تومان