دانلود و خرید کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه محمدحسن ربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه اثر محمدحسن ربانی

کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه

معرفی کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه

کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه نوشته محمد حسن ربانی بیرجندی است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است.

درباره کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه

کتاب درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه مجموعه سخنرانی‌‌های جناب آقای محمد حسن ربانی است. ایشان در توضیح چگونگی شکل‌گیری کتاب چنین عنوان می‌‌کنند:

در آستانۀ محرم الحرام سال ۱۴۳۵ هجری قمری، برای سخنرانی دوازده روز اول محرم الحرام، مثل سال‌های گذشته از طرف هیئت گازاری های مقیم بیرجند دعوت شده بودم. در این فکر بودم که چه مبحثی را شروع کنم، به ذهنم رسید که فرازهایی از زندگی‌ نامۀ عالمان و فقیهان و برجستگان علمای شیعه را به سمع شنوندگان برسانم؛ چون سال ها بود که تاریخ فقه و فقها می گفتم و مباحث تخصصی آن را با عنوان های مکتب شناسی فقها، منهج شناسی فقهی فقها، در حوزۀ علمیه مطرح کرده بودم، که حاصل آن چهارده عنوان کتاب شده است. ولی بیان بحث‌ های عمومی زندگی نامۀ فقها ضروری بود برای مردم واگو شود تا جایگاه عالمان بزرگ شناخته شود و ضمناً بازخورد این مطلب را نیز بدانیم که چگونه خواهد بود. اتفاقاً این مطلب را شب اول با مردم در میان گذاشتم و پس از گذشت یکی دو شب فهمیدم که بازخورد آن بسیار خوب است، بسیاری از دوستان سؤال می کردند که چه زمانی آن ها را می‌خواهید کتاب کنید. بحث را با این عنوان «درس هایی از تاریخ فقیهان شیعه» شروع کردیم، بخشی را در دهه آخر صفر در مسجد غدیر باباعلی آزادشهر مشهد و بخشی را در تهران در مؤسسه قائمیه گازاری های مقیم تهران نیز بر مؤمنان القا کردم و بلکه در برخی مدارس علمیه مشهد هم آن را به عنوان درس اخلاق ارائه کردم، که در نهایت زندگینامه برخی فقیهان شیعه را بیان کردم و اکنون به صورت نوشتار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب جلد اول از این مجموعه است و شامل زندگینامه فقها به شرح ذیل اس:

۱. شیخ صدوق ۲. شیخ مفید ۳. سید مرتضی ۴. سید رضی ۵. علامه حلی ۶. شهید اول ۷. شهید ثانی ۸. مولی احمد اردبیلی ۹. شیخ اعظم انصاری ۱۰. ملا مهدی نراقی ۱۱. شیخ بهایی ۱۲. شیخ عبدالله مامقانی ۱۳. علامه محمدحسین طباطبایی ۱۴. آیت الله مرعشی نجفی ۱۵. آیت الله سید محمدهادی میلانی ۱۶. آیت الله میرزا محمد حسن شیرازی ۱۷. سید رضی الدین علی بن طاووس ۱۸. احمد بن فهد حلی ۱۹. علامه امینی ۲۰. خواجه نصیر الدین طوسی ۲۱. علامه بحر العلوم ۲۲. آیت الله شیخ محمد باقر آیتی ۲۳. امین الاسلام طبرسی ۲۴. آیت الله حسن علی نخودکی ۲۵. میرزا حسین نوری ۲۶. شیخ عباس قمی ۲۷. آقا بزرگ تهرانی

درباره کتاب محمد حسن ربانی بیرجندی

محمدحسن ربانی بیرجندی (متولد ۱۳۴۳ ش) است، ایشان استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان و مؤلف کتاب «مناهج الفقها فی علم الرجال و دورها فی الفقه» است.

نویسنده علوم پایه و ادبیات حوزوی را در مدرسه آیت‌الله موسوی‌نژاد و دروس سطح عالی حوزه را در محضر حضرات آیات اشرفی، رضازاده و مرتضوی فرا گرفت. وی به مدت دوازده سال، در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات فلسفی و مرتضوی حضور یافت.

حجت‌الاسلام محمدحسن ربانی بیرجندی به مدت 25 سال، مواد مختلف دروس حوزوی مانند: ادبیات عرب، رجال، درایه، تفسیر، فقه و اصول را تدریس نمود.

ایشان علاوه بر تدریس متون حوزوی، عضو هیئت علمی گروه فقه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و مسئول گروه فقه و اصول مدرسه عالی نواب نیز هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴۹ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۴۹ صفحه

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
تومان