دانلود و خرید کتاب آقای ملک سعید بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آقای ملک اثر سعید بابایی

کتاب آقای ملک

نویسنده:سعید بابایی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آقای ملک

کتاب آقای ملک اثر سعید بابایی، برداشتی آزاد از زندگی ملک الشعرای بهار است که در انتشارات کتاب یار مهربان به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب آقای ملک

کتاب آقای ملک، داستانی از سعید بابایی و اقتباسی آزادی از زندگی یکی از مهم‌ترین شاعران معاصر ایران، ملک الشعرای بهار، است. محمدتقی بهار ۱۸ آذر ۱۲۶۵ متولد شد و ۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ و بر اثر ابتلا به بیماری سل از دنیا رفت. او ملقب به ملک‌ الشعرا است و در اشعارش به «بهار» تخلص می‌کند. بهار، علاوه بر سرودن شعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار هم بود.

او در بیست‌سالگی به صف مشروطه‌طلبان خراسان پیوست و به انجمن سعادت خراسان راه یافت. اولین آثار ادبی-سیاسی او در روزنامه خراسان بدون امضا منتشر می‌شد. به دلیل همین فعالیت‌های سیاسی هم چندین بار دستگیر شد. او شش فرزند به نام‌های ملک هوشنگ، ماه ملک، ملک دخت، ملک پروانه، ملک مهرداد، ملک چهرزاد دارد. پنجمین فرزند او، مهرداد بهار، نویسنده و پژوهشگر ایرانی بود که در سال ۱۳۷۳ از دنیا رفته است.

سعید بابایی درباره نوشتن این داستان اینطور نوشته است: «خودم دستی برسه تار دارم، اولین آهنگی که یاد گرفتم تصنیف مرغ سحر ملک الشعرای بهار بود. فقط اسم ملک الشعرای بهار را در حد یک شاعر می شناختم و اصلا زندگی نامه او را نمی‌دانستم. با خود همیشه می‌اندیشیدم که این تصنیف مرغ سحر چه حکمتی در وجودش پنهان است که از پیر و جوان، همه آن را دوست دارند؟ 

دیوان ملک الشعرا را از دوستی به امانت گرفتم و خواندم، زندگی نامه، نقد شعرها وخاطراتِ دیگر ادیبان ازاو و درآخر،کتاب (مرغ سحر) که پروانه بهار درباره پدرش نوشته بود، جزیی از زندگی من شد. چند ماهی به اینکه از کجا شروع کنم و چگونه خواننده رمانم را تا آخر درگیر نمایم سپری شد و سرانجام با جرقه‌ای از زندان رفتن‌های مکرر او داستانم را شروع و قلم هر روز با شتاب دلش می‌خواست بنویسد و بنویسد. 

دوست داشتم دخترانِ ملک الشعرای بهار قصه مرا بخوانند و شاید خاطرات تازه‌تری از پدر داشته باشند. پس از کند و کاوی چند، به سختی شماره خانم چهرزاد بهار را پیدا و قرار ملاقاتی در خانه‌اش واقع در میدان محسنی تهران گذاشتم. برای ایشان نسخه‌ای از کتاب را فرستادم. در یک روز پاییزی، ساعت چهار بعد از ظهر زنگ درب خانه‌اش را زده و پس از لحظه‌ای مقابل خانم چهرزاد نشسته و با خاطرات تازه تر و نگاه او به قصه‌ام آشنا شدم. در و دیوار خانه پر بود از عکس‌های خانواده ملک الشعرای بهار و کتابهای دستنویس او. دوباره بازنویسی را شروع کرده و هر از چندگاهی با تلفن آنان را در جریان ادامه قصه می گذاشتم. 

قصه جدید با ورود خانم چهرزاد و پسرش افشین و پسرخاله‌اش بابک جانی تازه گرفت. شخصیت های موسیقیایی همه زاییده تخیل خودم هستند. این قصه بیشتر از نگاه ملک الشعرای ترانه سرا نگارش شده و فضای موسیقیایی بیشتر بر قصه سایه انداخته است.»

کتاب آقای ملک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب آقای ملک را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی ایران پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با زندگی این شاعر بزرگ و تاثیرگذار ادبیات معاصر ایران آشنا شوید، این کتاب گزینه خوبی برای شما است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان